Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, η τιμή της βενζίνης εκτοξεύτηκε, ενώ από τις αρχές του μήνα, παράγοντες της αγοράς είχαν προειδοποιήσει ότι το ταξίδι για το πολυαναμενόμενο «Πάσχα στο χωριό» θα κόστιζε πανάκριβα.
Ο ένας λόγος έγκειται στη ζήτηση. Όπως είχε εξηγήσει σε τηλεοπτική εκπομπή, πριν από μερικές μέρες, ο πρόεδρος πρατηριούχων Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου:
«Κάθε χρόνο το Πάσχα από πολύ νωρίς αρχίζει μια ζήτηση υψηλή ειδικά στις βενζίνες».
Από την άλλη, σχετικά πρόσφατα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλης Κιούσης, είχε αποδώσει την εξήγηση στην υψηλή φορολογία:
«Η Ελλάδα έχει την τρίτη υψηλότερη τιμή βενζίνης στην Ευρώπη, γεγονός που είναι δυσανάλογο με την αγοραστική μας δύναμη. Η μόνη λύση είναι η μείωση των φόρων» είχε πει σύμφωνα με τον Οικονομικό Ταχυδρόμο.
Μία τρίτη εξήγηση για την άνοδο της βενζίνης, είναι η αύξηση της χρηματιστηριακής τιμής της στη Μεσόγειο. Δηλαδή, ανεξάρτητα από το αν αποκλιμακώνονται οι τιμές διεθνώς, η τιμή επηρεάζεται από την τιμή αγοράς και πώλησης εντός της Μεσογείου.
Και όλα αυτά, ενώ η μεγάλη έξοδος των εκδρομέων αναμένεται να κορυφωθεί σήμερα, Μεγάλη Πέμπτη, και αύριο, Μεγάλη Παρασκευή. Οι Αθηναίοι φεύγουν με πλοία, αεροπλάνα και αυτοκίνητα, ενώ ενδεικτικά, τη Μεγάλη Τετάρτη, σχεδόν 100.000 πέρασαν τα διόδια.
Τη Μεγάλη Δευτέρα από την έξοδο της Αθηνών-Κορίνθου πέρασαν 26.842 οχήματα και τη Μεγάλη Τρίτη 29.110. Κατά τις ίδιες μέρες πέρσι, είχαν φύγει 23.021 και 26.831 οχήματα, αντίστοιχα.
Από την έξοδο της Αθηνών-Λαμίας τη Μεγάλη Δευτέρα πέρασαν 25.389 οχήματα και τη Μεγάλη Τρίτη 26.960. Κατά τις ίδιες μέρες πέρσι, είχαν φύγει 23.4222 και 25.219 οχήματα, αντίστοιχα.
Συμβουλές για εξοικονόμηση βενζίνης
Πρόσφατα, το iEidiseis είχε δημοσιεύσει έναν «οδηγό» για εξοικονόμηση βενζίνης στο ταξίδι με το αυτοκίνητο τις ημέρες του Πάσχα, και όχι μόνο. Μεταξύ άλλων, τα tips της εξοικονόμησης περιλαμβάνουν:
Προσοχή στην αεροδυναμική: Ο,τιδήποτε βάζουμε πάνω στην οροφή του αυτοκινήτου μας αυξάνει την αντίσταση του αέρα και κατά συνέπεια και την κατανάλωση καυσίμου. Στροφές κινητήρα
Ο οικονομικότερος τρόπος οδήγησης είναι μεταξύ 1.500 σ.α.λ. και 2.500 σ.α.λ., ενώ αν χρειαστεί να επιταχύνουμε το κάνουμε σβέλτα πατώντας αρκετά το γκάζι και με τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση στο σασμάν. Έτσι καταναλώνουμε λιγότερη βενζίνη και πετρέλαιο από ό,τι στις αργές επιταχύνσεις με λίγο γκάζι και μεγαλύτερη διάρκεια.