“Καθημερινή”: Eυρωπαϊκά κονδύλια για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Σημαντική ευρωπαϊκή χρηματοδότηση αναμένεται να λάβει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μετά την έγκριση της ένταξής του στο εκτεταμένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), ανέφερε χθες κατά την παρουσία του στις Βρυξέλλες για το συμβούλιο των Ευρωπαίων υπουργών Μεταφορών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα είναι επιλέξιμο για χρηματοδότηση, η οποία θα μπορούσε να αγγίξει έως και τα 100 εκατ. ευρώ, με στόχο τη δημιουργία απαραίτητων υποδομών, που θα ενισχύσουν τον γεωστρατηγικό ρόλο του στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου. Με αυτόν τον τρόπο η Αλεξανδρούπολη θα μπορούσε να αναχθεί σε ενεργειακό, μεταφορικό και στρατιωτικό κόμβο, επεσήμανε ο κ. Καραμανλής, ιδιαίτερα υπό τη νέα γεωπολιτική πραγματικότητα που έχει δημιουργήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, και να προσελκύσει νέες επενδύσεις.

Ταυτόχρονα, Ελλάδα και Βουλγαρία προχωρούν συντονισμένα προς τη δέσμευσή τους για τη βελτίωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμανιών Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς, Βάρνα, Ρούσε) – έργο το οποίο θα μπορούσε να καταστήσει τους ελληνικούς λιμένες εναλλακτική δίοδο για τα εμπορεύματα στη ΝΑ Ευρώπη αντί των στενών του Βοσπόρου.

Η υλοποίηση του έργου «Sea2Sea» αναμένεται να ξεκινήσει το 2023 για τη σύνδεση πέντε θαλάσσιων και ενός ποτάμιου λιμένα, από όπου θα διέρχονται σημαντικά φορτία και ροές μεταξύ χωρών της Μέσης και Απω Ανατολής και χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Ευρώπης.

«Τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν πρόοδο, ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας μας, τοπική ανάπτυξη, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής», τόνισε ο υπουργός Υποδομών.

Στο περιθώριο του Συμβουλίου, ο κ. Καραμανλής και ο Βούλγαρος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Χρίστο Αλεξίεφ ενημέρωσαν την επίτροπο Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν σχετικά με το έργο και υπογράμμισαν την ανάγκη για στενή συνεργασία με την Ε.Ε.

Τον περασμένο μήνα το ΤΑΙΠΕΔ είχε αποφασίσει την ακύρωση του διαγωνισμού πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού (67%) του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, το οποίο διεκδικούσαν δύο κοινοπραξίες ξένων συμφερόντων, καθώς υπήρξαν νομικές εμπλοκές στη διαδικασία.

Το ΤΑΙΠΕΔ εκπονεί ένα νέο σχέδιο ανάπτυξης για το λιμάνι, το οποίο θα περιλαμβάνει έργα επέκτασης και εξοπλισμού, μεταξύ των οποίων προβλέπεται και η περαιτέρω εκβάθυνσή του για να μπορεί να φιλοξενεί ακόμη μεγαλύτερα πλοία.

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ – ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

Αναστασία Τσούγκα για την εφημερίδα Καθημερινή

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο