efhmerida1

Λιανεμπόριο: Αύξηση τζίρου παντού, εκτός από την Περιφέρεια ΑΜΘ…

Η μοναδική Περιφέρεια της χώρας στην οποία ο τζίρος μειώθηκε κατά 5,3% τον Απρίλιο – Θερινές εκπτώσεις: Πρεμιέρα στις 8 Ιουλίου

Αυξημένος κατά 12% εμφανίστηκε ο τζίρος στο λιανεμπόριο τον Απρίλιο του 2024, σε πανελλαδικό επίπεδο. Μοναδική εξαίρεση μεταξύ των 13 Περιφερειών, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όπου ο τζίρος των επιχειρήσεων του κλάδου έκανε «βουτιά» σε ποσοστό άνω του 5%!

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Απρίλιο 2024 ανήλθε σε 3,84 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 12,1% σε σχέση με τον Απρίλιο 2023 που είχε διαμορφωθεί σε 3,43 δισ. ευρώ και αύξηση 13,6% σε σχέση με το Μάρτιο του 2024 που είχε διαμορφωθεί σε 3,39 δισ. ευρώ.

Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου, χωρίς τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Απρίλιο 2024 ανήλθε σε 1,07 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 13,0% σε σχέση με τον Απρίλιο 2023 που είχε διαμορφωθεί σε 0,94 δισ. ευρώ και αύξηση 28,4% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024 που είχε διαμορφωθεί σε 0,83 δισ. ευρώ.

Οι κλάδοι και οι Περιφέρειες

Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Απρίλιο 2024 σε σχέση με τον Απρίλιο 2023 είναι:

-Πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων, αύξηση 101,9%.

-Λιανικό εμπόριο χαλιών, κιλιμιών και επενδύσεων δαπέδου και τοίχου σε ειδικευμένα καταστήματα, αύξηση 34,8%.

Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν μείωση στον κύκλο εργασιών τον Απρίλιο 2024 σε σχέση με τον Απρίλιο 2023 είναι:

-Λιανικό εμπόριο εξοπλισμού ήχου και εικόνας σε ειδικευμένα καταστήματα, μείωση 3,9%.

-Λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού σε ειδικευμένα καταστήματα, μείωση 1,9%.

Οι Περιφέρειες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Απρίλιο 2024 σε σχέση με τον Απρίλιο 2023 είναι:

-Περιφέρεια Αττικής, αύξηση 13,0%.

-Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, αύξηση 12,6%.

Στον αντίποδα, η Περιφέρεια ΑΜΘ, όπως φαίνεται στον σχετικό πίνακα, ήταν η μοναδική περιφέρεια που παρουσίασε μείωση τζίρου της τάξης του 5,3%.

Πλησιάζουν οι θερινές εκπτώσεις

Πρεμιέρα στις 8 Ιουλίου κάνουν οι θερινές εκπτώσεις 2024 με τα καταστήματα να παραμένουν ανοιχτά τη δεύτερη Κυριακή του Ιουλίου.

Η περίοδος των εκπτώσεων αναμένεται να διαρκέσει έως και τις 31 Αυγούστου.

Όπως σε κάθε περίοδο εκπτώσεων, έτσι και στις θερινές εκπτώσεις οι καταναλωτές θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.

Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία. Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

  • Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.

Διαφορά εκπτώσεων και προσφορών

Οι εκπτώσεις συνήθως αφορούν τα προϊόντα της θερινής σεζόν ενώ οι προσφορές είθισται να αφορούν μη εποχικά είδη αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.

Στις προσφορές, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να έχουν αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι πραγματοποιούνται προσφορές και στα προϊόντα που πωλούν θα πρέπει να αναγράφεται ξεκάθαρα η αρχική τιμή και η τελική τιμή προσφοράς και σε καμία περίπτωση το ποσοστό έκπτωσης.

Οι καταναλωτές, όπως ορίζεται από το άρθρο 1 του ν. 2251/94, έχουν κάθε δικαίωμα να ρωτούν για την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος και οι έμποροι έχουν την υποχρέωση να απαντούν σε αυτά τα ερωτήματα.

Κ.Η.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο

Δικαιούχος ονόματος τομέα (domain name)
Ε. ΛΑΣΚΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΝΩΜΗ
ΑΦΜ: 082164919
ΔΟΥ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Ιδιοκτήτης: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Νόμιμος εκπρόσωπος: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής σύνταξης: Γιώργος Πανταζίδης
Διαχειριστής: Λασκαράκης Εμμανουήλ

Αρ. Μ.Η.Τ.: 232167

LOGO MHT RGB

              Μέλος του

media
Η ΓΝΩΜΗ - Καθημερινή Εφημερίδα της Θράκης

Τέρμα Αγίου Δημητρίου, Αλεξανδρούπολη

Τηλ 25510 24222, 29888

Fax : 25510 80606

email :  gnomi@gnomionline.gr