room-to-grow-bnner

Δύο σημαντικά έργα στη Σαμοθράκη από τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης

Ξεκινά η αποκατάσταση του λειτουργικού βάθους στη λιμενολεκάνη του λιμένα της Καμαριώτισσας και η αντικατάσταση των φωτιστικών σωμάτων του λιμανιού των Θέρμων, με φωτιστικά led

Με στόχο τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών στο λιμάνι της Καμαριώτισσας και των Θέρμων στο νησί της Σαμοθράκης, ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) ξεκινά σήμερα δύο σημαντικά έργα, που πραγματοποιούνται από τη Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών (Δ20) του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και υπό την επίβλεψη της Ειδικής Υπηρεσίας Έργων (ΕΥΔΕ).
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού, Κώστα Χατζημιχαήλ, με την οριστικοποίηση, μέσω τηλεδιάσκεψης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, των τελευταίων τεχνικών λεπτομερειών της τελικής φάσης του έργου, ξεκινά αύριο η αποκατάσταση του λειτουργικού βάθους στη λιμενολεκάνη του λιμένα της Καμαριώτισσας, έργο με εκτιμώμενο χρόνο υλοποίησης τον ένα μήνα, ήτοι στα τέλη Μαΐου, δεδομένου ότι «από τις 6 Ιουνίου ξεκινά το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος».
Ταυτόχρονα, προχωρά και το έργο της αντικατάστασης των φωτιστικών σωμάτων του λιμανιού των Θέρμων, με φωτιστικά τεχνολογίας led.

«Σε μία περίοδο ραγδαίας επιβράδυνσης της εμπορικής δραστηριότητας και εν μέσω πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης, η κυβέρνηση και ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης, προχωρούν ανεπηρέαστοι στην υλοποίηση και συντήρηση των έργων υποδομής», δηλώνει ο πρόεδρος του Ο.Λ.Α. αναφορικά με την έναρξη των εν λόγω έργων.
Ο κ. Χατζημιχαήλ, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «σοβαρή παρέμβαση και ίσως γενικά παρέμβαση, έχει να πραγματοποιηθεί στους λιμένες της Σαμοθράκης τα τελευταία 27 χρόνια» και αποδίδει την έναρξη των συγκεκριμένων έργων στην «άριστη συνεργασία της διοίκησης του Ο.Λ.Α. με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ειδικότερα με τον υπουργό, Κώστα Καραμανλή, ενδεικτική της οποίας είναι και η πρόσφατη παρουσία του υπουργού στον Οργανισμό, κατά την επίσκεψη των Αμερικανών αξιωματούχων Τζέφρι Πάιατ και Μάθιου Πάλμερ». Εξηγεί πως η ολοκλήρωση των εργασιών εκσκαφής, η οποία «αφορά τα προβληματικά σημεία και όχι το σύνολο του λιμένα», θα διασφαλίσει την ομαλή εκτέλεση του κύκλου ελιγμών των μεγάλων επιβατηγών πλοίων στην Καμαριώτισσα.
Των εν λόγω εργασιών ακολουθεί, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ο.Λ.Α., η υλοποίηση είτε ολόκληρου, είτε μέρους του master plan της Σαμοθράκης, με πρώτη την επέκταση του λιμανιού, συμπληρώνοντας ότι αρχή της διοίκησης είναι η ανακοίνωση των έργων εφόσον έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και έχει προγραμματιστεί η έναρξη των εργασιών.
Σε ό,τι αφορά στο έργο αντικατάστασης των φωτιστικών σωμάτων στα Θέρμα, αυτό, σύμφωνα με τον κ. Χατζημιχαήλ, «εξασφαλίζει περισσότερο, καλύτερο και οικονομικότερο φωτισμό για τους χρήστες του λιμένα», δίνοντας τη δυνατότητα στους αλιείς να δουλεύουν κανονικά και το βράδυ. Μάλιστα, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η διοίκηση του Οργανισμού επιδόθηκε σε αγώνα ταχύτητας σχετικά με την έναρξη των έργων αντικατάστασης των φωτιστικών σωμάτων τόσο στο λιμάνι των Θέρμων όσο και της Μάκρης (σ.σ. στο δεύτερο έχει ολοκληρωθεί), προκειμένου να μη χαθεί η εγκεκριμένη χρηματοδότηση .
Ο πρόεδρος του Ο.Λ.Α. αναφέρεται και στην αποκατάσταση του βάθους ενός σημαντικού, όπως επισημαίνει, αλιευτικού καταφυγίου, αυτού των Θέρμων, το οποίο όμως λόγω της υφιστάμενης κατάστασης δεν επιτελεί τον συγκεκριμένο ρόλο.

«Στο λιμάνι των Θέρμων δεν γίνεται εκβάθυνση αλλά αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών», διευκρινίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Χατζημιχαήλ, συμπληρώνοντας ότι είναι ένα δύσκολο έργο, καθώς υπάρχουν φαινόμενα επιχωματώσεων που δημιουργήθηκαν διαχρονικά από τα ρεύματα της περιοχής. Υπογραμμίζει ότι το συγκεκριμένο έργο ήταν από τα πρώτα που απασχόλησε το νέο Δ.Σ. του Οργανισμού, το οποίο από τον Οκτώβριο που ανέλαβε μέχρι και τον Δεκέμβριο, έλαβε τρεις αποφάσεις καθαρισμού της εισόδου. «Στα Θέρμα το φυσικό φαινόμενο είναι τέτοιο που δημιούργησε παραλία δίπλα στο λιμάνι και αυτή τη στιγμή ο δεξιός λιμενοβραχίονας είναι ο μισός σε χέρσα επιφάνεια, ενώ πριν ήταν όλος στη θάλασσα», σημειώνει χαρακτηριστικά, ενώ αναφέρεται και στον μη υπολογισμό των ρευμάτων, στις μελέτες των προηγούμενων χρόνων, εξαιτίας των οποίων τα ρεύματα εξακολούθησαν να φέρνουν χώμα γεμίζοντας έναν κόλπο με φερτά υλικά και φρακάροντας την είσοδο του λιμενοβραχίονα στον οποίο δεν μπορεί να μπει τίποτα, καθώς παρουσιάζει την εικόνα μίας πισίνας. Οι εργασίες για το συγκεκριμένο έργο θα ξεκινήσουν σύμφωνα με τον κ. Χατζημιχαήλ αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εκβάθυνσης στην Καμαριώτισσα, ενώ ήδη αποκαθίσταται σταδιακά η πρόσβαση στην είσοδο του λιμένα.
Σημειώνεται ότι για τις εργασίες αποκατάστασης των λειτουργικών βαθών από την Κυριακή του Πάσχα έφτασε στη Σαμοθράκη, ειδικός πλωτός γερανός και φορτηγίδες, ενώ μετά από σχετική εισήγηση της «Zante Ferries», η εκσκαφή θα προχωρήσει σε βάθος μισού μέτρου, πέραν των προγραμματισμένων, για την περαιτέρω διασφάλιση του λειτουργικού βάθους

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο