Για ελλείψεις και αστοχίες έκαναν λόγο οι ξενοδόχοι, επανασχεδιασμό και διάλογο ζήτησαν φορείς της περιοχής. Καταγράφονται και λαμβάνονται υπόψη όλες οι προτάσεις, σημείωσε ο περιφερειάρχης.
Αρκετές ήταν οι παρατηρήσεις που έκαναν και οι διαφωνίες που εξέφρασαν οι φορείς του Έβρου αναφορικά με το τριετές τουριστικό σχεδιασμό της Περιφέρειας ΑΜΘ, τα βασικότερα σημεία του οποίου παρουσίασε στην Αλεξανδρούπολη το απόγευμα της Πέμπτης ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος και ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κώστας Αντωνιάδης.
Το σχέδιο της Περιφέρειας στηρίζεται πάνω σε συγκεκριμένους άξονες που περιλαμβάνουν την πραγματοποίηση ημερίδων και εκδηλώσεων, μετρήσεων και ερευνών της κοινής γνώμης, προκειμένου να υπάρχει σαφής εικόνα των ποιοτικών χαρακτηριστικών των επισκεπτών της Περιφέρειας. Βαρύτητα δίνεται επίσης στην παραγωγή προωθητικού υλικού (φυλλάδια, βίντεο κτλ) και την συμμετοχή σε εκθέσεις. Επίσης, στον σχεδιασμό ξεχωρίζουν η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) Πολιτιστικής Διαδρομής Εγνατίας Οδού και της ζώνης Νέστου και Ορεινού όγκου Ροδόπης, ενώ υλοποιείται μια προκαταρκτική μελέτη με σκοπό να εκπονηθεί με πόρους του ΕΣΠΑ οι οποίοι έχουν ήδη εξασφαλιστεί, ειδικά χωρικά σχέδια για όλη την παραλιακή ζώνη της Περιφέρειας.
«Ο τουρισμός είναι ένας από τους βασικούς τομείς τους οποίους στηρίζουμε για την ανάπτυξη της περιοχής μας. Στόχος μας είναι η προβολή της Περιφέρειάς μας ως ένα ενιαίο, αναγνωρίσιμο σύνολο που προτείνει στους επισκέπτες της ένα ευρύ φάσμα επιλογών και αυθεντικών εμπειριών. Η τουριστική μας πολιτική σχεδιάστηκε σε βάθος τριετίας και θα κάνει χρήση όλων των σύγχρονων εργαλείων προώθησης και προβολής» σημείωσε ο κ. Μέτιος.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων ΑΜΘ και δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Λαμπάκης σημείωσε πως θα πρέπει να γίνει μία πιο αναλυτική διαβούλευση με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, δίχως να ληφθούν βιαστικές αποφάσεις. Αναφορικά με τη συμμετοχή της περιφέρειας στις εκθέσεις σημείωσε πως θα πρέπει να παρουσιάζονται τα αποτελέσματά τους με συγκεκριμένα στοιχεία.
Σοβαρές επιφυλάξεις και δυσφορία
Σοβαρές επιφυλάξεις διατύπωσε για τον σχεδιασμό της Περιφέρειας ο πρόεδρος των Ξενοδόχων Θράκης και ΓΓ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Κώστας Χατζηκωνσταντίνου, ο οποίος σημείωσε πως ο Σύνδεσμος θα έπρεπε να είναι διαρκής συνομιλητής της περιφέρειας για τουριστικά θέματα, μια και έχει σημαντική παρουσία στη Θράκη τα τελευταία περίπου 30 χρόνια. Στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν αναλυτικά οικονομικά στοιχεία του προγράμματος, κάτι που λειτουργεί ανατρεπτικά στην όλη προσπάθεια. Εκτίμησε ότι τα φυλλάδια και τα έντυπα δεν προσφέρουν κάτι στην προβολή της περιοχής, ασκώντας κριτική και για το πολυσυζητημένο βίντεο της περιφέρειας, λέγοντας συγκεκριμένα πως για τέτοιου είδους προώθηση χρειάζεται να υπάρχει ένα έξυπνο κόνσεπτ». Ο κ. Χατζηκωνσταντίνου άφησε αιχμές για το γεγονός ότι οι αντιπεριφερειάρχες τουρισμού είθισται να είναι από το νομό της Καβάλας, ζητώντας να γίνει η διεύθυνση τουρισμού στην Αλεξανδρούπολη. Πάντως για το θέμα του αντιπεριφερειάρχη τουρισμού υπήρξαν κι άλλες αναφορές δυσαρέσκειας.
Μεγαλύτερη βαρύτητα στον Έβρο και καλύτερη συνεργασία με τον επαγγελματικό του κόσμο ζήτησε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης.
Άλλα ζητήματα που αναφέρθηκαν ήταν ο εναλλακτικός τουρισμός, με βάση τις προστατευόμενες περιοχές, αλλά και η ανάγκη για επίλυση χρόνιων προβλημάτων στο τελωνείο των Κήπων.
Ο περιφερειάρχης σημείωσε πως όλες οι προτάσεις λαμβάνονται υπόψη και τίποτα δεν είναι οριστικό, δίνοντας βαρύτητα στην ανάγκη για ολοκληρωμένη τουριστική ταυτότητα της ΑΜΘ.
Ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κώστας Αντωνιάδης σημείωσε πως καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να καταγραφούν και να ικανοποιηθούν όλες οι απόψεις και οι περιοχές, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι θα επικρατήσει η καλή διάθεση για συνεννόηση μεταξύ όλων των πλευρών.
Μέτιος: Σχέδιο δράσης προβολής της ΠΑΜΘ
Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη κο Μέτιο, η συμμετοχή της περιφέρειας ΑΜΘ σε Εκθέσεις είναι σημαντική για την τουριστική της προώθηση, για αυτό καταλήξανε στις παρακάτω Εκθέσεις:
Τουριστικές εκθέσεις:
- TTR, Βουκουρέστι, Ρουμανία
- Holiday Spa, Σόφια, Βουλγαρία
- IFT, Βελιγράδι, Σερβία
- ITB, Βερολίνο, Γερμανία
- MITT, Μόσχα, Ρωσία
- IFTM TOP RESA Παρίσι, Γαλλία
- WTM, Λονδίνο, Αγγλία
- World Travel Show, Βαρσοβία, Πολωνία
- Philoxenia, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
- ΔΕΘ, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
Θεματικές εκθέσεις:
- Birdfair, Λέστερ, Αγγλία
- Tour Natur, Ντίσελντορφ, Γερμανία
Εκθέσεις προβολής προϊόντων:
- Prowein, Ντίσελντορφ, Γερμανία
- Anuga, Κολωνία, Γερμανία
- SIAL, Παρίσι, Γαλλία
- Fruit Logistica, Βερολίνο, Γερμανία
- Food Expo, Αθήνα, Ελλάδα
- Detrop, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
- Παγκρήτια Έκθεση, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
Εκθέσεις προβολής προϊόντων στην Περιφέρειά μας.
Στηρίζουμε όλες τις Εκθέσεις που διοργανώνονται στην Περιφέρειά μας και συγκεκριμένα τις:
- KavalaExpo, Καβάλα
- Πανελλήνια Γενική Έκθεση Ξάνθης, Ξάνθη
- Alexpo, Αλεξανδρούπολη
- Πανέβρια Αγροτική Έκθεση Φερών, Φέρες
- Πανελλήνια Εμπορική Έκθεση Ανατολική Μακεδονία Θράκη, Κομοτηνή
Τομέας: Προβολή – Καμπάνιες
- Διοργανώνουμε ταξίδια εξοικείωσης στην Περιφέρειά μας για διαμορφωτές κοινής γνώμης, δημοσιογράφους και bloggers, που ασχολούνται με θέματα τουρισμού
- Προβάλλουμε την Περιφέρειά μας στον ειδικό και γενικό Τύπο στην Ελλάδα και στον ειδικό Τύπο στο εξωτερικό, π.χ. περιοδικά αεροπορικών εταιρειών, φυλλάδια tour operators κτλ.
- Σχεδιάζουμε μια διαφημιστική καμπάνια που θα προβάλλεται εντός της Περιφέρειας και η οποία θα δώσει το μήνυμα της συνεργασίας και της κινητοποίησης όλων για την ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή μας.
- Κάνουμε online διαφήμιση σε ψηφιακά μέσα π.χ. banners και δημοσιεύσεις σε portals και social media
Τομέας: Συνέδρια – ημερίδες – εκδηλώσεις
Σε ό,τι αφορά τα συνέδρια και τις εκδηλώσεις, σχεδιάζουμε:
- να διοργανώσουμε μια εκδήλωση για το Δρόμο του Μεταξιού
- να πάρουμε πρωτοβουλίες για τον θρησκευτικό, εναλλακτικό και σχολικό τουρισμό
- να πραγματοποιήσουμε μια ειδική δράση προβολής στην Κωνσταντινούπολη
- και να διοργανώσουμε το Φεστιβάλ Θρακικού Πελάγους.
Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε:
- τη Θρακομακεδονική Synergia
- και το Φεστιβάλ Via Egnatia.
Τομέας: Δικτύωση
Για τη δικτύωση της Περιφέρειάς μας συμφωνήσαμε:
- τη συνεργασία της Περιφέρειάς μας με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO
- και τη συνεργασία μας με το Σωματείο «Διάζωμα».
- Παράλληλα, αποφασίσαμε τη δημιουργία ενός Φορέα Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού (DMO)
- και ιδρύουμε Διεύθυνση Τουρισμού για να υπάρχει συνέχεια και αποτελεσματικότητα της τουριστικής πολιτικής της Περιφέρειας.
Επιμέλεια: Κική Ηπειρώτου