room-to-grow-bnner

«Άνοιγμα σχολείων με ημίμετρα, που πιθανόν να οδηγήσουν ξανά σε κλείσιμο»

Τον προβληματισμό που επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα μεταφέρει η πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών Α’βάθμιας Αλεξανδρούπολης «Γ. Βιζυηνός» Ζωή Κάλτσου
Θετικές, αλλά… αργοπορημένες οι ανακοινώσεις για τεστ σε εκπαιδευτικούς, πολλοί εκ των οποίων δηλώνουν έτοιμοι και για το εμβόλιο

 

Της Κικής Ηπειρώτου

 

Μεγάλη είναι η αναστάτωση που επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα του Δήμου Αλεξανδρούπολης, ιδιαίτερα στο χώρο δημοτικών και νηπιαγωγείων, καθώς σήμερα αναμένεται να αποφασιστεί οριστικά αν θα υποδεχθούν και πάλι τους μικρούς μαθητές από τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου.

Η κυβέρνηση, που μάλλον βιάστηκε να ανακοινώσει το άνοιγμα των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις 11 του μήνα, αναδιπλώθηκε χθες, μέσω της αναπληρώτριας κυβερνητικής εκπροσώπου, η οποία δήλωσε ότι τίποτα δεν θεωρείται δεδομένο κι ότι αναμένεται η εισήγηση των λοιμωξιολόγων. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι μόλις λίγες ώρες νωρίτερα, είχε αποσταλεί στα σχολεία εγκύκλιος για την επάνοδο των δασκάλων στα καθήκοντά τους την Παρασκευή, προκειμένου να γίνουν όλες οι προετοιμασίες για την έναρξη των μαθημάτων τη Δευτέρα.

Επιπλέον, το Υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ότι η επιστροφή στα σχολεία θα γίνει με περισσότερα προληπτικά μέτρα, με κάποια από αυτά να είναι τα τεστ στους εκπαιδευτικούς, η προσέλευση στα σχολεία με «δόσεις», δηλαδή με διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης ανά ομάδες τμημάτων, όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο. Επιπλέον, θα χρησιμοποιούνται περισσότερες από μία είσοδοι στα κτίρια των σχολείων, όπου αυτές υπάρχουν.

 

Άνοιγμα σχολείων με ημίμετρα

Ωστόσο, όπως αναφέρει μιλώντας στη «ΓΝΩΜΗ» η πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Αλεξανδρούπολης «Γεώργιος Βιζυηνός» Ζωή Κάλτσου, η χρήση διαφορετικών εισόδων και εξόδων, είναι μέτρο που ήδη εφαρμόζονταν, σε όσα σχολεία είχαν αυτή τη δυνατότητα. Όσο για την διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αποχώρησης, που έχει στόχο την αποφυγή συνωστισμού των γονέων που περιμένουν να παραλάβουν τα παιδιά τους, σημείωσε πως «πρόκειται για απόφαση που δείχνει ότι όσοι παίρνουν αποφάσεις, απέχουν από την καθημερινή πρακτική των σχολείων. Η αλλαγή στην ώρα προσέλευσης-αποχώρησης επιφέρει αλλαγές σε όλο το ωρολόγιο πρόγραμμα. Πώς θα γίνει αυτό, όταν υπάρχουν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, οι οποίοι μετακινούνται μεταξύ 3 και 4 σχολείων; Επιπλέον, υπάρχουν γονείς που δεν έχουν μόνο 1 παιδί σε κάθε σχολείο, αυτοί θα πρέπει να πηγαινοέρχονται; Αυτό που μας προβληματίζει, για ακόμη μία φορά, καθώς θεωρούμε ότι είναι μείζον, είναι ο αριθμός των 25 μαθητών ανά τάξη, κάτι για το οποίο δεν ακούσαμε κανένα μέτρο, καμία απόφαση. Πώς θα λειτουργήσουμε σε μικρές αίθουσες με 25 παιδιά, δίχως να έχουμε και τη δυνατότητα να ανοίγουμε διαρκώς το παράθυρο; Θα κάνουν τα παιδιά μάθημα με τα μπουφάν; Επιπλέον, ο Ιανουάριος είναι κατ’ εξοχήν μήνας έξαρσης των ιώσεων. Ακόμη και πέρυσι, που δεν είχαμε ακόμη τα θέματα με τον κορωνοϊό, πολλά τμήματα λειτουργούσαν με τους μισούς μαθητές».

Η κα Κάλτσου διαπιστώνει ότι από την 1η καραντίνα μέχρι και σήμερα, δεν έχει ληφθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο για τη διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία, εκτιμώντας παράλληλα ότι είναι πολύ πιθανό να ανοίξουν τα σχολεία μέσα στον Ιανουάριο και να ξανακλείσουν άμεσα.

 

«Ναι» σε τεστ, «περίπου ναι» σε εμβόλια

Αναφορικά με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου παιδείας ότι θα δημιουργηθεί μία πλατφόρμα, στην οποία θα δηλώνουν οι εκπαιδευτικοί την επιθυμία τους να υποβληθούν σε τεστ ανίχνευσης covid, η κα Κάλτσου σημειώνει πως είναι θετικό βήμα, αρκεί τα τεστ να είναι μαζικά και επαναλαμβανόμενα. Επιπλέον, εκφράζει τον προβληματισμό της για το γεγονός ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα, εφόσον τα σχολεία ανοίξουν τη Δευτέρα, θα έπρεπε ήδη να λειτουργεί και να έχουν γίνει τεστ σε πολλούς εκπαιδευτικούς.

Σχετικά με τα εμβόλια, σημειώνει πως «όπως και σε όλη την κοινωνία υπάρχει ένας ενδοιασμός, υπάρχουν όμως πολλοί συνάδελφοι που έχουν δηλώσει πως προτίθενται να εμβολιαστούν. Ωστόσο, και σε αυτό το θέμα, υπάρχει αναστάτωση γιατί ακούμε διάφορες απόψεις ειδικών και κάποιες αντίθετες φωνές, που προκαλούν προβληματισμό και υπογραμμίζουν την ανάγκη για περισσότερη ενημέρωση».

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο