efhmerida1

Αλεξανδρούπολη: Αυξάνεται, αλλά δεν ικανοποιεί, η καταναλωτική κίνηση για το Πάσχα

Αλεξανδρούπολη: Αυξάνεται, αλλά δεν ικανοποιεί, η καταναλωτική κίνηση, καθώς οι ντόπιοι δυσκολεύονται και οι επισκέπτες στρέφονται στις μεγάλες αλυσίδες

Προσδοκίες για τόνωση των εσόδων τους έχουν εκφράζουν επιχειρηματίες του λιανεμπορίου που προσβλέπουν κυρίως στην “σύμπτωση” του Πάσχα Καθολικών και Ορθοδόξων, που εκτιμάται ότι τα τονώσει την κατανάλωση, καθώς και στο Δώρο των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα, μιας και τα σενάρια για πρόωρη καταβολή των συντάξεων δεν επαληθεύτηκαν και δεν προβλέπεται να δοθεί επιταγή ακρίβειας ή άλλο βοήθημα.

Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος –όσο ο πληθωρισμός εξανεμίζει τις όποιες αυξήσεις στους μισθούς– αλλά και η διεθνής συγκυρία εμπορικού πολέμου προσθέτουν αβεβαιότητες στο λιανεμπόριο, του οποίου τα οικονομικά μεγέθη επιβραδύνονται. Τα στοιχεία δείχνουν ότι στο α’ τρίμηνο του 2025 σημειώθηκε αύξηση του κύκλου εργασιών στο σύνολο των επιχειρήσεων κατά 7,5%, με αύξηση 5% στο εμπόριο και 2,5% στις επιχειρήσεις λιανικής, χαμηλότερη δηλαδή από το 3,1% του πληθωρισμού.

Επιπλέον, υποχώρησε η συμμετοχή του λιανεμπορίου στο 37% του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων ενώ μετατοπίζεται τζίρος στα σούπερ μάρκετ. Είναι ενδεικτικά τα στοιχεία της Circana για το α’ δίμηνο του 2025 που δείχνουν ανάπτυξη 7,5% στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, με τζίρο που αγγίζει τα 2 δισ. ευρώ. Η ανάπτυξη αποδίδεται κυρίως στα τρόφιμα, με αύξηση πωλήσεων 8,5% και με αυξήσεις στη μέση τιμή των προϊόντων κατά 3% στο εξεταζόμενο διάστημα.

“Παίζεται” ο πασχαλινός τζίρος του 1,5 δισ. ευρώ

Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί τις επόμενες ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας που οι καταναλωτές θα προμηθευτούν τα απαραίτητα για το Πασχαλινό τραπέζι. Ως αποτέλεσμα, επιχειρηματίες από άλλους κλάδους του λιανεμπορίου, όπως π.χ. από τον κλάδο ένδυσης-υπόδησης, εκφράζουν αμφιβολίες για το αν η αγορά φέτος θα προσεγγίσει τζίρο στα επίπεδα του 1,5 δισ. ευρώ, όπου μπαίνει τα τελευταία χρόνια ο πήχης για την αξία της της πασχαλινής αγοράς.

Πιο αισιόδοξοι εμφανίζονται οι επιχειρηματίες από τον κλάδο παιχνιδιών, λόγω των παραδοσιακών δαπανών νονών και γονιών για λαμπάδες, παιχνίδια, τσουρέκια και πασχαλινά αυγά. Επίσης, προσδοκίες καλλιεργούνται στην ξενοδοχειακή αγορά, με τα στοιχεία να δείχνουν ικανοποιητικά ποσοστά πληροτήτων, τόσο σε νησιωτικούς προορισμούς όσο και στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι ουσιαστικά, με το Πάσχα ανοίγει φέτος η θερινή σεζόν, δεδομένου ότι συμπίπτουν χρονικά οι αργίες για ορθόδοξους και καθολικούς. Θετικά μηνύματα έρχονται επίσης και από τις Κυκλάδες, την Σαντορίνη και τα γύρω νησιά, όπου οι επιχειρήσεις προετοιμάστηκαν με σχετική καθυστέρηση για τη σεζόν, λόγω της σεισμικής έξαρσης από την αρχή του έτους.

Χλιαρά τα πράγματα στην Αλεξανδρούπολη

Στην τελική ευθεία, από την Κυριακή των Βαΐων, έχει μπει η καταναλωτική κίνηση στην αγορά της Αλεξανδρούπολης, παρουσιάζοντας σταδιακή αύξηση με κορύφωση το Μ. Σάββατο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης, Βασίλη Κασαπίδη, ο οποίος μίλησε στην ΕΡΤ Ορεστιάδας, «η αγορά παίρνει μία ανάσα, έπειτα από ένα σχεδόν τρίμηνο που μεσολάβησε από την περίοδο των Χριστουγέννων, διάστημα που η καταναλωτική κίνηση για τα περισσότερα εμπορικά καταστήματα καταγράφηκε υποτονική».

Παράλληλα, ο κ.Κασαπίδης διευκρίνισε πως η αύξηση της κίνησης δεν σημαίνει απαραίτητα πως είναι και η αναμενόμενη από εμπόρους και επαγγελματίες καθώς κοινή διαπίστωση, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η συνεχής συρρίκνωση του εισοδήματος των καταναλωτών και ο περιορισμός αγορών, στα απολύτως απαραίτητα είδη.

Αναφορικά με την ιδιαίτερα αυξημένη τουριστική κίνηση πριν και κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου σχολίασε πως «η διάχυση του τζίρου από ξένους επισκέπτες πηγαίνει κυρίως σε αλυσίδες καταστημάτων και όχι στις τοπικές εμπορικές επιχειρήσεις».

1 Σχόλιο

  • Αθανάσιος
    Posted 19 Απριλίου 2025 22:50 0Likes

    Οι ντόπιοι ας κατεβάσουν λίγο το κόστος στέγασης με τα ενοίκια που τα έχουν φτάσει στο Θεό λες και έγινε Μαϊάμι η Αλεξανδρούπολη και μετά μπορεί να περισσέψει χρήμα στον κόσμο να ψωνισει…. Καλά σας κάνουν οι Τούρκοι… Lidl, jumbo, kotsovolos και public…

Αφήστε ένα σχόλιο

Δικαιούχος ονόματος τομέα (domain name)
Ε. ΛΑΣΚΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΝΩΜΗ
ΑΦΜ: 082164919
ΔΟΥ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Ιδιοκτήτης: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Νόμιμος εκπρόσωπος: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής σύνταξης: Γιώργος Πανταζίδης
Διαχειριστής: Λασκαράκης Εμμανουήλ

Αρ. Μ.Η.Τ.: 232167

LOGO MHT RGB

              Μέλος του

media
Η ΓΝΩΜΗ - Καθημερινή Εφημερίδα της Θράκης

Τέρμα Αγίου Δημητρίου, Αλεξανδρούπολη

Τηλ 25510 24222, 29888

Fax : 25510 80606

email :  gnomi@gnomionline.gr