efhmerida1

Έρχεται νέο σοκ αυξήσεων στα σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο    

Καταργούνται οι προσφορές, αναμένονται νέες ανατιμήσεις – Η ακρίβεια φρέναρε την αγοραστική κίνηση στις χειμερινές εκπτώσεις 

Σοκ θα πάθουν οι καταναλωτές τον Μάρτιο καθώς έρχονται αυξήσεις σε όλα τα προϊόντα. O πρόεδρος της ένωσης εργαζομένων καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος αναφέρει: “Από τις 3/1 που ήταν η πρώτη εργάσιμη των σούπερ μάρκετ για το 2025, ξεκίνησαν να αφαιρούν  όλες τις προσφορές και επέστρεψαν οι τιμές στις παλιές. Υπάρχει μια αύξηση σε γαλακτοκομικά, άλευρα, ζυμαρικά, κακάο της τάξης των 30-65%”, ανέφερε.

Πρόσθεσε ότι πρόκειται για ευρωπαϊκή οδηγία, σύμφωνα με την οποία καταργούνται οι προσφορές από τις βιομηχανίες στα σούπερ μάρκετ και είναι υποχρεωτικό, μέχρι το πρώτο 6μηνο του 2025 να εξαντλήσουν τα σούπερ μάρκετ ό,τι προσφορά έχουν.

«Μετά δεν ξαναμπαίνει προσφορά. Θα γυρίσουν στις αρχικές τιμές και πάνω στις αρχικές τιμές θα κάνουν οποιαδήποτε έκπτωση», συμπλήρωσε. Για παράδειγμα, οι φρυγανιές στις 6/12/2024, είχαν τιμή 1,83 ευρώ με προσφορά από 2,29 ευρώ αρχική τιμή. Σήμερα πωλούνται 2,39 ευρώ, έχουν αύξηση 10 λεπτά σε δύο μήνες.

«Αναμένεται μεγάλο πρόβλημα στην τσέπη»

Όπως εξηγούν καταναλωτές στο emakedonia.gr, συνεχίζουν και ψάχνουν τις προσφορές για να ψωνίσουν από αυτές. «Κοιτάω κυρίως να είναι προϊόντα οικονομικά» δηλώνει ο Βασίλης ενώ συνεχίζει λέγοντας: «Υπάρχει τεράστια ακρίβεια. Δεν μπορείς πλέον να γεμίσεις το ψυγείο σου πολύ εύκολα».

Για υψηλή ακρίβεια κάνει λόγο και ηλικιωμένη καταναλώτρια. «Παίρνεις πέντε πράγματα, δίνεις πενήντα ευρώ και στο ψυγείο βάζεις τα δύο που παίρνεις» λέει.

Η Ελπινίκη, νεαρή καταναλώτρια τονίζει πως δεν θα μείνει ανεπηρέαστο το πορτοφόλι με την κατάργηση των προσφορών από τις βιομηχανίες, ειδικά όταν ο κόσμος ψωνίζει από προσφορές. «Πάντα κοιτάω αν κάτι είναι σε προσφορά ή 1+1. Ό,τι κέρδος έχουμε είναι προς όφελος» προσθέτει η ίδια.

Για σίγουρο πρόβλημα στην τσέπη μιλάει και η Εύη η οποία δηλώνει «Τα πράγματα είναι δύσκολα. Αν δεν κάνεις δύο δουλειές δεν βγαίνει. Πλέον πας στο σουπερμάρκετ και θεωρείς ότι κάνεις τα έξοδα ενός χρόνου οριακά».

«Κάνω έρευνα και ανάλογα αγοράζω» εξηγεί και επόμενη καταναλώτρια. «Άμα ένα προϊόν είναι αυτό που διαλέγω και είναι και σε προσφορά θα το πάρω» λέει καταναλωτής. Μάλιστα σχετικά με την κατάργηση των προφορών θεωρεί πως «άμα κάνουν προσφορές τα ίδια τα σουπερμάρκετ θα το αναπληρώσουν».

Βέβαια από το καταναλωτικό κοινό δεν λείπουν και αυτοί που θα αγοράσουν τα απαραίτητα ασχέτως προσφοράς ή όχι αλλά επειδή είναι αναγκαία. Όμως σίγουρο είναι πως η πλειονότητα του κόσμου θα επηρεαστεί από τα νέα δεδομένα της αγοράς ενώ οι όμιλοι σουπερμάρκετ θα πρέπει να προσπαθήσουν με δικές τους πρωτοβουλίες να επικρατήσουν του ανταγωνισμού. 

Η ακρίβεια φρέναρε την αγοραστική κίνηση στις χειμερινές εκπτώσεις

Υπό την πίεση της ακρίβειας στην ενέργεια, τη διατροφή και τη στέγαση, η αγοραστική κίνηση των φετινών χειμερινών εκπτώσεων φαίνεται να έχει επηρεαστεί αρνητικά, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), Βασίλη Κορκίδη.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ), επισήμανε ότι τα πρώτα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2025 καταγράφουν σημαντική αύξηση στις τιμές του φυσικού αερίου και των τροφίμων, ενώ τα ενοίκια συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά.

Ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στο 2,7%, με τη μόνη μηνιαία μείωση να καταγράφεται στον δείκτη της ένδυσης και υπόδησης, ο οποίος σημείωσε πτώση κατά 23% λόγω των εκπτώσεων. Ωστόσο, σε ετήσια βάση, η ίδια κατηγορία παρουσίασε αύξηση 5,4%, γεγονός που, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, επιβεβαιώνει τους λόγους της συγκρατημένης καταναλωτικής διάθεσης.

Η λιανική αγορά, όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, υπολειτουργεί, καθώς μόνο 4 στους 10 καταναλωτές φαίνεται να ανταποκρίνονται στις εκπτώσεις, παρά τις ελκυστικές τιμές. Αν και το μέσο διαθέσιμο εισόδημα στη χώρα αυξήθηκε κατά 13%, δεν επαρκεί για το 60% των νοικοκυριών, καθώς οι δαπάνες τους κατευθύνονται κυρίως σε λογαριασμούς ενέργειας, ενοίκια και τρόφιμα. Την ίδια στιγμή, μία εβδομάδα πριν από την ολοκλήρωση της εκπτωτικής περιόδου, καταγράφονται «κενά τζίρου» σε πολλές κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, επηρεάζοντας κυρίως τα μικρά εμπορικά καταστήματα.

Η αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών είναι πλέον εμφανής, καθώς αντί να εκμεταλλεύονται τις εκπτώσεις για να μειώσουν τις δαπάνες τους, περιορίζουν συνολικά τις αγορές τους. Επιπλέον, οι πωλήσεις σε φυσικά καταστήματα εμφανίζονται μειωμένες, ενώ αυξημένες είναι οι online αγορές, με πολλούς καταναλωτές να στρέφονται σε ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού.

Ο κ. Κορκίδης επισημαίνει πως, παρά τις χαμηλότερες προσδοκίες των εμπόρων, η συνολική αξία των πωλήσεων στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει μια πληθωριστική αύξηση κατά τουλάχιστον 3%, ξεπερνώντας τα 6 δισ. ευρώ του περσινού αντίστοιχου διμήνου. Το ταμείο των εκπτώσεων κλείνει στις 28 Φεβρουαρίου, με τους επίσημους αριθμούς να αναμένονται για περαιτέρω ανάλυση και αξιολόγηση της καταναλωτικής τάσης.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο

Δικαιούχος ονόματος τομέα (domain name)
Ε. ΛΑΣΚΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΝΩΜΗ
ΑΦΜ: 082164919
ΔΟΥ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Ιδιοκτήτης: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Νόμιμος εκπρόσωπος: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής σύνταξης: Γιώργος Πανταζίδης
Διαχειριστής: Λασκαράκης Εμμανουήλ

Αρ. Μ.Η.Τ.: 232167

LOGO MHT RGB

              Μέλος του

media
Η ΓΝΩΜΗ - Καθημερινή Εφημερίδα της Θράκης

Τέρμα Αγίου Δημητρίου, Αλεξανδρούπολη

Τηλ 25510 24222, 29888

Fax : 25510 80606

email :  gnomi@gnomionline.gr