Μπορεί οι Βρυξέλλες να βρίσκονται σε προεκλογική περίοδο και όλες οι συζητήσεις να αρχίζουν και να τελειώνουν με τις εκλογές, ωστόσο υπάρχουν στιγμές που όλοι έχουν ανάγκη από ένα ποτήρι καλό κρασί και γεύσεις που όχι μόνο θα ικανοποιήσουν τον ουρανίσκο τους, αλλά και θα τους ταξιδέψουν.
«Πρωταγωνίστρια» της φετινής βραδιάς ελληνικής γαστρονομίας που διοργανώθηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου στο Ευρωκοινοβούλιο, ήταν η κουζίνα της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. «Μία από τις πιο όμορφες και ανεξερεύνητες περιφέρειες της χώρας», όπως τόνισε, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου, προσθέτοντας ότι αυτές οι πρωτοβουλίες αποτελούν ένα λιθαράκι στην προσπάθεια αναβάθμισης της εικόνας της χώρας διεθνώς.
Το φετινό ταξίδι γεύσης και πολιτισμού πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το εστιατόριο “Φίλεμα”, τον σεφ Μάνο Μακρυγιαννάκη και την “Μπριγάδα των Σεφ”.
Την τιμητική τους είχαν το κριθαρότο, το τραχανότο, τυριά και αλλαντικά της περιοχής, παραδοσιακές πίτες, κουραμπιέδες Καβάλας, καβουρμάς, καριόκες Ξάνθης, λουκούμια Κομοτηνής και εκλεκτά κρασιά και τσίπουρα.
«Η κουζίνα είναι πολιτισμός» τόνισε ο αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, προλογίζοντας την εκδήλωση «Ένα ταξίδι στην γεύση και τον πολιτισμό».
Στόχος των εκδηλώσεων ελληνικής γαστριμαργίας είναι, σύμφωνα με τον εμπνευστή τους, Στέλιο Κούλογλου, «να ανατραπεί το στερεότυπο της Ελλάδας όπως την είχαν οι ξένοι στο μυαλό τους», να αναδειχθεί το σύγχρονο πρόσωπο της χώρας και να προωθηθούν τα ελληνικά προϊόντα και οι εξαγωγές.
«Επενδύοντας στην εξωστρέφεια προσπαθούμε να ανοίξουμε καρδιές και μυαλά», σημείωσε με τη σειρά του ο εντεταλμένος σύμβουλος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Γιάννης Μπούτος.
Αυτές οι εκδηλώσεις εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο προσπαθειών της Περιφέρειας για την προώθηση των τοπικών προϊόντων, πρόσθεσε ο κ. Μπούτος και διαβεβαίωσε ότι το 90% των τουριστικών επιχειρήσεων στην περιοχή χρησιμοποιεί τοπικά προϊόντα με τοπικές πρώτες ύλες.
«Υπάρχουν προϊόντα που δεν τα γνωρίζουν ακόμη και οι Έλληνες», υποστήριξε ο σεφ Μάνος Μακρυγιαννάκης, από το εστιατόριο “Φίλεμα”, στις Βρυξέλλες, και ειδικά για τους ξένους εξήγησε ότι πρέπει να μάθουν τι σημαίνει το κάθε προϊόν, να το δοκιμάσουν. «Πρέπει να μάθουν τι είναι ο καβουρμάς. Όταν το μάθουν, την άλλη μέρα θα το αναζητήσουν. Και όταν υπάρχει ζήτηση, υπάρχει και εξαγωγή», τόνισε ο κ. Μακρυγιαννάκης.

Δυναμική παρουσία της «Γαίας» στην 28η Detrop
Τα προϊόντα του Έβρου είχαν την τιμητική τους και στην 28η Detrop&Oenos που πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκη με τη συμμετοχή του Αγροτουριστικού Συνεταιρισμού Γυναικών Τριγώνου «Γαία».
Πέρα από τα προϊόντα του συνεταιρισμού που είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν οι επισκέπτες στο περίπτερό της, οι σεφ της ΔΕΤΡΟΠ μαγείρεψαν προϊόντα της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης. Από τα πιάτα που έφτιαξαν δε θα μπορούσε να λείπει το κους-κους της Γαία σε συνδυασμό με τα αλαντίκα Ατλαμάζογλου και κατσικίσιο τυρί από τα τυροκομικά Μωυσή
«Ένα δημόσιο ευχαριστώ στην Κυριακή Μπουρμά που φρόντισε τη διακόσμηση του περιπτέρου μας, την Μαρια Δαλακογλου για το ταλέντο της στις πωλήσεις και την Τάνια Ατανάσοβα για τη νεανική διάθεση και τον φρέσκο αέρα της.Σε σύντομο χρόνο θα σας ενημερώσουμε για νέα σημεία πώλησης!» αναφέρει η «Γαία» στο μήνυμά της.
