Απόπειρα αναβίωσης του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης

Επιβεβαιώνει ο υπουργός ΠΕΝ Κ. Σκρέκας

Το παλιό project του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης βγάζουν από το συρτάρι Ελλάδα και Βουλγαρία, χωρίς βέβαια την εμπλοκή του ρωσικού παράγοντα. Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας με δήλωση του στον ΟΤ επιβεβαιώνει τις συζητήσεις μεταξύ Αθήνας και Σόφιας για το συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο: «Μας έχει προτείνει η Βουλγαρία το συγκεκριμένο έργο και βρισκόμαστε σε συζητήσεις», δήλωσε στον ΟΤ για να προσθέσει: «Η μεταφορά πετρελαίου θα γίνεται από το σημείο του αγωγού στην Αλεξανδρούπολη και οι ποσότητες του θα μεταφέρονται στο Μπουργκάς της Βουλγαρίας».

Το θέμα της αναβίωσης του επενδυτικού σχεδίου που είχαν συμφωνήσει πριν από 15 χρόνια Ρωσία – Ελλάδα – Βουλγαρία έκανε γνωστό νωρίτερα σήμερα ο Βούλγαρος υπουργός Ενέργειας Rosen Hristov στη διάρκεια ανοιχτής συζήτησης που διοργάνωσε το ΙΕΝΕ μεταξύ υπουργών βαλκανικών χωρών.

Ο κ. Hristov επισήμανε για το τοπικό διυλιστήριο της Lukoil της Βουλγαρίας στην ουσία δε μπορούσε να προμηθευτεί αργό μέσω τάνκερ λόγω του πενταπλασιαμού των τελών στα Στενά του Βοσπόρου και γι’ αυτό επετράπη στη χώρα να προμηθεύεται αργό από άλλες πηγές. Ο υπουργός Ενέργειας της Βουλγαρίας τόνισε πως έχει επανέλθει η συζήτηση για τον αγωγό πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη παράλληλα με τη διασύνδεση ελληνικών λιμανιών με βουλγαρικά λιμάνια.

Ο αγωγός επί της ουσίας, αν και εφόσον αναπτυχθεί αδειοδοτικά και κατασκευαστεί, θα λειτουργεί μεταφέροντας ποσότητες πετρελαίου με σκοπό την παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου.

Οι σχέσεις Πούτιν – Καραμανλή

Ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης ήταν ένα project που προωθούσαν από χρόνια οι χώρες της Ελλάδας και της Ρωσίας.

Η υλοποίηση του είχε φτάσει πολύ κοντά το 2007. Ο τότε πρωθυπουργός της Ελλάδας Κώστας Καραμανλής είχε συμφωνήσει με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν και τον Βούλγαρο πρωθυπουργό Σεργκέι Στανίσεφ για την κατασκευή του αγωγού, ο οποίος θα διευκόλυνε τότε τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου προς τη Μεσόγειο αποφεύγοντας τα στενά του Βοσπόρου.

Μάλιστα τον Μάρτιο του 2007 οι αρμόδιοι υπουργοί είχαν υπογράψει και σχετική συμφωνία στο Μέγαρο Μαξίμου παρόντων των τριών αρχηγών κρατών.

Ο «Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη» δεν προχώρησε τελικά ποτέ στη φάση της κατασκευής με τη Βουλγαρία ένα με δύο χρόνια μετά να υπαναχωρεί από τη θέση της.

ot.gr

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο