Διόδια παντού στην Εγνατία Οδό…δυσβάσταχτο το κόστος μετακίνησης  

Στα 18€ τα διόδια για διαδρομή συμβατικού ΙΧ από και προς Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη, χωρίς κανένα Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών

Συνεχίζουν να πληθαίνουν οι μετωπικοί ή πλευρικοί σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό, την ίδια ώρα που η εταιρία δεν έχει εκπληρώσει τη συμβατική υποχρέωσή της να κατασκευάσει Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου.

Διόδια ναι, ΣΕΑ όχι
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προβλεπόταν η κατασκευή και λειτουργία έξι ΣΕΑ από και προς Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη, μεταξύ άλλων σημείων και στο ύψος του Σώστη Ροδόπης. Η κατασκευή δεν έγινε ποτέ, με τις αναδόχους εταιρίες να προβάλλουν οικονομικά προβλήματα και λοιπές δυσκολίες. Η υπόθεση έφτασε μέχρι τα δικαστήρια, όπου το 2020 έγινε αποδεκτό το αίτημα των αναδόχων για υποκατάστασή τους και εκκρεμεί η υπογραφή νέων συμβάσεων μετά από προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Κι ενώ ένα τόσο σημαντικό έργο για την ασφάλεια του αυτοκινητόδρομου έχει κυριολεκτικά «βαλτώσει» επί δεκαετία και πλέον, χωρίς κανένας να ασχολείται σοβαρά με αυτό, ένα άλλο έργο… υποδομής όχι απλώς ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια αλλά γιγαντώθηκε. Ο λόγος για τους Σταθμούς Διοδίων που μετωπικά αυξήθηκαν σε όλη την Εγνατία και εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια και πλευρικά. Χαρακτηριστικό είναι πλέον ότι για να κάνει ένας οδηγός συμβατικού ΙΧ τη διαδρομή Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη από και προς θα δαπανήσει 18,4€ σε διόδια (9,2€ πήγαινε, 9,2€ έλα) ενώ για την πιο βαριά κατηγορία οχημάτων (κατηγορία 4) η τιμή διαμορφώνεται στα 61,2€ (30,6€ πήγαινε, 30,6€ έλα). Σε συνδυασμό με την εκτίναξη των τιμών στα καύσιμα το τελευταίο διάστημα, τόσο τα ταξίδια αναψυχής όσο οι διαδρομές για μεταφορά προϊόντων, επιβατών ή υπηρεσιών έχουν ακριβύνει κατακόρυφα.

Να σημειωθεί πως από Τετάρτη 21/09 οι διερχόμενοι οδηγοί θα πληρώνουν πλευρικά διόδια στον Άγιο Ανδρέα Καβάλας και από Τετάρτη 28/09 στα Άσπρα Χώματα Καβάλας. Στα θετικά, η Εγνατία έχει θέσει σε λειτουργία το Egnatia Pass, που προσφέρει απρόσκοπτο πέρασμα από τα διόδια με τον ειδικό πομπό καθώς επίσης εκπτωτικά πακέτα για τους χρήστες του.

Μακραίνει η λίστα

Επί της Εγνατίας Οδού λειτουργούν ήδη 13 μετωπικοί σταθμοί διοδίων, 4 μετωπικοί σταθμοί επί των καθέτων αξόνων, 1 εκτός άξονα του αυτοκινητοδρόμου και 13 πλευρικοί σταθμοί διοδίων. Συγκεκριμένα:

Μετωπικοί αυτοκινητοδρόμου: Τύριας (Νομός Ιωαννίνων), Παμβώτιδας (Νομός Ιωαννίνων), Μαλακασίου (Νομός Τρικάλλων), Σιάτιστα (Νομός Γρεβενών), Πολυμύλου (Νομός Κοζάνης), Μαλγάρων (Νομός Θεσσαλονίκης), Θεσσαλονίκης (Νομός Θεσσαλονίκης), Ανάληψης (Νομός Θεσσαλονίκης), Ασπροβάλτας (Νομός Θεσσαλονίκης), Μουσθένης (Νομός Καβάλας), Ιάσμου (Νομός Ροδόπης), Μέστης (Νομός Έβρου), Αρδάνιου (Νομός Έβρου).

Μετωπικοί καθέτων αξόνων: Ιεροπηγής κάθετος άξονας Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Ευζώνων κάθετος άξονας Χαλάστρα – Εύζωνοι, Στρυμονικού κάθετος άξονας Α/Κ Λαγκαδά – Α/Κ Στρυμονικού, Προμαχώνα κάθετος άξονας Α/Κ Στρυμονικού – Συνοριακός σταθμός Προμαχώνα.

Διονύσης Βοργιάς

Εφημερίδα Χρόνος

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο