«Όχι» σε νέα διόδια λένε οι φορείς του Έβρου, ζητούν την παρέμβαση των βουλευτών

Της Κικής Ηπειρώτου

Μπορεί η κυβέρνηση να προσπάθησε να … τρενάρει τη λειτουργία νέου σταθμού διοδίων στο Αρδάνιο, τελικώς, όμως, όπως όλα δείχνουν, το θέμα έχει οριστικοποιηθεί. Οι δηλώσεις του προέδρου της Εγνατίας Οδού Απόστολου Αντωνακούδη, στο περιθώριο του αναπτυξιακού συνεδρίου της Αλεξανδρούπολης, έφεραν ξανά το θέμα στο προσκήνιο και μάλιστα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, προκαλώντας αντιδράσεις σε φορείς και πολίτες.

Ο σχεδιασμός για τα νέα διόδια στο Αρδάνιο έγινε ευρύτερα γνωστός τον Μάιο του 2017, όταν με Κοινή Υπουργική τους Απόφαση, οι υπουργοί Σπίρτζης και Τσακαλώτος, υπό την πίεση των θεσμών για ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού και μετά από την κατάρρευση των όποιων διαπραγματεύσεων, υπέγραψαν την εγκατάσταση 18 μετωπικών σταθμών και 20 πλευρικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, σύμφωνα με όσα προέβλεπε παλαιότερη απόφαση του τότε υπουργού υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη. Στους μετωπικούς σταθμούς περιλαμβάνονταν τα διόδια της Μέστης, τα οποία όντως κατασκευάστηκαν και λειτουργούν κανονικά, παρά τις μάλλον χλιαρές αντιδράσεις που είχαν υπάρξει τότε. Για τους πλευρικούς σταθμούς, προβλέπονταν και η δημιουργία σταθμού στην περιοχή του Αρδανίου, με ορίζοντα λειτουργίας, τον Νοέμβριο του 2017. Τελικώς, μπορεί ο συγκεκριμένος σταθμός να άργησε, θα είναι όμως πραγματικότητα τον Απρίλιο με Μάιο του νέου έτους, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Εγνατίας Οδού.

Να σημειωθεί πως οι φορείς του Έβρου, όπως η Περιφερειακή Ενότητα, οι Δήμοι, το Επιμελητήριο, ο Δικηγορικός Σύλλογος, έχουν προσφύγει, εδώ και μήνες, στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωση των υπουργικών αποφάσεων που προβλέπουν τη λειτουργία διοδίων, τόσο στη Μέστη, όσο και στο Αρδάνιο. Η υπόθεση εκδικάστηκε στα τέλη Νοέμβρη και η απόφαση δεν αναμένεται νωρίτερα από την άνοιξη του 2019…

Αγανάκτηση

Ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Λαμπάκης σχολιάζει την δυσμενή αυτή εξέλιξη και καλεί τους βουλευτές σε Έβρο και Ροδόπη να βοηθήσουν.

«Λέγαμε αντί για τα διόδια στη Μέστη να γίνουν στους Κήπους. Όχι μόνο έγιναν στη Μέστη, αλλά θα γίνουν και στο Αρδάνιο. Μάλιστα, φοβάμαι ότι κράτησαν και την πρότασή μας για τα διόδια στα σύνορα και θα τα κάνουν και αυτά… Παντού, λοιπόν, διόδια. Τι μπορεί να κάνει ένας δήμαρχος; Τα πάντα και τίποτα. Τα πάντα με την έννοια ότι μπορεί να ξεσηκώσει τον λαό του δήμου. Εμείς ήμασταν πάντα μπροστάρηδες σε αγώνες και θα είμαστε και πάλι. Θα προσκαλούσα όμως να έρθουν και οι βουλευτές, ιδιαίτερα του ΣΥΡΙΖΑ (και οι 3 του Έβρου αλλά και αυτοί της Ροδόπης) και να βάλουν τα στήθη τους μπροστά. Οι βουλευτές οφείλουν να προασπίσουν τα συμφέροντα του κόσμου, ειδικά όταν διαπιστώνουν πως οι πολιτικές της κυβέρνησής τους είναι κόντρα στο συμφέρον του λαού. Ρωτώ λοιπόν αν θα έρθουν για να αποσοβήσουμε τα διόδια στο Αρδάνιο. Γιατί είναι αλήθεια ότι ο Έβρος δεν έχει τη δυνατότητα να έχει, και εκεί, διόδια».

Να θέσει το θέμα στους καθ’ ύλην αρμόδιους που δεν είναι άλλοι από το ΤΑΙΠΕΔ και την Εγνατία Οδό θα επιδιώξει τις επόμενες μέρες ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς, ο οποίος χαρακτήρισε ως ανακόλουθους τους δύο φορείς. Σημείωσε πως θα πρέπει να υπάρξει αποσαφήνιση της ακριβούς χωροθέτησης του νέου σταθμού, αφού οι τοπικοί φορείς έχουν προτείνει τη δημιουργία διοδίων μετά το τελωνείο των Κήπων, ώστε να πληρώνουν αντίτιμο κυρίως οι επισκέπτες μας και οι μεταφορείς.

Την αντίδρασή του διατυπώνει και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης, κάνοντας λόγο για μία απόφαση που κόβει το νομό στη μέση. Όπως είπε θα απευθυνθεί προς το ΤΑΙΠΕΔ, θέτοντας για ακόμη μία φορά την εναλλακτική των Κήπων και εκφράζοντας την απόλυτη αντίρρηση και του επαγγελματικού κόσμου για τον σταθμό του Αρδανίου, που ήδη υποφέρει από τα αβάσταχτα κόστη μεταφοράς προϊόντων επί της Εγνατίας Οδού.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο