Για την απαγόρευση αλιείας εντός του λιμανιού μας διαμαρτυρήθηκαν οι ερασιτέχνες ψαράδες

Αλεξανδρούπολη: Την πικρία τους για απουσία εκπροσώπου του ΟΛΑ και του Λιμεναρχείου εξέφρασαν οι συμπολίτες μας. Ζητούν εξηγήσεις και επανεξέταση της απόφασης

της Κικής Ηπειρώτου

Την καθολική απαγόρευση της ερασιτεχνικής αλιείας εντός του λιμένα Αλεξανδρούπολης αποφάσισε από τις αρχές του 2022 το λιμεναρχείο, προκαλώντας δυσαρέσκεια και αντιδράσεις στους δεκάδες συμπολίτες μας που έχουν το συγκεκριμένο χόμπι και το ασκούσαν, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, σε διάφορα σημεία του λιμένα.

Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι το απόγευμα του Σαββάτου, περισσότεροι από 100 ερασιτέχνες αλιείς, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Συλλόγου Ερασιτεχνών Αλιέων και εξέφρασαν για ακόμη μία φορά την πικρία τους για το γεγονός ότι ολόκληρη η χερσαία ζώνη του λιμένα, τους τελυταίους μήνες, τελεί υπό καθεστώς απαγόρευσης για μία δραστηριότητα εξαιρετικά αγαπητή σε πολύ κόσμο, συνυφασμένη με την ιστορία και την ταυτότητα της πόλης. Όπως αναφέρουν οι αλιείς, υπήρχε η προσδοκία ότι θα παραστεί στη συγκέντρωση κάποιος εκπρόσωπος του Οργανισμού Λιμένα ή του Λιμεναρχείου, προκειμένου να συζητήσει μαζί τους και να εξηγήσει τους λόγους πίσω από τη συγκεκριμένη απόφαση.

Να σημειωθεί πως την άνοιξη, μετά από συνεννόηση εκπροσώπων των αλιεών και του ΟΛΑ, υπήρξε συμφωνία για την χρήση του χώρου κοντά στο καφέ του ΝΟΑ, προκειμένου να μπορούν να ψαρεύουν. Ωστόσο, όπως είχε αναφερθεί τότε από τον πρόεδρο του Συλλόγου Τάσο Νατσαρίδη, ο συγκεκριμένος χώρος εξυπηρετούσε μόνο το 20% των ψαράδων. Παρά τη συγκεκριμένη παραχώρηση, όμως, όπως ανέφερε πρόσφατα ο κ. Νατσαρίδης, δημιουργούνταν κάποια ζητήματα στη λειτουργία της καφετέριας κι έτσι η πρόταση αυτή δεν ευδοκίμησε.

Αυτό που ζητούν οι ερασιτέχνες αλιείς, που πλέον είναι υποχρεωμένοι να ασκούν το χόμπι τους κυρίως σε παραλίες της περιοχής, είναι να υπάρξει διάλογος, να εξεταστούν οι προτάσεις που έχουν διατυπώσει για το θέμα και να υπάρξει μία μικρή ανοχή από τις αρμόδιες αρχές, όπως γίνεται σε όλα τα λιμάνια της χώρας, όπου επίσης δεν επιτρέπεται το ψάρεμα, ωστόσο, με τη συνεργασία λιμεναρχείων και αλιέων, έχει βρεθεί μία «χρυσή τομή» και η δραστηριότητα συνεχίζεται, υπό συγκεκριμένους όρους και κανόνες, δίχως να δημιουργούνται προβλήματα και δίχως να έχουν εκδιωχθεί εντελώς οι ψαράδες.

Η απόφαση του Ιανουαρίου

Γράφαμε στις 19/1/2022:

«Σαν βόμβα έπεσε στην τοπική κοινωνία η είδηση ότι από τις 19 Ιανουαρίου 2022, μετά από απόφαση του Λιμεναρχείου Αλεξανδρούπολης, απαγορεύεται κάθε μορφής αλιείας, με οποιοδήποτε αλιευτικό εργαλείο, σε όλη την έκταση του λιμανιού.

Σύμφωνα με την απόφαση, «απαγορεύεται κάθε μορφή αλιείας από την στεριά και πάνω από πλοία – σκάφη, με οποιοδήποτε αλιευτικό εργαλείο, στο λιμένα Αλεξανδρούπολης και συγκεκριμένα στους εξής τομείς:

-Στον επιβατικό λιμένα, από τον δυτικό προβλήτα αυτού (θέσεις πρόσδεσης Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων) και σε  όλο το μήκος του νότιου προσήνεμου λιμενοβραχίονα.

-Πέριξ του Ναυταθλητικού Ομίλου Αλεξανδρούπολης.

-Στο λιμενίσκο μικρών σκαφών και την είσοδο αυτού.

-Στον εμπορικό λιμένα και συγκεκριμένα από την πύλη β’ (είσοδος λιμένα από την πλατεία Ελευθερίας) μέχρι τον ανατολικό προσήνεμο λιμενοβραχίονα (εκβολές χειμάρρου Μαΐστρου).

Όπως επισημαίνεται στο τέλος, οι παραβάτες της απόφασης, που ξεκινά να εφαρμόζεται από 19/1/2022,  ανεξάρτητα από τις συντρέχουσες ποινικές ή αστικές ευθύνες κατά την ισχύουσα νομοθεσία, υπόκεινται και στις διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται από την λιμενική αρχή σύμφωνα με το άρθρο 157 του ΝΔ 187/73 (ΦΕΚ 261 Α) κτλ»

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΓΝΩΜΗΣ, η απόφαση ελήφθη μετά από αίτημα του Οργανισμού Λιμένα και αφορούσε το τμήμα του επιβατικού σταθμού, από την περίφραξη και πέρα. Στη συγκεκριμένη έκταση ζητήθηκε να κλείνει η περίφραξη, τις ώρες που δεν υπάρχει προγραμματισμένη άφιξη/αναχώρηση του πλοίου και να φυλάσσεται ο χώρος, προκειμένου να μην εισέρχεται κανείς. Επιπλέον, ζητήθηκε να ληφθεί απόφαση απαγόρευσης αλιείας στην ίδια περιοχή.  Η κίνηση αυτή του ΟΛΑ, όπως πληροφορούμαστε, δεν σχετίζεται με την ιδιωτικοποίηση του λιμένα, ούτε με την παρουσία των Αμερικάνων, αλλά με την ανάγκη εφαρμογής του κώδικα ΙSPS που αφορά στην ασφάλεια των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων στο χώρο του λιμανιού.

Παράλληλος στόχος είναι  και η αποφυγή ατυχημάτων, καθώς είναι γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα, με την αύξηση του όγκου του λιμένα, έχει αυξηθεί και η κίνηση των φορτίων. Τουλάχιστον 60 με 70 φορτηγά κινούνται καθημερινά στους χώρους του λιμανιού, ενώ, όταν υπάρχει παρουσία των ΗΠΑ στην περιοχή, σε αυτή την κίνηση προστίθενται και άλλα τόσα στρατιωτικά οχήματα».

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο