Φουντώνει ο ανταγωνισμός μεταξύ των δυο νομών, με φόντο τουρισμό και ανάπτυξη. Παράπονα από φορείς της Καβάλας για την επίσκεψη Τσίπρα στη Θράκη.
Μία περίεργη σχέση, με βασικό στοιχείο τον ανταγωνισμό, αναπτύσσεται εδώ και καιρό μεταξύ των νομών Έβρου και Καβάλας. Στο επίκεντρο βρίσκεται η τουριστική ανάπτυξη, αλλά και τα δεδομένα γύρω από τα δύο λιμάνια, μετά και από την έλευση του αγωγού ΤΑΡ. Σχόλια και παράπονα, από φορείς των δύο περιοχών, προβληματίζουν έντονα την περιφερειακή αρχή που προσπαθεί να τηρήσει ίσες αποστάσεις.
Ο άτυπος αυτός ανταγωνισμός φουντώνει ακόμη περισσότερο όσο βρίσκεται σε εκκρεμότητα η επιλογή των δύο πόλεων που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης, για το οποίο ‘κονταροχτυπιούνται’ 6 πόλεις της ΑΜΘ, διεκδικώντας συνολικά 16 εκ ευρώ για παρεμβάσεις σε ζωτικά σημεία των πόλεών τους.
Στην Καβάλα, ακόμη, δεν φάνηκε να είδαν με καλό μάτι, σύμφωνα με τον τύπο της περιοχής, τις προσπάθειες των φορέων του Έβρου για ακτοπλοϊκή σύνδεση της Αλεξανδρούπολης και της Σαμοθράκης με τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου. Κι όλα αυτά, την στιγμή που η Καβάλα υποδέχεται μέχρι και σήμερα, από την άνοιξη, το ένα κρουαζιερόπλοιο πίσω από το άλλο, ενώ έχει και το αδιαμφισβήτητο ‘φιλέτο’ της Θάσου απέναντι.
Και στα αεροπορικά ζητήματα, όμως, η πρωτεύουσα του Έβρου έχει μείνει τραγικά πίσω, την στιγμή που η Καβάλα συνδέεται με τον έναν προορισμό εξωτερικού μετά τον άλλο. Άλλωστε, ακριβώς για αυτό το θέμα, υπάρχει εδώ και καιρό εκπεφρασμένη πικρία από επαγγελματίες του τουρισμού του Έβρου και της Θράκης γενικότερα, για τους χειρισμούς της Περιφέρειας, η οποία, όπως λένε, ανοικτά και διαρκώς ευνοεί Καβάλα και Θάσο.
Πάντως, η ανταγωνιστική αυτή διάθεση, που μέχρι πριν λίγο διάστημα εκφράζονταν είτε ψιθυριστά είτε μόνο μέσω των ΜΜΕ, έχει αρχίσει τελευταία να βγαίνει προς τα έξω από επίσημα χείλη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η δήλωση του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θόδωρου Μαρκόπουλου, στη σύσκεψη των φορέων της ΑΜΘ με τον πρωθυπουργό, την περασμένη Παρασκευή από την Κομοτηνή: «Είχαμε μία ενδιαφέρουσα σύσκεψη, για την οποία θέλω να κάνω δύο παρατηρήσεις. Τέθηκαν πολλά ενδιαφέροντα ζητήματα, πλην όμως ο κ. Πρωθυπουργός δεν έδωσε τις αναμενόμενες απαντήσεις. Το δεύτερο στοιχείο προβληματισμού είναι ότι ενώ η περιφέρεια έχει ενιαίο σχεδιασμό, ως Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, σε αυτό άλλωστε το πλαίσιο κινήθηκε και η τοποθέτηση του περιφερειάρχη, ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε μόνο στη Θράκη, χωρίς καμία αναφορά στην ανατολική Μακεδονία. Ο σχεδιασμός είναι ενιαίος, για μία ενιαία περιφερειακή ανάπτυξη. Αυτό το πλάνο άλλωστε κατήρτισε και ο αείμνηστος Γιώργος Παυλίδης και σε αυτό εξακολουθεί να κινείται και η σημερινή διοίκηση της περιφέρειας».
Παράπονα και από τον αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Πατακάκη, ο οποίος χαρακτηριστικά δήλωσε πως «σεβόμαστε τα προβλήματα της Θράκης, όμως, δικαίωμα στην ανάπτυξη έχει και η ανατολική Μακεδονία που έχει μείνει έξω από σημαντικές υποδομές όπως η Εγνατία».
Αλλά και ο πρώην δημοτικός σύμβουλος Καβάλας Κώστας Λαλένης σε ηλεκτρονικό σχολιασμό της επίσκεψης Τσίπρα στη Θράκη, που μεταφέρει η εφημερίδα «Πρωινη» αναφέρει: « Να το περιμένουμε τώρα: μετά την επίσκεψη, κι άλλα λεφτά για το εκεί λιμάνι, κι άλλα λεφτά για το Ορμένιο, κι άλλα λεφτά για «αναβαθμίσεις» του αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης, κλπ! Στο μεταξύ το λιμάνι της Νέας Καρβάλης φθίνει, οι σιδηροδρομικές συνδέσεις του μένουν για δεκαετίες στα χαρτιά, από την Νυμφαία απαγορεύεται ακόμα η διέλευση φορτηγών και λεωφορείων, ο Ε61 κι η σύνδεση με Βουλγαρία από τον Εχίνο πελαγοδρομούν ανάμεσα στους μαξιμαλισμούς των ντόπιων παραγόντων και στην μινιμαλιστική προσέγγιση από την κεντρική κυβέρνηση. Περιφερειακός σχεδιασμός με μεθοδολογία του μεσοπολέμου!».