Αλεξανδρούπολη: Μόνο 2 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις διαθέτουν e-shop

Πολλές οι δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επαγγελματίες που δεν έχουν κάνει ακόμη το επόμενο βήμα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Β. Κασαπίδη

της Κικής Ηπειρώτου

Μόλις 2 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις της Αλεξανδρούπολης διαθέτουν πέρα από φυσικό και ηλεκτρονικό κατάστημα, όπως αποκαλύπτει στην «ΓΝΩΜΗ» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βασίλης Κασαπίδης. Παρά το γεγονός ότι όλοι αναγνωρίζουν τη δυναμική που έχει αποκτήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο, ιδιαίτερα μετά την περίοδο των lockdown λόγω πανδημίας, μία σειρά από αντικειμενικές δυσκολίες καταστούν το συγκεκριμένο βήμα σχεδόν απαγορευτικό για την πλειονότητα των επαγγελματιών.
«Θα λέγαμε πως τα εμπορικά καταστήματα κινούνται σε δύο ταχύτητες. Από τη μία, έχουμε τις πολύ μοντέρνες και καινούργιες επιχειρήσεις, από επιχειρηματίες νεαρής ηλικίας, που ακολουθούν τις εξελίξεις και προσαρμόζονται ευκολότερα. Από την άλλη, έχουμε τους επαγγελματίες, θα λέγαμε της ‘παλιάς σχολής’, που δυσκολεύονται να ακολουθήσουν το ρεύμα της εποχής. Εμείς, ως Σύλλογος και ως επαγγελματίες, αντιλαμβανόμαστε πλήρως όσους δεν μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα στα νέα δεδομένα, με τα social media και την ψηφιακή εποχή. Εξάλλου, είναι γεγονός πως το 80-85% των επαγγελματιών αποτελούνται από αυτοαπασχολούμενους, που έχουν το πολύ ένα άτομο για προσωπικό, με αποτέλεσμα να είναι επιφορτισμένοι με όλα όσα απαιτούνται για τη λειτουργία ενός φυσικού καταστήματος… Σε αυτή την περίπτωση, μιλάμε για ‘one man show’ , επομένως, είναι δύσκολο με ένα άτομο να λειτουργήσει όπως πρέπει ένα πλήρως και διαρκώς ενημερωμένο e-shop», σημειώνει ο κ. Κασαπίδης, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως «στην Αλεξανδρούπολη, το ποσοστό των επιχειρήσεων που διαθέτουν και ηλεκτρονικό κατάστημα, δεν είναι πάνω από 20%».
Την περίοδο της πανδημίας, υπήρξε ένα πρόγραμμα από το αρμόδιο υπουργείο, το οποίο επιδοτούσε με έως 5.000 ευρώ τις επιχειρήσεις για να δημιουργήσουν το δικό τους e-shop. «Πολύ λίγοι επαγγελματίες εκμεταλλεύτηκαν αυτό το πρόγραμμα, διότι, όσοι ήταν έτοιμοι να κάνουν αυτό το βήμα το είχαν ήδη κάνει από πριν, ενώ αυτοί που δεν μπορούσαν να το προχωρήσουν, δεν είδαν ως δέλεαρ το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Γενικώς, στο θέμα αυτό, διακρίνω πως υπάρχει μία στασιμότητα, τόσο σε τοπικό, όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο… Αντιλαμβανόμαστε πως πρέπει να ακολουθήσουμε την εποχή, αν και η αλήθεια είναι πως το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν μπορεί να υποκαταστήσει ένα φυσικό, ειδικά στην Αλεξανδρούπολη, όπου η αγορά μας προσφέρεται για βόλτες κι έχουν αναπτυχθεί προσωπικές σχέσεις μεταξύ επαγγελματιών και πελατών, που αντέχουν στον χρόνο. Μπορεί όμως ένα e-shop να λειτουργήσει συμπληρωματικά με το φυσικό κατάστημα. Είναι πλέον απαραίτητο να υπάρχει είτε ένα λειτουργικό, δυναμικό e-shop, είτε απλά μία ιστοσελίδα που θα λειτουργεί ως ‘ηλεκτρονική βιτρίνα’ για το κατάστημά μας. Το ιδανικό θα ήταν ο συνδυασμός φυσικού-ηλεκτρονικού καταστήματος». Εξάλλου, όπως αναφέρει ο κ. Κασαπίδης, μετά την πανδημία και τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε στη μεγάλη άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο βασικός ανταγωνιστής ενός καταστήματος και της τοπικής αγοράς εν γένει, είναι τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο