Αναμένονται νέες αυξήσεις τιμών από τον Μάρτιο
Σοκ θα πάθουν οι καταναλωτές τον Μάρτιο καθώς έρχονται αυξήσεις σε όλα τα προϊόντα. O πρόεδρος της ένωσης εργαζομένων καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος αναφέρει: “Από τις 3/1 που ήταν η πρώτη εργάσιμη των σούπερ μάρκετ για το 2025, ξεκίνησαν να αφαιρούν όλες τις προσφορές και επέστρεψαν οι τιμές στις παλιές. Υπάρχει μια αύξηση σε γαλακτοκομικά, άλευρα, ζυμαρικά, κακάο της τάξης των 30-65%”, ανέφερε.
Πρόσθεσε ότι πρόκειται για ευρωπαϊκή οδηγία, σύμφωνα με την οποία καταργούνται οι προσφορές από τις βιομηχανίες στα σούπερ μάρκετ και είναι υποχρεωτικό, μέχρι το πρώτο 6μηνο του 2025 να εξαντλήσουν τα σούπερ μάρκετ ό,τι προσφορά έχουν.
«Αναμένεται μεγάλο πρόβλημα στην τσέπη»
Όπως εξηγούν καταναλωτές στο emakedonia.gr, συνεχίζουν και ψάχνουν τις προσφορές για να ψωνίσουν από αυτές. «Κοιτάω κυρίως να είναι προϊόντα οικονομικά» δηλώνει ο Βασίλης ενώ συνεχίζει λέγοντας: «Υπάρχει τεράστια ακρίβεια. Δεν μπορείς πλέον να γεμίσεις το ψυγείο σου πολύ εύκολα».
Για υψηλή ακρίβεια κάνει λόγο και ηλικιωμένη καταναλώτρια. «Παίρνεις πέντε πράγματα, δίνεις πενήντα ευρώ και στο ψυγείο βάζεις τα δύο που παίρνεις» λέει.
Η Ελπινίκη, νεαρή καταναλώτρια τονίζει πως δεν θα μείνει ανεπηρέαστο το πορτοφόλι με την κατάργηση των προσφορών από τις βιομηχανίες, ειδικά όταν ο κόσμος ψωνίζει από προσφορές. «Πάντα κοιτάω αν κάτι είναι σε προσφορά ή 1+1. Ό,τι κέρδος έχουμε είναι προς όφελος» προσθέτει η ίδια.
Για σίγουρο πρόβλημα στην τσέπη μιλάει και η Εύη η οποία δηλώνει «Τα πράγματα είναι δύσκολα. Αν δεν κάνεις δύο δουλειές δεν βγαίνει. Πλέον πας στο σουπερμάρκετ και θεωρείς ότι κάνεις τα έξοδα ενός χρόνου οριακά».
«Κάνω έρευνα και ανάλογα αγοράζω» εξηγεί και επόμενη καταναλώτρια. «Άμα ένα προϊόν είναι αυτό που διαλέγω και είναι και σε προσφορά θα το πάρω» λέει καταναλωτής. Μάλιστα σχετικά με την κατάργηση των προφορών θεωρεί πως «άμα κάνουν προσφορές τα ίδια τα σουπερμάρκετ θα το αναπληρώσουν».
Βέβαια από το καταναλωτικό κοινό δεν λείπουν και αυτοί που θα αγοράσουν τα απαραίτητα ασχέτως προσφοράς ή όχι αλλά επειδή είναι αναγκαία. Όμως σίγουρο είναι πως η πλειονότητα του κόσμου θα επηρεαστεί από τα νέα δεδομένα της αγοράς ενώ οι όμιλοι σουπερμάρκετ θα πρέπει να προσπαθήσουν με δικές τους πρωτοβουλίες να επικρατήσουν του ανταγωνισμού.