Έβρος: Τρομάζει η επιστροφή στα θρανία εν μέσω έξαρσης της Όμικρον

Απροετοίμαστα τα σχολεία για τη μεγάλη επιστροφή: Αναγκαίες οι προσλήψεις ψυχολόγων, καθώς οι συνέπειες της πανδημίας στην ψυχολογία των μαθητών είναι μεγάλες

Κάλτσου: «Να αλλάξει το 50+1% και να προσληφθούν αναπληρωτές για να καλύψουν τα κενά όσων θα ασθενήσουν»

Της Κικής Ηπειρώτου

Απροετοίμαστα είναι τα σχολεία και στον Έβρο για τη μεγάλη επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου, κι ενώ την Τρίτη ανακοινώθηκαν στη χώρα πάνω από 50.000 κρούσματα. Εν μέσω έξαρσης της πανδημίας λόγω της μετάλλαξης Όμικρον, οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν πως πέρα από τη διενέργεια περισσότερων τεστ, δεν έχει ληφθεί κανένα άλλο ουσιώδες μέτρο από το Υπουργείο Παιδείας, τονίζοντας πως θα πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξει το σύστημα 50+1%, ενώ περισσότερο αναγκαία από ποτέ είναι η πρόσληψη εκπαιδευτικών, για την κάλυψη των συναδέλφων τους που θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα ασθενήσουν, αλλά και η πρόσληψη ψυχολόγων, αφού, όπως παρατηρείται, οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ψυχολογία και συμπεριφορά των μαθητών είναι σημαντικές.

Όπως δηλώνει στη ΓΝΩΜΗ η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αλεξανδρούπολης «Γεώργιος Βιζυηνός» Ζωή Κάλτσου, η εκπαιδευτική κοινότητα είναι σαφώς υπέρ της δια ζώσης διδασκαλίας και του ανοίγματος των σχολείων, αρκεί, όπως τονίζει, αυτό να γίνει με τη μεγαλύτερη δυνατή προφύλαξη.

«Με όσα ακούμε από τους ειδικούς, για τη νέα μετάλλαξη και τη μεταδοτικότητά της, είναι εύλογο να είμαστε επιφυλακτικοί και να αγωνιούμε. Δεν ανακοινώθηκε κάποιο ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλέστερη λειτουργία των σχολείων, πέρα από τα επιπλέον τεστ. Για παράδειγμα, θεωρούμε ουσιώδες και περισσότερο αναγκαίο από ποτέ, να γίνουν οι προσλήψεις αναπληρωτών, που θα κληθούν να αντικαταστήσουν τους συναδέλφους που θα ασθενήσουν. Μέχρι τώρα, α όποια κενά καλύπτονταν ενδοσχολικά, με μεγάλες δυσκολίες. Δυστυχώς, δεν έχει γίνει ούτε μία πρόσληψη αναπληρωτή στην περιοχή μας από την έναρξη της χολικής χρονιάς».

Πιο έντονες οι συμπεριφορές των παιδιών

Επιπλέον, όπως επισημαίνει η ίδια, δεν έχουν γίνει ούτε προσλήψεις ψυχολόγων, που θεωρούνται, στην παρούσα φάση, απολύτως αναγκαίες.

«Αυτό που βιώσαμε τα τελευταία 2 χρόνια επέφερε μεγάλες αλλαγές στην ψυχολογία των μαθητών, αρχικά με τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές ανισότητες, λόγω της τηλεκπαίδευσης, στην οποία δεν είχαν πρόσβαση όλα τα παιδιά… Η ψυχολογική υποστήριξη είναι απαραίτητη, θα πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σχολείο για να υποστηρίζουν τους μαθητές, τις οικογένειες τους, τους συναδέλφους. Διακρίνουμε, όσο περνά ο καιρός, όλο και πιο έντονα, πως υπάρχουν αντιδράσεις παιδιών, οι οποίες χρήζουν προσοχής. Θα λέγαμε πως είναι περισσότερο αναστατωμένα, ανασφαλή και ανήσυχα σε σχέση με παλαιότερα. Και είναι κάτι αναμενόμενο, καθώς, λόγω της πανδημίας, είναι σαφές πως έχει επηρεαστεί το οικογενειακό τους περιβάλλον. Ως ζωντανό κομμάτι της κοινωνίας, κάποια πράγματα από την οικογένεια μεταφέρονται στις τάξεις και στις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους. Είναι συμπεριφορές πιο έντονες σε σχέση με παλαιότερα, θα λέγαμε πως επικρατεί μεγαλύτερη αναστάτωση και ανησυχία».

«Το 50+1% πρέπει να αλλάξει»

Παρά το γεγονός ότι η πανελλήνια ομοσπονδία εκπαιδευτικών ζητούσε συνάντηση με την Υπουργό  Παιδείας από τις 15/12, τελικώς αυτή θα γινόταν χθες, κι αφού είχαν ήδη ληφθεί οι αποφάσεις και ανακοινωθεί τα νέα πρωτόκολλα. Σύμφωνα με την κα Κάλτσου, όπως αποκαλύφθηκε από λοιμωξιολόγο της Επιτροπής, το σύστημα να κλείνει ένα τμήμα αφού έχει νοσήσει το 50+1% των μαθητών, δεν αποτέλεσε ποτέ εισήγηση των επιστημόνων, αλλά ήταν μία πολιτική απόφαση, η οποία, δυστυχώς δεν άλλαξε ούτε αυτή τη φορά.

«Δημιουργούνται ερωτήματα για το πώς θα λειτουργήσει αυτό το σύστημα, αν κάθε μέρα έχουμε πολλά κρούσματα σε μία τάξη, λόγω της μεγάλης μεταδοτικότητας της Όμικρον. Ποιος γονέας θα περιμένει να συμπληρωθεί το 50+1 για να μη στείλει το παιδί του σχολείο; Επίσης, δεν θα πρέπει να λειτουργεί η τηλεκπαίδευση ακόμη και όταν το ποσοστό των κρουσμάτων είναι κάτω του 50+1%;» σημείωσε, εκφράζοντας παράλληλα τον προβληματισμό της και για το νομικό ζήτημα που έχει προκύψει με την πλατφόρμα του webex και τα προσωπικά δεδομένα, διαπιστώνοντας πως «οι αποφάσεις της πολιτείας για τα σχολεία λαμβάνονται με γνώμονα τα οικονομικά δεδομένα και όχι τα κοινωνικά και υγειονομικά».

Μανωλόπουλος:  «Μέχρι το Σαββατοκύριακο μπορεί να αλλάξουν τα μέτρα για τα σχολεία»

Προβληματισμό έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης για άνοιγμα των σχολείων στις 10 Ιανουαρίου, καθώς δεν είναι λίγοι οι ειδικοί που εκφράζουν τις επιφυλάξεις και για τα μέτρα επαναλειτουργίας. Ο καθηγητής Φαρμακολογίας Ευάγγελος Μανωλόπουλος, ενώ συμφωνεί με το άνοιγμα των σχολείων, δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για τα μέτρα που ανακοινώθηκαν.

Μιλώντας στον ANT1 τόνισε ότι τα μέτρα είναι περίπλοκα ενώ σχολίασε πως δεν αποκλείεται να δούμε αλλαγές μέχρι το Σαββατοκύριακο καθώς η Όμικρον είναι σε άνοδο ακόμα, και δεν έχουμε δει τι σημαίνει σε εισαγωγές στα νοσοκομεία. Το μεγαλύτερο πρόβλημα το εντοπίζει στη διεξαγωγή των rapid test. Πρέπει να βρεθεί μίλα λύση από τον ΕΟΔΥ, πώς θα γίνονται τα τεστ και από ποιον καθώς οι δημόσιες δομές δεν επαρκούν και το σενάριο για την επαρχία δεν είναι ρεαλιστικό.

H καθηγήτρια Αθηνά Λινού, σχετικά με το πρωτόκολλο του 50+1% που διατηρήθηκε για τα σχολεία, εξέφρασε την άποψη ότι, «θα έπρεπε να πέσει πολύ περισσότερο από το 30-40% για να προστατεύσουμε τα παιδιά», επισημαίνοντας ότι, «σε πολλές χώρες κλείνουν τα σχολεία επειδή νοσούν οι εκπαιδευτικοί».

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο