Δάσκαλοι Αλεξανδρούπολης: «Ομολογία αποτυχίας της κυβέρνησης τα κλειστά σχολεία»

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Γεώργιος Βιζυηνός» καλεί το Υπουργείο Παιδείας  να εγκαταλείψει την επικοινωνιακή – καταστροφική τακτική του
Τηλεκπαίδευση με ελάχιστα από τα περίφημα tablets έχουν φτάσει στα σχολεία, με ανεπαρκή τεχνολογικό εξοπλισμό και χωρίς καμία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

 

Ως «ομολογία αποτυχίας της κυβέρνησης» χαρακτηρίζει την απόφαση να κλείσουν και πάλι τα σχολεία, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αλεξανδρούπολης «Γεώργιος Βιζυηνός», κατηγορώντας τη ότι δεν παίρνει κανένα μέτρο ούτε για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση,  ώστε μαθητές και εκπαιδευτικοί να έχουν πρόσβαση σε αυτή.

Όπως επισημαίνει σε παρέμβασή του ο Σύλλογος, «για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες κλείνουν τα σχολεία και αντικαθίσταται η δια ζώσης διδασκαλία με «τηλεδιδασκαλία» παρά τις προτάσεις των εκπαιδευτικών προς το υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση να παρθούν μέτρα ασφαλούς λειτουργίας τους ώστε να παραμείνουν ανοιχτά, αφού αποτελούν τον φυσικό χώρο ανάπτυξης της γνώσης, της κοινωνικοποίησης και της συναισθηματικής ανάπτυξης για τους μαθητές μας. Έχουμε τονίσει αναλυτικά ότι η δια ζώσης διδασκαλία, είναι μια μοναδική και αναντικατάστατη διαδικασία και προτείναμε από το προηγούμενο ακόμα  lockdown τα αυτονόητα:

  • ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ με μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα τα 15 παιδιά για να μπορούν να τηρούνται οι αποστάσεις!
  • Διορισμούς εκπαιδευτικών για να καλυφθούν οι ανάγκες.
  • Καθαριότητα σε όλη τη λειτουργία των σχολείων! (ο Σύλλογός μας με παρέμβασή του στο Δήμο Αλεξανδρούπολης πέτυχε να παρθεί απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο για μετατροπή των συμβάσεων μειωμένου ωραρίου των καθαριστριών που προσλήφθηκαν σε συμβάσεις πλήρους ωραρίου για την πιο αποτελεσματική καθαριότητα των σχολείων. Δυστυχώς η υπογραφή της απόφασης εκκρεμεί ακόμα στο Υπουργείο Εσωτερικών)
  • Επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ για εκπαιδευτικούς και μαθητές και ιχνηλατήσεις από τον ΕΟΔΥ.
  • Ειδική σχολιατρική υπηρεσία που να διαχειρίζεται τα κρούσματα και να μη επαφίονται όλα στους εκπαιδευτικούς».

Όπως παρατηρούν οι εκπαιδευτικοί, «η κυβέρνηση, αφού δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο όλο αυτό το διάστημα ώστε τα σχολεία να είναι ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή, έφτασε στο σημείο να τα κλείσει. Η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσουν όλα τα σχολεία (πλην Ειδικής Αγωγής) είναι ομολογία αποτυχίας της πολιτικής που εφάρμοσε όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα και στην εκπαίδευση ως μέρος της συνολικής πολιτικής, αφού μπροστά στο αναμενόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας, άφησε τα νοσοκομεία αθωράκιστα, δεν πήρε μέτρα για την αποφυγή του συνωστισμού στα Μ.Μ.Μ. και δεν πήρε ουσιαστικά μέτρα για την προστασία των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς και του συνόλου των πολιτών.

Τώρα που η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ο μοναδικός τρόπος για να κρατήσουν επαφή τα παιδιά με τη μαθησιακή διαδικασία, η κυβέρνηση συνεχίζει να μην παίρνει κανένα μέτρο ώστε μαθητές και εκπαιδευτικοί να έχουν πρόσβαση σε αυτή!

  • Τα περίφημα tablets που ανακοινώνει από την τηλεόραση η υπουργός Παιδείας δεν έχουν φτάσει (παρά ελάχιστα) ποτέ στα σχολεία.
  • Ο τεχνολογικός εξοπλισμός των σχολείων συνεχίζει να παραμένει ανεπαρκής αφού δεν έγινε καμιά προσπάθεια βελτίωσής του.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, παρά τις εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας, δεν έγινε ποτέ (εκτός εάν ως τέτοιο αντιλαμβάνονται κάποιες οδηγίες του Ι.Ε.Π. και κάποιες προσπάθειες των συντονιστών εκπαίδευσης).
  •  Αδιαφορία για το αν όλοι οι εκπαιδευτικοί και μαθητές έχουν internet και με τις κατάλληλες ταχύτητες».

Έτσι, καλείται το Υπουργείο Παιδείας «να εγκαταλείψει την επικοινωνιακή – καταστροφική τακτική του και να προχωρήσει άμεσα σε:

  • καταγραφή όλων των ελλείψεων σε τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό για σχολικές μονάδες, μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • εξασφάλιση, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού (laptop ή tablet) για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, μέριμνα για δωρεάν και γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο για όλους.
  • αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων για «τηλεκπαίδευση» τις πρωινές ώρες, που είναι και το παιδαγωγικά ορθό.
  • μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις αφού η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καλύπτει ολοκληρωμένα την γνωστική διαδικασία (ιδιαίτερα αν, τελικά, υπάρξουν μαθητές που δε θα συμμετέχουν).
  • δυνατότητα διαχείρισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τους Συλλόγους Διδασκόντων στο πλαίσιο της παιδαγωγικής ελευθερίας, ως προς το πρόγραμμα και την αξιοποίηση των μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (επιλογή πλατφόρμας, μέσων επικοινωνίας, μεθόδων διδασκαλίας κλπ.) όταν δεν εξασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία.
  • διασφάλιση για τη μη καταγραφή απουσιών για τους μαθητές που αποδεδειγμένα δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στις διαδικτυακές τάξεις.

Καλούμε τους συναδέλφους να επικοινωνούν με τα μέλη τους Δ.Σ του Συλλόγου και να αναφέρουν όποια προβλήματα προκύπτουν στην προσπάθεια υλοποίησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Στη σημερινή κρίσιμη συγκυρία, οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε δίπλα στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, όπως κάναμε πάντα με συναίσθηση της κοινωνικής μας ευθύνης.

Αγωνιζόμαστε όλοι μαζί εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, κοινωνία για δημόσια εκπαίδευση ισχυρή, αντάξια των αναγκών των μαθητών μας».

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο