- Η παράταξη «ΑΡΧΗ» έφερε το θέμα στη συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής Αλεξανδρούπολης – Μόνη ελπίδα για άμεση ανάσα, οι 80 θέσεις στάθμευσης στον ΟΣΕ
- Χρήση ποδηλάτων και δημοτικής συγκοινωνίας προτείνει για φέτος ο Δήμαρχος, ενώ για το μέλλον υπάρχουν σχέδια δημιουργίας πολλών θέσεων πέριξ του Φώτης Κοσμάς
Της Κικής Ηπειρώτου
Ακόμη ένα μαρτυρικό καλοκαίρι θα περάσουν κάτοικοι και επισκέπτες της Αλεξανδρούπολης, προσπαθώντας να μετακινηθούν μέσα στην πόλη. Με την βραδινή πεζοδρόμηση της παραλιακής, να είναι μόλις λίγες ημέρες μακριά, η κατάσταση αναμένεται να γίνει ακόμη δυσκολότερη, καθώς η Λεωφόρος Δημοκρατίας και οι υπόλοιποι δρόμοι του κέντρου θα συγκεντρώνουν, μοιραία, όλο το κυκλοφοριακό φορτίο.
Το θέμα ήρθε προς συζήτηση στην πρόσφατη συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής από την παράταξη «ΑΡΧΗ», μέσω της παρακάτω ερώτησης:
«Η κατάσταση με το κυκλοφοριακό φορτίο που καλούνται να διαχειριστούν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Αλεξανδρούπολης έχει φτάσει πλέον στα όρια της απόγνωσης. Και σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν και οι δρομολογούμενες προβληματικές αναπλάσεις στον αστικό ιστό της Αλεξανδρούπολης, καθώς και κάποιες «εμμονικές» περιοδικές πεζοδρομήσεις. Το εκρηκτικό μείγμα του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αλεξανδρούπολη ολοκληρώνεται με την παντελή έλλειψη θέσεων στάθμευσης.
Επειδή η σοβαρή αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αλεξανδρούπολη δεν σηκώνει την παραμικρή πλέον καθυστέρηση και επειδή το μαρτύριο στους δρόμους της πόλης συνεχίζεται με την δημοτική αρχή αδιάφορο θεατή, παρακαλώ όπως μας απαντήσετε: Έχει αναπτυχθεί εκ μέρους της δημοτικής αρχής κάποιο πλάνο αντιμετώπισης και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα του;»
Ναϊτίδης: «Καθημερινά αναζητούμε νέους χώρους στάθμευσης»
Απαντώντας, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Πολεοδομίας και Καθημερινότητας Γιάννης Ναϊτίδης, σημείωσε πως οι παρεμβάσεις που γίνονται από τη δημοτική αρχή είναι αυτές που προβλέπονται από την κυκλοφοριακή μελέτη του 2016. Όπως ανέφερε, αυτό το διάστημα η τεχνική υπηρεσία μελετά κάποια νέα δεδομένα της πόλης, προκειμένου να γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές και τροποποιήσεις, όπου κρίνεται αναγκαίο. Στην κυκλοφοριακή μελέτη έχει «κουμπώσει» και το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας του Δήμου, που αφορούν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, της ρύπανσης, της ηχορύπανσης, αλλά και στη μείωση των αυτοκινήτων στο κέντρο και στη βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας.
Παρεμβάσεις προς αυτή την κατεύθυνση που έχουν ήδη υλοποιηθεί είναι η δημοτική συγκοινωνία, που καλύπτει με πολύ φτηνό κόμιστρο το 90% της πόλης, με αποτέλεσμα μήνα με τον μήνα να αυξάνεται διαρκώς το επιβατικό κοινό, το δίκτυο ποδηλατοδρόμων το οποίο σήμερα εκτείνεται σε 6,5 χλμ και σύντομα θα προστεθούν ακόμη 4,5 χλμ, επέκταση πεζοδρομίων και πεζοδρομήσεις.
Σε ό,τι αφορά τους χώρους στάθμευσης, ο κ. Ναϊτίδης σημείωσε πως καθημερινά γίνεται αναζήτησης νέων χώρων, όπως έγινε πρόσφατα με την ιχθυαγορά, όπου εκδόθηκε σχετική άδεια και έγιναν παρεμβάσεις ώστε να λειτουργεί ως οργανωμένος χώρος δωρεάν στάθμευσης 30 θέσεων. Σε αυτές προστίθενται οι 120 στη στροφή του Εγνατία, 40 μπροστά στο γήπεδο, ενώ είναι σε εξέλιξη μελέτη για 100 θέσεων περιμετρικά του κέντρου νεότητας. Στον σχεδιασμό είναι και το παλιό κολυμβητήριο, εφόσον φύγουν από εκεί τα γήπεδα τένις, ενώ η συνεργασία με τον ΟΣΕ για τις 80 θέσεις πίσω από τον σιδηροδρομικό σταθμό είναι στο τελικό στάδιο.
Μόνη ελπίδα για αυτό το καλοκαίρι ο ΟΣΕ
Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Σταυράκογλου διαπίστωσε ότι όσα στοιχεία αναφέρθηκαν από τον κ. Ναϊτίδη, είχαν αναφερθεί και στην απάντηση που είχε δοθεί σε αντίστοιχη ερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης τον Ιούλιο του 2024, χωρίς κάτι νεότερο.
Απαντώντας, ο Δήμαρχος Γιάννης Ζαμπούκης, μίλησε αρχικά για το θέμα του χώρου πίσω από τον ΟΣΕ και στις αρχικές συνομιλίες με τη διοίκηση του οργανισμού, οι οποίες πάγωσαν λόγω του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Ο νέος γύρος συνομιλιών ξεκίνησε στα τέλη του ’24, και σύμφωνα με τον Δήμαρχο, το νέο συμφωνητικό μεταξύ των δύο πλευρών, θα έρθει προς έγκριση στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο, ώστε στη συνέχεια ο χώρος να δοθεί προς χρήση.
Για το παλιό κολυμβητήριο
Σχετικά με το παλιό κολυμβητήριο, σε συνδυασμό με τα γήπεδα τένις, τα οποία θα μεταφερθούν στον χώρο δίπλα από το αρχαιολογικό μουσείο, σε 2-3 χρόνια από σήμερα, σχεδιάζεται σε ένα μέρος του να κατασκευαστούν δύο γήπεδα πάντελ, καθώς και αίθουσα γυμναστικής. Ο υπόλοιπος χώρος που θα μείνει κενός, θα γίνει πάρκινγκ μαζί με τα γήπεδα τένις, μπάσκετ και μπιτς βόλεϊ, πέριξ του κέντρου νεότητας. Αναφορικά με τη συζήτηση για υπόγειο πάρκινγκ κάτω από το παλιό κολυμβητήριο, ο κ. Ζαμπούκης το χαρακτήρισε ως «ευχής έργον» αλλά είναι κάτι που θα μας απασχολήσει σε δεύτερο χρόνο.
Ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής με πιο άμεσες λύσεις
Για τον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής αναφορικά με πιο άμεσες λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ο Δήμαρχος απάντησε: «Μπορούμε να κάνουμε περισσότερο ποδήλατο, μια που θα έχει ωραίο καιρό. Επίσης, έχουν βελτιωθεί τα δρομολόγια της δημοτικής συγκοινωνίας, είναι συχνά και σε 15 λεπτά το πολύ μπορεί κανείς να είναι από το ένα σημείο της πόλης στο άλλο. Σχεδιάζουμε να προχωρήσουμε σε αναβάθμιση των γραμμών και να έχουμε τουλάχιστον ένα δρομολόγιο, το καλοκαίρι, πχ Παρασκευή και Σάββατο, που θα παίρνει και τους τελευταίους από την περιοχή του Φάρου, στις 11, 12 προς 1 το βράδυ».
Επιπλέον, όπως τόνισε, υπάρχει και το πάρκινγκ του ΟΛΑ, την μίσθωση του οποίου διεκδικεί ακόμη δια της δικαστικής οδού ο Δήμος. Αναφορικά με την πεζοδρόμηση της οδού Δικαστηρίων, η οποία, σύμφωνα με μαρτυρίες που επικαλέστηκε ο κ. Σταυράκογλου, δεν επιτρέπει σε περιπολικά της ΕΛΑΣ να προσεγγίσουν το κτίριο της Αστυνομίας, με αποτέλεσμα τα βράδια του καλοκαιριού να πρέπει να περνούν μέσα από την κλειστή για οχήματα παραλιακή, στην οποία παίζουν παιδιά, ο κ. Ζαμπούκης είπε πως θα εξεταστεί το θέμα τις επόμενες εβδομάδες.