Τίποτα δεν έχει ‘κλειδώσει’ για νέα διόδια στη Θράκη

Τίποτα, όπως φαίνεται, δεν έχει ‘κλειδώσει’ ακόμη σχετικά με τη δημιουργία νέου σταθμού διοδίων στην Εγνατία Οδό, στην περιοχή της Μέστης, παρά τον διαγωνισμό που έχει προκηρυχθεί για την κατασκευή του.

Σε συνάντηση που είχαν χθες οι φορείς από Έβρο και Ροδόπη με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, συζητήθηκε διεξοδικά το θέμα που έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην περιοχή, κι από την πλευρά του Ταμείου, επισημάνθηκε πως ακόμη όλα βρίσκονται υπό εξέταση και πως ό,τι αποφασισθεί τελικά θα γίνει μετά από συνεννόηση και διαβούλευση.

Στη συνάντηση συμμετείχαν οι 4 βουλευτές Έβρου Νατάσα Γκαρά, Δημήτρης Ρίζος, Γιώργος Καϊσας και Αναστάσιος Δημοσχάκης και οι 2 της Ροδόπης Καραγιουσούφ και Μουσταφά, ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Λαμπάκης, ο δήμαρχος Σαπών Γιάννης Σταυρίδης και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης. Οι φορείς αναφέρθηκαν στα μεγάλα προβλήματα που ήδη αντιμετωπίζουν με το κόστος της μετακίνησής τους οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες, τονίζοντας πως ένας νέος σταθμός διοδίων θα επιφέρει ακόμη μεγαλύτερο πλήγμα στην οικονομία της Θράκης.

Από την πλευρά του, ο κ. Πιτσιόρλας αναφέρθηκε διεξοδικά στο ιστορικό της υπόθεσης, με τον πρώτο σχεδιασμό για τα διόδια, από το 2006 επί Σουφλιά, όπου προβλέπονταν δύο σταθμοί για την περιοχή, ένας στο Αρδάνιο κι ένας στη Μέστη. Ο σχεδιασμός αυτός άλλαξε αρκετές φορές, για να φτάσουμε στην ΚΥΑ Χρυσοχοϊδη – Χαρδούβελη το 2014, την οποία υιοθέτησε η σημερινή κυβέρνηση, αφού η δημοσίευση των σχετικών διαγωνισμών για τη δημιουργία των νέων σταθμών ήταν προαπαιτούμενο για να κλείσει η πρώτη αξιολόγηση. Σχετικά με το διαγωνισμό για τον σταθμό της Μέστης, εκτιμάται πως υπάρχει χρόνος για αλλαγές και διαβουλεύσεις, περίπου ως τον Φεβρουάριο.

Τεχνικά κλιμάκια μελετούν την κυκλοφορία στη Θράκη

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, στην περιοχή της Θράκης βρίσκονται εδώ και λίγες μέρες αρκετά τεχνικά κλιμάκια, τα οποία μελετούν την κυκλοφορία και κάνουν μετρήσεις στο οδικό δίκτυο. Τα στοιχεία αυτά θα συμπεριληφθούν σε μία οικονομοτεχνική μελέτη, η οποία θα προτείνει συγκεκριμένα και σε νέα βάση ποιο μοντέλο θα ακολουθηθεί για τα διόδια στην περιοχή. Ένα ενδεχόμενο είναι να υπάρξει τελικά αλλαγή της χωροθέτησης, από τη Μέστη κάπου αλλού, ενώ σοβαρά εξετάζεται το θέμα της αναλογικής χρέωσης διοδίων.

Όπως σημείωσε, τέλος, ο κ. Πιτσιόρλας, υπάρχει κατανόηση για τους προβληματισμούς και την αγωνία των φορέων και σε αυτή την κατεύθυνση, γίνονται οι σχετικές μελέτες, ώστε να υπάρχει ένα πιο δίκαιο και ορθολογικό σύστημα, με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση. Μάλιστα, οι δύο πλευρές ανανέωσαν το ραντεβού τους για τα τέλη του μήνα, με στελέχη και των αρμόδιων υπουργείων, ώστε να συζητήσουν το θέμα με τα νέα δεδομένα.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο