Πρεμιέρα για τις πεζοδρομήσεις στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης

Στην πεζοδρόμηση της οδού Κύπρου, στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης, προχώρησε από χθες η δημοτική αρχή, βάζοντας σε εφαρμογή την κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία εκπονήθηκε από ειδικούς επιστήμονες και εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο, μετά από σχετική διαβούλευση με φορείς και πολίτες.

Η σχετική σήμανση που είχε τοποθετηθεί στη συμβολή της οδού Κύπρου με τη Λεωφόρο Δημοκρατίας, όπως και με τις κάθετες σε αυτή οδούς, απαγόρευε στους οδηγούς να διασχίσουν την οδό Κύπρου, μέχρι τη συμβολή της με την παραλιακή.

Τι ακολουθεί

Σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη, αλλά και με την πρόθεση της δημοτικής αρχής, σταδιακά, θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες πεζοδρομήσεις που προβλέπονται για το κέντρο της πόλης:

– Η πεζοδρόμηση του τμήματος της Ελ. Βενιζέλου μεταξύ των οδών 14ης Μαΐου και Μητρ. Ι. Καβύρη

-Η πεζοδρόμηση του τμήματος της Κ.Παλαιολόγου μεταξύ των οδών Μητρ. Ι. Καβύρη και 14ης Μαΐου.

– Η πεζοδρόμηση του τμήματος της Αίνου μεταξύ των οδών 14ης Μαΐου και Μητρ. Ι. Καβύρη.

– Η πεζοδρόμηση του τμήματος της οδού Κύπρου μεταξύ της Λ. Δημοκρατίας και της Λ. Βασ. Αλεξάνδρου.

– Η πεζοδρόμηση του τμήματος της Χαρ.Τρικούπη μεταξύ των οδών Ρ. Φεραίου και Ζαρίφη.

Όπως αναφέρονταν στη β’ φάση της κυκλοφοριακής μελέτης, οι περισσότεροι δρόμοι του ιστορικού κέντρου της πόλης, εμφανίζουν μια σειρά αρνητικών χαρακτηριστικών όπως στενοί δρόμοι αρκετοί από τους οποίους λειτουργούν ως συλλεκτήριοι, πεζοδρόμια μικρού πλάτους (πλην Λ. Δημοκρατίας και Παραλιακής), παντελή έλλειψη χώρων στάθμευσης εντός των οικοδομικών τετραγώνων, απουσία χώρων πρασίνου.

Παράλληλα, τα μικρού μήκους πεζοδρομημένα τμήματα στο ιστορικό κέντρο, είναι εντελώς αποκομμένα και χωρίς συνέχεια ενώ συνήθως είναι κατειλημμένα από πρόχειρες κατασκευές και τραπεζοκαθίσματα. Την συγκεκριμένη κατάσταση επιδεινώνει η έλλειψη κυκλοφοριακής οργάνωσης, η άναρχη κυκλοφορία, όπως επίσης το γεγονός ότι δε διασφαλίζεται η απρόσκοπτη κίνηση πεζών, ποδηλάτων και μέσων δημόσιας συγκοινωνίας.

«Για να αναπνεύσει η πόλη, απαιτείται μια οργανωμένη παρέμβαση»

Σύμφωνα με τους μελετητές, για να αναπνεύσει η πόλη, απαιτείται μια οργανωμένη παρέμβαση προκειμένου να βελτιωθεί η δυσλειτουργία της κεντρικής περιοχής. «Κυρίαρχο στοιχείο, δεν μπορεί να είναι άλλο από εκτεταμένες ηπιοποιήσεις και πεζοδρομήσεις σε μια ζώνη που μπορεί να χαρακτηριστεί ως ήπιας κινητικότητας», αναφέρονταν χαρακτηριστικά. Σημειώνεται πως εκτός από πεζοδρομήσεις, στην κυκλοφοριακή μελέτη προτείνονται και οι λεγόμενες «ηπιοποιήσεις», όπου θα συνδυάζεται η ήπια κυκλοφορία οχημάτων, με άνετους χώρους για πεζούς, αλλά καις σημεία πρασίνου. Για αυτό τον σκοπό προτείνονται οι οδοί Ζαρίφη και Σ. Οικονόμου, η οδός Εθνικής Αντιστάσεως, στο τμήμα μεταξύ των οδών Λ. Δημοκρατίας – Ι. Καβύρη, όπως και τμήματα των οδών Βενιζέλου, Παλαιολόγου και Αίνου.

INFO:

Από την έρευνα προθέσεων του κοινού που έγινε με συμπλήρωση ερωτηματολογίων στα πλαίσια της κυκλοφοριακής μελέτης, το 74% των πολιτών της Αλεξανδρούπολης απάντησε πως συμφωνεί γενικά με την πεζοδρόμηση του κέντρου, ενώ το 25% απάντησε αρνητικά.

Ωστόσο, σε ερωτήσεις, που αφορούσαν συγκεκριμένες

πεζοδρομήσεις, όπως, για παράδειγμα επί της Βενιζέλου, μόνο το 52% δήλωσε ότι θα ήταν θετικό μέτρο!

Για την πεζοδρόμηση τμήματος της Λ. Δημοκρατίας το

61% δήλωσε ότι δεν το θεωρεί θετικό μέτρο!

Για την πεζοδρόμηση της παραλιακής το 62%, δήλωσε ότι το θεωρεί θετικό μέτρο.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο