Η αποζημίωση είναι ύψους 345.680 ευρώ έναντι της αρχικής διεκδίκησης των 468.935 ευρώ
Αποζημίωση ύψους 345.680,75 ευρώ κατέβαλλε το Υπουργείο Υποδομών προς την ανάδοχο εταιρεία που κατασκευάζει την Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Αλεξανδρούπολης.
Αρχικά, στο αίτημά της, η ΤΕΚΑΛ ανέφερε πως οι λόγοι για τους οποίους καταθέτει την αίτηση αποζημίωσης σχετίζεται με την καθυστέρηση στην παράδοση γης και την επίλυση του προβλήματος της ΔΕΥΑΑ, που οφείλονται σε υπερημερία του κυρίου του έργου (Υπουργείου Υποδομών), ως προς την εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεών του . Η καθυστέρηση αυτή, όπως αναφέρονται «αναδεικνύεται και τεκμηριώνεται μέσω αδιαμφισβήτητων δεδομένων τα οποία προκαλούν, από την υπογραφή της Σύμβασης και εντεύθεν, σοβαρότατες καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου, χωρίς δική μας ευθύνη, με επακόλουθη συνέπεια να επιβαρυνόμαστε με οικονομική ζημία θετικού χαρακτήρα».
Από την πλευρά του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε την αποδοχή της νομιμότητας του αιτήματος αποζημίωσης για θετικές ζημιές λόγω υπερημερίας του κυρίου του έργου για το χρονικό διάστημα από 21.06.2023 – 23.12.2023, λόγω αδυναμίας εκτέλεσης εργασιών και τη μερική αποδοχή του αιτήματος αποζημίωσης. Όσον αφορά τη διαμόρφωση του ύψους της αποζημίωσης του αναδόχου, υπολογίστηκε σε 345.680,75 ευρώ, έναντι της αρχικής διεκδίκησης ύψους 468.935 ευρώ.
Καθυστερήσεις και εμπόδια
Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, μέχρι τα τέλη Ιουλίου, είχαν εκτελεστεί εργασίες που αντιστοιχούσαν σε ποσοστό 45% του φυσικού αντικειμένου του έργου.
Κατά τη διάρκεια κατασκευής της περιφερειακής οδού προέκυψαν τα εξής ζητήματα:
1ον. Αλλαγές στην κατασκευή δύο μεγάλων γεφυρών, λόγω των πρόσθετων γεωμετρικών απαιτήσεων που επέβαλε ο ΟΣΕ για τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές, οι οποίες θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν μελλοντικά, προκειμένου να περιοριστούν και να εξαλειφθούν οι κίνδυνοι και να βελτιωθεί η ασφάλεια και η διαλειτουργικότητα του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού συστήματος και δικτύου.
Προκειμένου να ικανοποιηθούν οι πρόσθετες αυτές απαιτήσεις του ΟΣΕ, υποβλήθηκαν από τον ανάδοχο εκ νέου οι μελέτες των δύο γεφυρών, καθώς και οι μελέτες που επηρεάζονται από τις αλλαγές και αφού δόθηκε η σύμφωνη γνώμη του ΟΣΕ, αναμένεται η σχετική απόφαση έγκρισης και στη συνέχεια η υπογραφή της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών που περιλαμβάνει τις εργασίες αυτές.
2ον. Απαιτήθηκε μετακίνηση διαφόρων δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, κυρίως, όμως, της ΔΕΥΑ Αλεξανδρούπολης, σε πολλά τμήματα του έργου που επηρέασαν την αλληλουχία καθώς και την πρόοδο υλοποίησης του έργου.
3ον. Προέκυψαν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτριώσεων και στην απόδοση των χώρων για την εκτέλεση εργασιών του έργου.
Ειδικότερα, προέκυψε αδυναμία, απόδοσης συγκεκριμένων απαλλοτριωμένων ακινήτων σε συγκεκριμένη περιοχή, διότι στα τμήματα αυτά υπάρχουν δυστροπούντες ιδιοκτήτες οι οποίοι αρνούνται να απομακρυνθούν.
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, το Υπουργείο καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ομαλή επίλυση του θέματος, με ιδιαίτερη ευαισθησία. Η άμεση διευθέτηση του θέματος θα καθορίσει και τον ακριβή χρόνο ολοκλήρωσης του έργου, εντός του 2025.
Μάλιστα, ο Υπουργός είχε εκτιμήσει πως πιθανότατα, το μισό περίπου – χιλιομετρικά – έργο, από τη σύνδεση του κόμβου με την οδό Ηροδότου (οδός που συνδέει την Εγνατία) με τον ισόπεδο κόμβο στην περιοχή του νεκροταφείου, θα έχει περαιωθεί και θα παραδοθεί το τελευταίο τρίμηνο του 2024.