• Δημοσιεύση Αγγελίας
  • Αναγγελία Γάμου
  • Γίνετε συνδρομητής
  • Αγορά Συνδρομής Online
  • Είσοδος συνδρομητή
  • Επικοινωνία
Η ΓΝΩΜΗ
efhmerida1
  • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Υγεία
    • Εργασία
    • Αγροτικά
    • Προσφυγικό
    • Περιβάλλον
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
  • Αστυνομικά
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Αγορά
  • Επικοινωνία
Η ΓΝΩΜΗ
  • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Υγεία
    • Εργασία
    • Αγροτικά
    • Προσφυγικό
    • Περιβάλλον
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
  • Αστυνομικά
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Αγορά
  • Επικοινωνία
  • Δημοσιεύση Αγγελίας
  • Αναγγελία Γάμου
  • Γίνετε συνδρομητής
  • Αγορά Συνδρομής Online
  • Είσοδος συνδρομητή
  • Επικοινωνία
Η ΓΝΩΜΗ
  • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Υγεία
    • Εργασία
    • Αγροτικά
    • Προσφυγικό
    • Περιβάλλον
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
  • Αστυνομικά
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Αγορά
  • Επικοινωνία
  • Δημοσιεύση Αγγελίας
  • Αναγγελία Γάμου
  • Γίνετε συνδρομητής
  • Αγορά Συνδρομής Online
  • Είσοδος συνδρομητή
  • Επικοινωνία

ΑΑΔΕ: Τα τρία «όπλα» για την πάταξη της φοροδιαφυγής

Ελλάδα Οικονομία 10 Μαΐου 2025 by gnomi 0Likes
Ποιοι μπαίνουν στο στόχαστρο

Τρία νέα ψηφιακά «όπλα» προσθέτει στη φαρέτρα της η ΑΑΔΕ  ενισχύοντας τη στρατηγική της για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης στην Ελλάδα. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, με στόχο την ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών στη φορολογική διαδικασία, εφαρμόζει τρία καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία που ενισχύουν τη διαφάνεια και την άμεση καταγραφή των συναλλαγών των επιχειρήσεων.

Τα εργαλεία αυτά, που ενεργοποιούνται σταδιακά, περιλαμβάνουν: το ψηφιακό πελατολόγιο για επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτου, την υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση και την ψηφιακή παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών. Κάθε μέτρο αποσκοπεί στη βελτίωση της παρακολούθησης των συναλλαγών, προσφέροντας δυνατότητες ελέγχου σε πραγματικό χρόνο και δημιουργώντας ένα πιο διαφανές επιχειρηματικό περιβάλλον. Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να ωφελήσουν τόσο τις επιχειρήσεις όσο και την ευρύτερη ελληνική οικονομία.

1. Ψηφιακό Πελατολόγιο στον Κλάδο Αυτοκινήτου

Από την 1η Ιουλίου 2025, το ψηφιακό πελατολόγιο καθίσταται υποχρεωτικό για επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτου. Το μέτρο αφορά συνεργεία επισκευής, φανοποιεία, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, καθώς και καταστήματα εγκατάστασης συναγερμών και ηχοσυστημάτων.

Η διαδικασία είναι απλή: ο επαγγελματίας σκανάρει την πινακίδα του οχήματος μέσω κινητού τηλεφώνου και καταχωρίζει τα δεδομένα στην ψηφιακή πλατφόρμα. Κατά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, προσθέτει τα παραστατικά (τιμολόγιο ή απόδειξη), μαζί με την ημερομηνία και την ώρα. Έτσι, η ΑΑΔΕ έχει άμεση εικόνα των συναλλαγών και τη δυνατότητα ελέγχων.

Η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου αποκάλυψε σημαντικά ποσοστά φοροδιαφυγής στον κλάδο: τα συνεργεία κατέγραψαν 67%, τα πλυντήρια αυτοκινήτων 60%, και τα parking 41%. Η πλήρης εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου αναμένεται να μειώσει σημαντικά αυτές τις αποκλίσεις.

Για κάθε παράβαση ή καθυστέρηση στην υποβολή των δεδομένων προβλέπεται πρόστιμο 100 ευρώ. Εξαιρέσεις ισχύουν για ορισμένες επιχειρήσεις, όπως αυτές χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) και εξειδικευμένων υπηρεσιών.

 

2. Υποχρεωτική τιμολόγηση

Ένα ακόμα βασικό βήμα για την ενίσχυση της φορολογικής διαφάνειας είναι η καθολική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Η ΑΑΔΕ προγραμματίζει σταδιακή υποχρεωτική εφαρμογή, αρχικά από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Η ηλεκτρονική τιμολόγηση επιτρέπει την παρακολούθηση των συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο και την άμεση ανίχνευση παρατυπιών. Έχει ήδη εγκριθεί από την Κομισιόν και θεωρείται κρίσιμη για τον περιορισμό του ελλείμματος ΦΠΑ, το οποίο μειώθηκε από 29,1% το 2017 στο 13,7% το 2022 — με εκτιμήσεις για περαιτέρω μείωση σε μονοψήφιο ποσοστό το 2023.

Η ενσωμάτωση των στοιχείων στο σύστημα myDATA διασφαλίζει την ακρίβεια των δεδομένων και απλοποιεί τη διαδικασία υποβολής δηλώσεων ΦΠΑ μέσω προσυμπληρωμένων εντύπων. Έτσι, οι επιχειρήσεις μπορούν να συμμορφώνονται ευκολότερα με τις υποχρεώσεις τους, ενώ η φορολογική διοίκηση έχει περισσότερα μέσα για να εντοπίζει άμεσα την απάτη.

3. Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής

Το τρίτο εργαλείο αφορά την υποχρεωτική ψηφιακή παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών μέσω της πλατφόρμας myDATA. Από τον Ιούνιο του 2025, οι επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο άνω των 200.000 ευρώ θα διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα στοιχεία διακίνησης. Από την 1η Δεκεμβρίου 2025, η υποχρέωση επεκτείνεται σε όλες τις επιχειρήσεις.

Αυτό επιτρέπει στην ΑΑΔΕ να παρακολουθεί παραδόσεις και μεταφορές σε πραγματικό χρόνο, να διενεργεί διασταυρώσεις και να εντοπίζει παραβάσεις. Η διασύνδεση ταμειακών μηχανών και POS με το myDATA ενισχύει τη διαφάνεια, καταγράφοντας αυτόματα κάθε συναλλαγή.

Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται η προσπάθεια περιορισμού της φοροδιαφυγής, ιδιαίτερα στον τομέα του ΦΠΑ, και περιορίζονται οι αδήλωτες συναλλαγές.
flash.gr

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο Ακύρωση απάντησης

  • Τετάρτη 21 Μάϊου 2025 – Αρ.φύλλου 10.034
ΑΠΟΨΕΙΣ
“Για την αποτελεσματική διαχείριση των δασικών πυρκαγιών χρειάζονται ορθολογικές αποφάσεις, όχι απλή παράθεση αριθμών”
Απόψεις Ελλάδα Κοινωνία
“Για την αποτελεσματική διαχείριση των δασικών πυρκαγιών χρειάζονται ορθολογικές αποφάσεις, όχι απλή παράθεση αριθμών”

Κοινή ανακοίνωση WWF Ελλάς, Πυρομετεωρολογικής Ομάδας FLAME (ΙΕΠΒΑ/Eθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών) και Ινστιτούτου Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων (ΙΜΔΟ) – ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ για την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου 2025. Για άλλη μια χρονιά,…

Ποίηση
ΑΔΗΜΟΝΙΑ   

Στο πλάι της ακροθαλασσιάς άφησα την ψυχή μου να αγκυροβολούν τα κουρασμένα όνειρα. Λιμάνι προσιτό για ασχημάτιστα καλούπια που μετατράπηκαν σε λάσπη. Θα πάω την επόμενη άνοιξη να…

Απόψεις
Το σπασμένο κλειδί της πόρτας – Μέρος 4ο

της Γιώτας Αγαπητού Ο ήχος της ξύλινης σκοροφαγωμένης αυλόπορτας προδίδει με δραματικό τρόπο ότι έχει χρόνια ν’ ανοίξει. Καθώς οι σκουριασμένοι μεντεσέδες τρίζουν σαν μεθυσμένοι, ο ηλικιωμένος άντρας…

Απόψεις
Μία συνέντευξη με τον αγωγό του ελληνικού πολιτισμού, τη Δημοκρατία – Μέρος 67ο

«Η άνοδος των Ιακωβίνων και η μετέπειτα απήχηση των Γάλλων Δημοκρατικών στα Επτάνησα» του Γιώργου Αναγνωστόπουλου – Σε συνέχεια τις προηγούμενης συζήτησης μας θα ήθελα να σε ρωτήσω ποιες…

Απόψεις
Το σπασμένο κλειδί της πόρτας – Μέρος 3ο

της Γιώτας Αγαπητού Ο Απόστολος κάθεται στο δωμάτιό του με μισόκλειστη την πόρτα παλεύοντας να συγκεντρωθεί στα μαθήματά του, ενώ παράλληλα απαντάει και στα γραπτά μηνύματα που του…

Δικαιούχος ονόματος τομέα (domain name)
Ε. ΛΑΣΚΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΝΩΜΗ
ΑΦΜ: 082164919
ΔΟΥ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Ιδιοκτήτης: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Νόμιμος εκπρόσωπος: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής σύνταξης: Γιώργος Πανταζίδης
Διαχειριστής: Λασκαράκης Εμμανουήλ

Αρ. Μ.Η.Τ.: 232167

LOGO MHT RGB

              Μέλος του

media
Η ΓΝΩΜΗ - Καθημερινή Εφημερίδα της Θράκης

Τέρμα Αγίου Δημητρίου, Αλεξανδρούπολη

Τηλ 25510 24222, 29888

Fax : 25510 80606

email :  gnomi@gnomionline.gr

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies (ΕΕ)
  • Δήλωση Συμμόρφωσης