Παρά τα όσα αναφέρονται στην πρόσφατη ΚΥΑ για την κατασκευή σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, θα προηγηθεί η κατασκευή των πλευρικών-αναλογικών διοδίων έτσι ώστε να μη χρειαστεί να κατασκευαστούν οι μετωπικοί σταθμοί.
Αυτό αποφασίστηκε στη σύσκεψη που προκάλεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι εκλέγονται στους νομούς απ’ τους οποίους διέρχεται η Εγνατία οδός. Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, εκπρόσωποι της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ και της Εγνατία Οδός Α.Ε., οι οποίοι έκαναν δεκτό το αίτημα των βουλευτών. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο διαγωνισμός για την κατασκευή των αναλογικών διοδίων θα γίνει μέχρι το τέλος του 2017.
Με το συγκεκριμένο σύστημα, καθιερώνεται η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ο κάθε χρήστης άρα και με διαφορετική τιμή. Σε αυτό, φαίνεται να συμφώνησε και το ΤΑΙΠΕΔ, μετά την διαπραγμάτευση με τον υπουργό Υποδομών, αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ.
Επίσης, όπως ενημέρωσε ο κ. Σπίρτζης, τα βαρέου τύπου οχήματα και τα φορτηγά θα διέρχονται υποχρεωτικώς από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες έτσι ώστε με την απαγόρευση της κυκλοφορίας στους παράπλευρους δρόμους να αμβλυνθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων.
Τέλος, σύμφωνα με την ενημέρωση του κ. Σπίρτζη προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, εξελίσσεται διαπραγμάτευση για την καθιέρωση ειδικής τιμολογιακής πολιτικής σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι κ.α. αλλά και για τους κατοίκους των όμορών περιοχών. Σε αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ είναι καταρχήν θετικό, θέλει ωστόσο να μελετήσει το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της ειδικής αυτής τιμολογιακής πολιτικής.
Τι θα γίνει στον Έβρο με το Αρδάνιο;
Σε ότι αφορά πιο συγκεκριμένα τον Έβρο, το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν διόδια στο Αρδάνιο, απομακρύνεται, σημειώνει σε ρεπορτάζ του το alexpoli.gr. Εκτιμάται ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του, θα έχει εφαρμοσθεί το αναλογικό σύστημα και δεν θα χρειάζονται για να καλύψουν τις μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας μας απέναντι στους θεσμούς.
Η πιθανότητα πάντως που φαίνεται να “κερδίζει” είναι ότι δεν θα γίνουν διόδια στο Αρδάνιο καθώς απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα για να γίνει ο διαγωνισμός και οι απαλλοτριώσεις. Ακόμη όμως κι αν λειτουργήσουν, θα λειτουργήσουν επί της Εγνατίας και όχι στον Κάθετο Άξονα, δίνοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς να τα αποφεύγουν…μέσω Φερών.
Προς το παρόν τα διόδια που θα λειτουργήσουν προσωρινά ως μετωπικά είναι αυτά της Μέστης. Τέλος για τις εισόδους στη χώρα. θεσμοθετήθηκε και θα λειτουργήσει η λεγόμενη “βινιέτα”, κάτι που περιλαμβάνει και τα τελωνεία του Έβρου στα σύνορα με την Τουρκία και την Βουλγαρία.
Συνάντηση των Περιφερειαρχών της Βόρειας Ελλάδας τη Δευτέρα για τα διόδια
Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις στη Βόρεια Ελλάδα για το θέμα της δημιουργίας νέων σταθμών διοδίων. Συνάντηση τη Δευτέρα 12 Ιουνίου και ώρα 2 το μεσημέρι, στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, θα έχουν οι τέσσερις Περιφερειάρχες της Βόρειας Ελλάδας, για το θέμα της δημιουργίας νέων σταθμών διοδίων, ανταποκρινόμενοι στην πρωτοβουλία που ανέλαβε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης.
Συγκεκριμένα, στη συνάντηση θα συμμετέχουν οι Περιφερειάρχες Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης, Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Χρήστος Μέτιος, με στόχο την αλλαγή της απόφασης της κυβέρνησης στο θέμα της δημιουργίας νέων σταθμών διοδίων.