Οι ανακοινώσεις του Υφυπουργού Υποδομών σε ημερίδα στην Ορεστιάδα – Το 39% των τροχαίων σημειώνονται στο επαρχιακό δίκτυο
Τα 45 εκ. ευρώ φτάνει η χρηματοδότηση που θα διατεθεί για έργα βελτίωσης επαρχιακών οδικών δικτύων εντός της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στο πλαίσιο του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας (Π.Ε.Β.Ο.Α.) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συνολικού προϋπολογισμού 675 εκ. ευρώ. Στο θέμα αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο αρμόδιος υφυπουργός, Γιώργος Καραγιάννης, κατά την ομιλία του στις πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις της Ορεστιάδας, παρουσιάζοντας το σχέδιο δράσης του Υπουργείου για την οδική ασφάλεια.
«Πρόκειται για ένα αποκλειστικό πρόγραμμα, ειδικά για τις περιφέρειες της χώρας και τη βελτίωση των επαρχιακών τους δικτύων, όπου σημειώνεται μεγάλο μέρος των τροχαίων ατυχημάτων», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης. Ο ίδιος στάθηκε και στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο της Οδικής Ασφάλειας, που καταρτίζεται σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και βρίσκεται στη δεύτερη φάση της διαβούλευσης, με κύριο στόχο τη μείωση των τροχαίων κατά 50% μέχρι το 2030. «Βιωσιμότητα χωρίς ασφάλεια δεν γίνεται να υπάρξει», πρόσθεσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνοντας πως στην Ελλάδα, την τελευταία δεκαετία, τα τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί σημαντικά, όμως η χώρα μας, δυστυχώς, συνεχίζει να βρίσκεται πάνω από τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους σε θύματα και νεκρούς».
Στην εκδήλωση που διοργάνωσε το Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων Ορεστιάδας του Δ. Π. Θ., με θέμα τις «βιώσιμες και ασφαλείς πόλεις», συμμετείχαν επίσης ο καθηγητής οδοποιίας και οδικής ασφάλειας του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Νίκος Ηλιού, και ο αναπληρωτής καθηγητής Διαχείρισης και Λειτουργίας Οδικής Υποδομής και Κυκλοφορίας, στο ίδιο πανεπιστήμιο, Παντελεήμων Κοπελιάς, οι οποίοι παρουσίασαν τα συμπεράσματα των ερευνών τους στους ελληνικούς δρόμους και τα σημεία όπου το οδικό δίκτυο της χώρας παρουσιάζει αδυναμίες, ενώ κατέθεσαν και προτάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, εστιάζοντας στις πόλεις, όπου καταγράφεται το 45% περίπου των τροχαίων ατυχημάτων.
Ακολουθούν τα επαρχιακά δίκτυα, όπου συμβαίνει το 39% των τροχαίων, ενώ δεν ξεπερνά το 8% ο αριθμός των ατυχημάτων που συμβαίνουν στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους. «Πρέπει να γίνει ένα στρατηγικό σχέδιο σε κάθε πόλη, να επισημανθούν τα προβληματικά σημεία και να δοθούν λύσεις», ανέφερε, μεταξύ άλλων ο κ. Ηλιού, υπογραμμίζοντας πως «δεν μπορεί να γίνεται λόγος για βιώσιμη κινητικότητα χωρίς οδική ασφάλεια».
Από την πλευρά του, ο κ. Κοπελιάς εξήγησε πως πέρα από τα κατασκευαστικά έργα που αποτελούν τον ένα άξονα για τη βιώσιμη κινητικότητα και την οδική ασφάλεια μέσα στις πόλεις, υπάρχει πλέον και η τεχνολογία, που προσφέρει φθηνές και αξιόπιστες λύσεις και μπορεί να συμβάλλει σημαντικά, ειδικά στην υποβοήθηση ευάλωτων χρηστών οδού, όπως είναι τα παιδιά, οι ποδηλάτες και οι ηλικιωμένοι. «Η τεχνολογία είναι μία καινούρια λύση που μπαίνει στη φαρέτρα μας και μπορούμε να την αξιοποιήσουμε», ανέφερε συγκεκριμένα.
ΕΡΤ Ορεστιάδας