Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία: Πώς προχωρούν οι διαγωνισμοί 

Οι εργασίες και οι στόχοι της αναβάθμισης της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο – Πρόβλεψη για έργα αντιμετώπισης των πλημμυρών λόγω υπερχείλισης του ποταμού Έβρου 

Με τρία σχήματα προχωρούν οι διαγωνισμοί για τις σιδηροδρομικές γραμμές Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, δηλαδή της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στο άνοιγμα των φακέλων των τριών συμμετεχόντων προκειμένου να ελέγξει την επάρκειά τους.

Όπως αναφέρει η imerisia.gr, τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM. Μετά την ολοκλήρωση εξέτασης των φακέλων η ΕΡΓΟΣΕ θα κάνει γνωστό ποιοι θα περάσουν στη Β’ φάση του διαγωνισμού που αφορά το διάλογο όπου θα καθοριστεί το ακριβές τεχνικό αντικείμενο.

Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο

Η ΕΡΓΟΣΕ προωθεί  σιδηροδρομικά έργα στρατηγικής σημασίας για την χώρα, που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα και ενισχύουν την διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη. Στα εν λόγω έργα περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του Έργου, ανέρχεται σε 1,08 δις € (χωρίς ΦΠΑ) και ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της αναβάθμισης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα  μήκους 176 χιλιομέτρων σε διπλή, με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ETCS Level1 και ηλεκτροκίνησης καθώς και η αναβάθμιση/ανακαίνιση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών σταθμών/στάσεων.

Περαιτέρω θα κατασκευαστούν έργα αντιμετώπισης των πλημμυρών λόγω υπερχείλισης του ποταμού Έβρου (όπου συμβαίνει), τεχνικά διευθέτησης ρεμάτων, έργων αποχέτευσης – αποστράγγισης και αντιπλημμυρικής προστασίας της σιδηροδρομικής γραμμής, οδών κτλ.

Το έργο δημοπρατείται  με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση, λαμβάνοντας υπόψη των υφιστάμενων μελετών.

Μια γραμμή με μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον

Η σιδηροδρομική γραμμή από Αλεξανδρούπολη έως Ορμένιο αποτελεί τμήμα του σχεδιαζόμενου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης- Καβάλας- Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια  Μπουργκάς- Βάρνα – Ρούσσε σε Μαύρη Θάλασσα και Δούναβη, (έργο TKABVR, ή  έργο Sea2Sea).Το συνολικό σχεδιαζόμενο έργο στοχεύει στην αύξηση ικανότητας σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευματικών φορτίων στην Ανατολική Ευρώπη μέσω εναλλακτικής διαδρομής, η οποία αποφεύγει τη συμφόρηση στα στενά του Βοσπόρου.

Σκοπός του έργου είναι αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο ελληνικό τμήμα από Αλεξανδρούπολη έως Ορμένιο, μήκους 176 χιλιόμετρα, ώστε να επιτευχθεί:

– Βελτίωση διασυνοριακών συνδέσεων με το Βουλγαρία  στο Ορμένιο και την Τουρκία στο Πύθιο, η οποία σε συνδυασμό με έργα που έχουν δρομολογηθεί ή και ολοκληρωθεί σε γειτονικές χώρες, θα βοηθήσει στην ενίσχυση τόσο της εμπορευματικής όσο και της επιβατικής κίνησης με την εξασφάλιση δυνατότητας μεταφοράς εμπορευμάτων προς την Ανατολική Ευρώπη και σύνδεση με το Λιμάνι του Μπουργκάς στη Μαύρη Θάλασσα και τα λιμάνια στο Δούναβη

– Αναβάθμιση της λειτουργίας της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής και της δυνατότητας λειτουργίας ως γραμμής προαστιακής εξυπηρέτησης των περιοχών κατά μήκος του Έβρου ποταμού, με κύρια χαρακτηριστικά την βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και κατά συνέπεια την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου, σε σχέση με τα οδικά μέσα.

Θεσσαλονίκη – Ξάνθη

Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών της χώρας μας και ο προϋπολογισμός δημοπράτησής του ανέρχεται σε 1,68 δις € (χωρίς ΦΠΑ), ξεπερνώντας σε κόστος ακόμα και τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.

Ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Τοξότες, συνολικού μήκους 206χλμ., σε νέα χάραξη (νότια χάραξη) μέσω Αμφιπόλης και Ν. Καρβάλης, με σηματοδότηση, ETCS και ηλεκτροκίνηση.

Στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη, μήκους 174χλμ, η γραμμή σχεδιάζεται διπλή σε εντοπισμένα τμήματα αυτής. Περιλαμβάνονται δε, 8 σιδηροδρομικοί σταθμοί, 2 στάσεις, σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες, ανισόπεδες διαβάσεις, τοίχοι αντιστήριξης, έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, τεχνικά προστασίας αγωγών ΔΕΠΑ, υδραυλικά έργα, κτιριακά έργα καθώς και έργα οδοποιίας.

Στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Γραβούνα – Τοξότες, μήκους 32χλμ περιλαμβάνονται 4 συνδέσεις, 2 σιδηροδρομικοί σταθμοί, 4 στάσεις, σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες, τεχνικά C&C, ανισόπεδες διαβάσεις, τοίχοι αντιστήριξης, τεχνικά προστασίας αγωγών ΔΕΠΑ, υδραυλικά έργα, κτιριακά έργα καθώς και έργα οδοποιίας. Η ηλεκτροκίνηση του τμήματος για λόγους λειτουργίας της γραμμής θα καλύπτει και το τμήμα Τοξότες – ΣΣ Ξάνθης.

Το έργο δημοπρατείται με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση, λαμβάνοντας υπόψη των υφιστάμενων μελετών.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο