Οι πολύ καλές τιμές και οι ξένοι επισκέπτες έκαναν φέτος τη διαφορά, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βασίλη Κασαπίδη
Της Κικής Ηπειρώτου
Οι μεγάλες προσφορές, οι καλές καιρικές συνθήκες και το μαζικότερο από κάθε άλλη χρονιά τουριστικό ρεύμα από γειτονικές χώρες, συνθέτουν το… τρίπτυχο της επιτυχίας των φετινών εκπτώσεων στην αγορά της Αλεξανδρούπολης.
Σε αντίθεση με προηγούμενες χρονιές, όταν οι επισκέπτες μας δεν έμοιαζαν να συγκινούνται ιδιαίτερα από τις προσφορές και την ποικιλία των εμπορικών καταστημάτων, περιορίζοντας τις αγορές τους σε τρόφιμα, ποτά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, φέτος το καλοκαίρι κάτι φαίνεται να αλλάζει. Όπως λέει στη ΓΝΩΜΗ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης Βασίλης Κασαπίδης, «η κίνηση στις εαρινές εκπτώσεις ήταν ικανοποιητική και σε αυτό συνέβαλαν και οι ξένοι επισκέπτες μας που κατέκλυσαν την πόλη, ιδιαίτερα κατά το δίμηνο Ιούλιος – Αύγουστος».
Σύμφωνα με τον κ. Κασαπίδη, οι προσδοκίες των επαγγελματιών, ακριβώς λόγω του εντυπωσιακού όγκου των επισκεπτών, ήταν ακόμη μεγαλύτερες, για περαιτέρω ενίσχυση του τζίρου των καταστημάτων, ωστόσο με δεδομένες τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες και τη δυσπραγία των ντόπιων καταναλωτών, επικρατεί ικανοποίηση.
Επιπλέον, κι ενώ ημερολογιακά οι εκπτώσεις έχουν λήξει, για το επόμενο διάστημα και ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, οι προσφορές θα συνεχιστούν στα καταστήματα της Αλεξανδρούπολης για λίγες ημέρες ακόμη.
«Χαμηλές πτήσεις» στην υπόλοιπη χώρα
Σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, που επικαλείται τις εκτιμήσεις του επιχειρηματικού κόσμου, οι προσδοκίες για τόνωση της κατανάλωσης δεν ευοδώθηκαν με τον τζίρο να σημειώνει χαμηλές «πτήσεις» και πλέον ο εμπορικός κόσμος στρέφεται στις προσφορές και –ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής περιόδου– στο καλάθι με τα σχολικά είδη που έχει τεθεί ήδη σε ισχύ.
Όπως αναφέρει η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, «οι θερινές εκπτώσεις του 2024 ολοκληρώθηκαν εν μέσω πολλαπλών αντιφάσεων. Η ανάκαμψη δεν φαίνεται να εδραιώνεται στην αγορά εξαιτίας της διατήρησης των ανοδικών πιέσεων στο λειτουργικό κόστος και στις φορολογικές υποχρεώσεις».
«Παράλληλα, η σωρευτικά διαβρωτική επίδραση του πληθωρισμού έχει συρρικνώσει το διαθέσιμο εισόδημα, καθιστώντας τους καταναλωτές ιδιαίτερα επιφυλακτικούς, με την αβεβαιότητα στο διεθνές περιβάλλον να παραμένει» συνέχισε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.
«Στα θετικά περιλαμβάνονται τα μεγέθη του τουρισμού για το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε επίπεδο εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης και ταξιδιωτικών εισπράξεων. Ωστόσο, τα αποτελέσματα περιορίζονται στις τουριστικές περιοχές, ενώ η αδύναμη εγχώρια παραγωγική βάση συνεπάγεται επιβάρυνση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, συρρικνώνοντας τον ήδη περιορισμένο δημοσιονομικό χώρο» κατέληξε για τις θερινές εκπτώσεις.
Σύμφωνα με την εκτίμηση των εμπόρων, συντριπτικό είναι το ποσοστό των επιχειρήσεων (85%) που θεωρεί πως φέτος οι καταναλωτές ήταν περισσότερο συγκρατημένοι στις αγορές τους συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει ότι, παρά τη σχετική συζήτηση, μόνο 4 στις 10 επιχειρήσεις (42%) στην έρευνα της ΕΣΕΕ φάνηκε να μπορούν να πραγματοποιούν πωλήσεις και εκτός φυσικού καταστήματος.