«Ως εδώ» λένε οι δήμαρχοι για τα δεκάδες διόδια της Εγνατίας Οδού

 Στην Καβάλα συναντήθηκαν το μεσημέρι της Τετάρτης δήμαρχοι και εκπρόσωποι φορέων από περιοχές από τις οποίες διέρχεται η Εγνατία Οδός, με μοναδικό θέμα στην ατζέντα τους τα διόδια.

Οι δήμαρχοι εξέφρασαν την έντονη ανησυχία και αγωνία τους για τις επιπτώσεις που θα έχει στις τοπικές κοινωνίες των περιοχών τους η εγκατάσταση των νέων σταθμών διοδίων, ζητώντας να υπάρξει επανασχεδιασμός και εφαρμογή συστήματος αναλογικής χρέωσης.

Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι δέκα πόλεων της Μακεδονίας, της Θράκης και της Ηπείρου, που βρίσκονται κατά μήκος της Εγνατίας Οδού (Κοζάνη, Ιωάννινα, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Νέστος, Παγγαίο, Αμφίπολη, Λαγκαδά), υπό την προεδρία της δημάρχου Καβάλας Δήμητρας Τσανάκα.

Στη διάρκεια της συνάντησης τονίστηκε από τους συμμετέχοντες η ανάγκη της άμεσης εφαρμογής του αναλογικού συστήματος πληρωμής διοδίων, ενώ υπογραμμίστηκε ότι είναι αδιανόητο μέσα στα διοικητικά και γεωγραφικά όρια μιας Περιφερειακής Ενότητας να υπάρχουν τρεις και τέσσερις σταθμοί διοδίων. Το σύνολο των δημάρχων που συμμετείχαν στη συνάντηση, ζήτησαν την άμεση εφαρμογή των αναλογικών διοδίων.

Ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης και πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Βαγγέλης Λαμπάκης μετέφερε στη σύσκεψη την ενημέρωση που είχε από τον υπουργό Υποδομών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη ότι στα τέλη του 2018 θα ξεκινήσει η εφαρμογή του αναλογικού συστήματος και όχι νωρίτερα, ενώ άπαντες σημείωσαν ότι η κατασκευή των νέων σταθμών διοδίων απαιτεί την εφαρμογή μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Κοινό νομικό μέτωπο για να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη

Παράλληλα, όλοι οι δήμαρχοι των δήμων από τους οποίους διέρχεται η Εγνατία Οδός δήλωσαν ότι θα κάνουν κοινό νομικό μέτωπο για να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη καταθέτοντας αίτηση αναστολής και λήψης ασφαλιστικών μέτρων ώστε ν’ αποτραπεί η κατασκευή των νέων διοδίων, ενώ σημείωσαν ότι αν γίνουν τα διόδια, θα συντονιστούν για να αμβλύνουν κατά το δυνατό τις συνέπειες που θα έχει μια τέτοια εξέλιξη για τις τοπικές κοινωνίες.

Επίσης, κατά τη σύσκεψη η οποία διήρκησε περίπου 1 ώρα, αποφασίστηκε οι 4 πρόεδροι των ΠΕΔ της Μακεδονίας, της Θράκης και της Ηπείρου μαζί με δημάρχους να ζητήσουν συνάντηση από τον αρμόδιο υπουργό και να ασκηθεί στην κυβέρνηση η μεγαλύτερη δυνατή πολιτική πίεση για το θέμα, το οποίο, όπως ανέφεραν ως κατακλείδα οι δήμαρχοι και οι αντιδήμαρχοι, δε θα το αφήσουν στην τύχη του.

Φόβοι για ανατιμήσεις προϊόντων

Τον προβληματισμό του εξέφρασε εκπρόσωπος των αυτοκινητιστών, ο οποίος υπογράμμισε ότι εκτός όλων των άλλων η αύξηση του αριθμού των σταθμών διοδίων θα ανεβάσει το κόστος των τοπικών προϊόντων, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά:

«Αν σήμερα ένα φορτηγό χρειάζεται 200 ευρώ μαζί με βενζίνες και διόδια για να κατέβει από τη βόρεια Ελλάδα στην Αθήνα, με τα νέα διόδια θα είναι σα να θέλουν να αποκλείσουν τις επιχειρήσεις της βόρειας Ελλάδας από τις μεγάλες αγορές, όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και του εξωτερικού».

Συμπλήρωσε επίσης, ότι είναι αδιανόητο να μην λειτουργούν διόδια στα σύνορα, όπως ισχύει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, όπου τα φορτηγά αυτοκίνητα πληρώνουν όταν τα διέρχονται, με δεδομένο ότι κάνουν χρήση του αυτοκινητόδρομου ή του εθνικού δικτύου της χώρας στην οποία μεταβαίνουν.

(Με πληροφορίες από Χρονόμετρο και kavalapost.gr)

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο