room-to-grow-bnner

Δημιουργία δικτύου «Δημοτικής» Αστικής Συγκοινωνίας στην Αλεξανδρούπολη

Η πρόταση του Αστικού ΚΤΕΛ Α.Ε. που συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφέρεται σε 4 γραμμές – Οι προϋποθέσεις και τα κόστη  

 Της Κικής Ηπειρώτου  

Τη δημιουργία ενός δικτύου αστικής συγκοινωνίας, μέσα από τη σύμπραξη Αστικού ΚΤΕΛ και Δήμου Αλεξανδρούπολης εξετάζει η δημοτική αρχή και οι παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου, σε συνεργασία με τον μελετητή των Αστικών. 

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το απόγευμα της Πέμπτης 25/6, παρουσιάστηκε η μελέτη για τη δημιουργία ενός δικτύου, με 4 γραμμές, στα βασικότερα σημεία της οποίας συμφώνησαν οι περισσότεροι Δημοτικοί Σύμβουλοι, με το επίμαχο θέμα να είναι αν και κατά πόσο θα μπορούσαν τα δρομολόγια αυτά να είναι δωρεάν για τους δημότες.  

Αρχικά, ο επικεφαλής της παράταξης «Πόλη & Πολίτες» Βαγγέλης Λαμπάκης, που έφερε το θέμα προς συζήτηση στη συνεδρίαση, πρότεινε να συνεχιστεί η γραμμή από το «Φώτης Κοσμάς» ως το κέντρο της πόλης και να προστεθούν δρομολόγια που θα συνδέουν άλλες 3 περιοχές με το κέντρο: ΚΕΓΕ, Αλτιναλμάζη, Άγιος Βασίλειος. Ο κ. Λαμπάκης τόνισε πως οι γραμμές αυτές θα πρέπει να είναι δωρεάν για τους πολίτες, δίχως δηλαδή εισιτήριο.  

Ο επικεφαλής της «ΑΝΑΣΑ» Γιάννης Καρυπίδης υιοθέτησε πρόταση του συλλόγου εργαζομένων για την αστική συγκοινωνία, ο επικεφαλής της «Αδέσμευτης Νέας Αυτοδιοίκησης» Βαγγέλης Μυτιληνός σημείωσε πως «δεν θέλουμε το Δήμο επιχειρηματία, ωστόσο είναι αρκετά πιο φτηνή η συγκοινωνία σε συνεργασία με ιδιώτη, παρά αν επωμιστεί όλο το κόστος ο δήμος», προτείνοντας να γίνει κάθε προσπάθεια ώστε έστω ο πρώτος χρόνος των νέων δρομολογίων να είναι δωρεάν για τους δημότες.  Ο Σάββας Δευτεραίος από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» σημείωσε πως θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι δωρεάν η συγκοινωνία για τον λαό που ήδη πληρώνει για τα πάντα. 

Από την πλευρά του, ο μελετητής Νότης Παρασκευόπουλος, που έχει στήσει πολλές αστικές συγκοινωνίες σε διάφορες πόλεις της χώρας, απαντώντας σε ένσταση του δημοτικού συμβούλου Γιώργου Κουκουράβα πως όσα προτείνονται περιλαμβάνονται στην κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου, επισήμανε πως η μελέτη του κ. Βόσκογλου και των συνεργατών του, ήταν «ευαγγέλιο» για τον ίδιο στην περίπτωση της Αλεξανδρούπολης. Την υπόλοιπη τοποθέτησή του ήταν αδύνατον να την ακούσουμε λόγω του κακού ήχου και της φασαρίας στον προθάλαμο της αίθουσας.  

Σημεία της μελέτης 

Να σημειωθεί πως από τη μελέτη της υπάρχουσας κατάστασης, όσον αφορά τη συνεργασία Δήμων με τα οικεία ΚΤΕΛ για την εκτέλεση δρομολογίων είτε δωρεάν είτε με μειωμένο εισιτήριο, προκύπτει πως από 10 Δήμους, μόνο σε 3 δεν υπάρχει εισιτήριο (Ερμούπολη, Ηράκλειο, Πάρος), ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις, υπάρχουν κόμιστρα από 0.60 ως 1.20 ευρώ. 

Για την Αλεξανδρούπολη προτείνονται 4 γραμμές: 

Γραμμή 1: Αγίου Δημητρίου (χειμερινή – 40 εβδομάδες) 

Η διαδρομή της ξεκινά από το χώρο στάθμευσης στη Β. Αλεξάνδρου συνεχίζει στη Λ. Δημοκρατίας, παίρνει την άνοδο, μετά την Αγίου Δημητρίου, συνεχίζει δεξιά στην περιφερειακή οδό και κατεβαίνει την Ηροδότου, την Καβύρη και καταλήγει πάλι στην παραλία.  

Στη θερινή εκδοχή αυτής της γραμμής (12 εβδομάδες), θα ξεκινά από το camping, θα οδεύει προς παραλία, μετά στη Λ. Δημοκρατίας, άνοδο, περιφερειακό, Ηροδότου, Καβύρη, παραλία και πάλι camping. 

Μήκος γραμμής: 8,1 χλμ. Προβλέπονται  4 δρομολόγια την ώρα, επί 11 ώρες τις καθημερινές και 6 ώρες τα Σάββατα. Θα εξυπηρετείται από 2 minibus. 

 Γραμμή 2: Πάρκο 

Αφετηρία Καρπασίας και Πατρ. Αθηναγόρα, συνεχίζει Κονδύλη, Ανδρονίκου, Κικόνων, Εθνικής Αντίστασης, Καβύρη, Λ. Δημοκρατίας, 14ης Μαϊου και ξανά προς Εθνικής Αντίστασης και Πατρ. Αθηναγόρα.   

Μήκος διαδρομής 5,8 χλμ. Προβλέπονται 3 δρομολόγια την ώρα, επί 11 ώρες καθημερινά και 6 ώρες τα Σάββατα. 

Θα εξυπηρετείται από 1 minibus 

 Γραμμή 3: Ποιμενίδη 

 Η διαδρομή έχει αφετηρία την οδό Αριστοφάνη, συνεχίζει στην Ποιμενίδη, Λ. Δημοκρατίας, Εμπορίου, Πλατεία Ελευθερίας, Τζαβέλα, άνοδος, Εθνικής Αντίστασης, Καβύρη, πάλι Λ. Δημοκρατίας και πίσω στην Αριστοφάνους.  

Μήκος διαδρομής 7,5 χλμ.  Δύο δρομολόγια την ώρα επί 11 ώρες τις καθημερινές και για 6 ώρες τα Σάββατα. 

Θα  εξυπηρετείται από 1 minibus. 

Σημειώνεται πως τις ημέρες της λαϊκής αγοράς οι γραμμές 2 και 3 θα ανεβαίνουν την 14ης Μαϊου ως το μουσικό σχολείο και θα κατεβαίνουν την Καβύρη. 

Ο χάρτης της πρότασης του αστικού ΚΤΕΛ. Τα κόκκινα σημεία είναι οι προτεινόμενες γραμμές που θα διατρέχουν την πόλη

Το κόστος  

Αναφορικά με το κόστος των γραμμών, σε ετήσια βάση, η γραμμή Αγίου Δημητρίου (χειμερινή) ανέρχεται στα 68.754 ευρώ, η θερινή εκδοχή της στα 23.295 ευρώ, η γραμμή του Πάρκου θα έχει κόστος 52.422 ευρώ και η Ποιμενίδη 48.892 ευρώ. Συνολικό κόστος όλων των γραμμών, τον χρόνο, με ΦΠΑ, 218.500 ευρώ. 

Αν για κάθε γραμμή μπει εισιτήριο 0,40 ευρώ, σε ορίζοντα τριετίας, εφόσον υπάρχει μέση πληρότητα της τάξης των 7 επιβατών ανά δρομολόγιο, το Αστικό ΚΤΕΛ, θα έχει το πρώτο έτος έλλειμμα 139.000 ευρώ, το δεύτερο έτος 131.000 ευρώ και το τρίτο έτος 122.000 ευρώ. Το ποσό αυτό  θα πρέπει να καλυφθεί από το Δήμο προκειμένου να είναι δυνατή η υλοποίηση του σχεδίου. Αν ο Δήμος αποφασίσει να μην υπάρχει εισιτήριο και οι μετακινήσεις να είναι δωρεάν, τότε καλείται να καλύψει το ετήσιο κόστος των 218.500 ευρώ.  

Η εισήγηση συγκέντρωσε θετικά σχόλια, ως επί το πλείστον, απλώς αποφασίστηκε να υπάρξουν πιο ενδελεχείς συζητήσεις με τον μελετητή του Αστικού ΚΤΕΛ και τις παρατάξεις (πλην της Λαϊκής Συσπείρωσης που συζητά μόνο για δωρεάν συγκοινωνία) προκειμένου να εξεταστεί ειδικότερα το θέμα ύπαρξης ή μη κομίστρου. 

 

 

1 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο