room-to-grow-bnner

Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας: «Προβλήματα με το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων»

Την αγωνία τους εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί, ζητώντας περισσότερες προσλήψεις, ώστε κάθε σχολείο να έχει την καθαρίστριά του

 Η επέκταση του σχολικού ωραρίου του προσωπικού ήταν στα θέματα του χθεσινού διά περιφοράς Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξανδρούπολης που ακυρώθηκε

 Τη  μεγάλη τους αγωνία για το μείζον θέμα της καθαριότητας των σχολικών μονάδων, εν μέσω πανδημίας, εκφράζουν τα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου.  Όπως αναφέρουν, δύο εβδομάδες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το προσωπικό δεν επαρκεί και είναι αναγκαίο να γίνουν περισσότερες προσλήψεις και οι συμβάσεις όσων είναι με ημιαπασχόληση θα πρέπει να μετατραπούν σε πλήρους απασχόλησης.

Να σημειωθεί πως το θέμα της «επέκτασης ωραρίου προσωπικού Ο.Τ.Α. με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου (προσωπικό καθαριότητας σχολικών μονάδων)» περιλαμβάνονταν στην ημερήσια διάταξη της χθεσινής, δια περιφοράς συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξανδρούπολης, το οποίο, όμως, δεν πραγματοποιήθηκε λόγω αποχής παρατάξεων της αντιπολίτευσης.

 

«Αδύνατον να καλυφθεί η καθαριότητα των σχολείων…»
Όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί στην παρέμβασή τους, «μετά από επανειλημμένες αναφορές εκ μέρους μας (συζήτηση στη τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Παιδείας, τηλεφωνικές επικοινωνίες που είχαμε ως Σύλλογος και μεμονωμένες επικοινωνίες Διευθυντών/ντριών και Προϊσταμένων Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων με το αρμόδιο τμήμα προσωπικού του Δήμου μας), επανερχόμαστε σε ότι αφορά το θέμα των καθαριστριών των σχολείων του Δήμου Αλεξανδρούπολης αφού αυτό μετά από δύο εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων δεν έχει λυθεί.

Στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία, πέρα από τις ανάγκες καθαριότητας των χώρων έχει προκύψει μετά τον κορωνοϊό και η ανάγκη απολύμανσης επιφανειών (θρανία, τραπεζάκια, κ.α.), παιχνιδιών, οργάνων γυμναστικής, Η/Υ αλλά και όλων των αντικειμένων που αγγίζουν οι μαθητές τακτικά, (πόμολα, βρύσες, πόρτες, τουαλέτες, κ.α.). Στις αίθουσες  πληροφορικής για παράδειγμα όπου ανά διδακτική ώρα εναλλάσσεται και άλλο τμήμα μαθητών, πρέπει να απολυμανθούν όλα τα αντικείμενα (πληκτρολόγια, ποντίκια, θρανία) που έχουν έρθει σε επαφή οι μαθητές».

Ωστόσο, συνεχίζουν, «παρά τις νέες συνθήκες με τον κορωνοϊό όχι μόνο δεν έχουν αυξηθεί σε αριθμό  οι καθαρίστριες αλλά αντίθετα αυτές θα πρέπει να αντεπεξέλθουν και στις αυξημένες απαιτήσεις των οδηγιών του ΕΟΔΥ και για να γίνει αυτό θα πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου!

Όλα τα παραπάνω είναι ανέφικτα και χωρίς αποτέλεσμα όταν μια καθαρίστρια πρέπει να μοιράζεται σε δύο σχολεία. Πολύ περισσότερο οι καθαρίστριες μειωμένου ωραρίου με τρεις ώρες εργασίας είναι αδύνατον να ανταποκριθούν στις ανάγκες καθαριότητας και απολύμανσης δύο διθέσιων νηπιαγωγείων 80-100 τμ. Επίσης, δεδομένου του ωρολογίου προγράμματος των σχολείων σε συγκεκριμένες ώρες π.χ. ειδικά στα διαλείμματα, επιβάλλεται η παρουσία της καθαρίστριας στο σχολείο και αυτό δεν επιτυγχάνεται όταν οι ίδιες ανάγκες υπάρχουν ταυτόχρονα και στο δεύτερο σχολείο που εργάζεται η καθαρίστρια.

Το αποτέλεσμα αυτών: είναι αδύνατον να καλυφθεί η καθαριότητα των σχολείων στο σύνολο της βάρδιας αλλά και μετά το πέρας των μαθημάτων με τα υγειονομικά πρωτόκολλα που τίθενται με αυτόν τον αριθμό προσλήψεων καθαριστριών/-ων.

Διεκδικούμε:

  • Κάθε σχολείο να έχει την καθαρίστριά του.
  • Μετατροπή των συμβάσεων μειωμένου ωραρίου σε πλήρους ωραρίου για όλες τις καθαρίστριες των σχολείων.
  • Πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας έτσι ώστε να επαρκεί αυτό για όλες τις ανάγκες όλων των σχολείων.

Η εξασφάλιση της υγείας στο σχολείο είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή και εκπαιδευτικού!»

Κ.Η.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο