Ο χώρος του «Φλοίσβου» μας ανοίγει τις φιλόξενες πόρτες του….

Ένα απολαυστικό καλοκαίρι κάτω από τον έναστρο ουρανό, στον υπέροχο χώρο του «Φλοίσβου», συντροφιά με υπέροχες επιλογές από τον παγκόσμιο κινηματογράφο, μας υπόσχεται η Κινηματογραφική Λέσχη Αλεξανδρούπολης.

Το πρόγραμμα είναι έτοιμο, οι προβολές αρχίζουν από την Δευτέρα στον θερινό σινεμά στον χώρο του ΕΟΤ και η ΓΝΩΜΗ σας εξασφάλισε αναλυτικά  πρόγραμμα των θερινών προβολών.

Ένα πρόγραμμα ποικίλο, για όλα τα γούστα με όλα τα είδη των ταινιών και με ιδιαίτερη αναφορά στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο, που εκπλήσσει ευχάριστα τα τελευταία χρόνια και κερδίζει ολοένα και περισσότερους φίλους. Οι άνθρωποι της Κ.Λ.Α. έβαλαν μεράκι κέφι και διάθεση για να μπορούν οι φίλοι του καλού κινηματογράφου να περάσουν βραδιές αξέχαστες, «δροσερές».

Καθημερινά έως και τις πρώτες ημέρες του Σεπτέμβρη, θα προβάλλονται εξαιρετικές ταινίες , ενώ η πρεμιέρα γίνεται με εκδήλωση αυτήν την Κυριακή 25 Ιουνίου. Στις 9μμ θα γίνει η εκδήλωση έναρξης του Φλοίσβου, με την παρουσίαση του προγράμματος των θερινών προβολών τα trailer όλων των ταινιών σε μοντάζ Αλέκου Σαμψωνίδη ενώ θα παρουσιαστεί και διανεμηθεί το έντυπο πρόγραμμα σε σχεδιασμό Άννας Χιώτη.

Παράλληλα, θα δοθεί θεατρική παράσταση , ενώ την Δευτέρα η πρώτη προβολή είναι αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα κατά των ναρκωτικών. Και οι δύο αυτές ειδικές εκδηλώσεις έχουν ελεύθερη είσοδο.

Αναλυτικά το πρόγραμμα προβολών του θερινού σινεμά της Αλεξανδρούπολης
Κυριακή 25 Ιουνίου 2017 ΩΡΑ 21:00

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΦΛΟΙΣΒΟΥ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΘΕΡΙΝΩΝ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΣΤΟ ΦΛΟΙΣΒΟ

Θα προβληθούν τα trailer όλων των ταινιών σε μοντάζ Αλέκου Σαμψωνίδη ενώ θα παρουσιαστεί και διανεμηθεί το έντυπο πρόγραμμα σε σχεδιασμό Άννας Χιώτη.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Ποιος ανακάλυψε την Αμερική  της Χρύσας Σπηλιώτη

Δύο κορίτσια που μεγαλώνουν μαζί. Μια πολύ στενή σχέση ανάμεσα σε δύο πολύ διαφορετικούς κόσμους. Μια ιστορία καθημερινή, ζεστή, απρόσμενη, γεμάτη χιούμορ και έντονες στιγμές.

Το συναρπαστικό κείμενο της Χρύσας Σπηλιώτη ζωντανεύει, σκορπίζοντας γέλιο αλλά και συγκίνηση. Ένα ταξίδι από την παιδική μας ηλικία μέχρι την ωριμότητα. Ένα ταξίδι στη γυναικεία φύση…  Λοιπόν, ποιος ανακάλυψε την Αμερική;

Σκηνοθεσία – ερμηνεία – μουσική επιμέλεια: Μυρσίνη Λαντζουράκη (Καίτη) – Χρύσα Ιωαννίδου (Λίζα). Στον ήχο ο Νίκος Μαυρίδης

Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017

Φιν, η μαγεία της μουσικής/ Finn

Ολλανδία. 2013

Σκηνοθεσία: Φραντς Βάις

Σενάριο: Martijn Leijen, Janneke van der Pal

Διάρκεια: 90’

Παίζουν: Janneke van der Pal, Daan Schuurmans, Jan Decleir

Ο εννιάχρονος Finn, ζει με τον πατέρα του στην επαρχία. Παίζει ποδόσφαιρο με τον φίλο του τον Erik, αλλά αυτό που πραγματικά θέλει είναι να ασχοληθεί με την μουσική. Ο πατέρας του όμως δεν συμφωνεί και θέλει ο γιος του να παίζει ποδόσφαιρο σαν τα άλλα αγόρια. Ο Finn δεν καταλαβαίνει την επιμονή του πατέρα του. Κοντά σε μια απομονωμένη φάρμα, γνωρίζει ένα ηλικιωμένο γέρο που παίζει βιολί. Μαγεμένος από το βιολί, πηγαίνει κρυφά στην φάρμα για να κάνει εξάσκηση, ενώ ο πατέρας του νομίζει ότι παίζει ποδόσφαιρο. Ο Erik θεωρεί ότι ο φίλος του τρελάθηκε. Είναι άραγε ο μόνος που βλέπει πόσο μαγευτική μπορεί να είναι η μουσική? Ή μήπως συμβαίνει κάτι άλλο?

Συνδιοργάνωση με το: ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΕ ΕΒΡΟΥ. ΔΝΣΗ ΔΙΟΝ.ΣΟΛΩΜΟΥ2 ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ.

  1. Τρίτη Τετάρτη 27-28 Ιουνίου 2017

An/Sweet bean/ Γλυκό Φασόλι

Ιαπωνία. 2015

Σκηνοθεσία: Ναόμι Καβάσε

Σενάριο: Ναόμι Καβάσε,Ντούριαν Σουκεγκάβα

Διάρκεια:113’

Παίζουν: Κίριν Κίκι, Μασατόσι Ναγκάσε, Κιάρα Ουσίντα

Μια ταινία για τις ανθρώπινες σχέσεις, την κοινωνική περιθωριοποίηση αλλά και την αξία των μικρών πραγμάτων με μια αφήγηση που πραγματεύεται τη σχέση του σύγχρονου πολιτισμού και της φύσης.

Ο Σεντάρο είναι ένας μοναχικός μεσήλικας που έχει μια μικρή καντίνα για ντοραγιάκι, μια γλυκιά λιχουδιά με τηγανίτες και μαρμελάδα από κόκκινα φασόλια. Όταν βάζει μια αγγελία με την οποία ζητά συνεργάτη, τον προσεγγίζει η κυρία Τόκου, μια γυναίκα που πλησιάζει τα ογδόντα της. Ο Σεντάρο αρχικά την απορρίπτει από πεποίθηση πως λόγω ηλικίας και παραμορφωμένων χεριών δεν πρόκειται να έχει σημαντική βοήθεια από την γηραιά κυρία. Όταν όμως δοκιμάζει τη συνταγή της για τη μαρμελάδα από κόκκινα φασόλια, ο Σεντάρο ενθουσιάζεται και έτσι την προσλαμβάνει. Οι πελάτες αρχικά ενθουσιάζονται. Όταν όμως ανακαλύπτουν πως η παραμόρφωση των θαυματουργών χεριών της κυρίας Τόκου οφείλεται σε μια παλιά αλλά πολύ σοβαρή ασθένεια, σταματάνε να τρώνε στο μαγαζί. Η ιδιοκτήτρια του μαγαζιού πιέζει τον Σεντάρο να διώξει την γριά μαγείρισσα. Αλλά απ’ ότι φαίνεται η ταλαίπωρη Τόκου δεν ήταν η μόνη που έκρυβε ένα μεγάλο, σκοτεινό μυστικό.

Η Ναόμι Καβάσε, μόνιμη θαμώνας των Καννών τα τελευταία χρόνια παραδίδει μια ήπια ταινία που χαρακτηρίζεται από εκέινη την αισιόδοξη ιαπωνική φιλοσοφία που ευνοεί την επικοινωνία με τη φύση και εστιάζει στο συναίσθημα.

3.Πάση θυσία/Hell or high water

29 Ιουνίου – 2 Ιουλίου 2017

ΗΠΑ. 2016

Σκηνοθεσία:Ντέιβιντ Μακένζι

Σενάριο:Τέιλορ Σέρινταν

Διάρκεια:102’

Παίζουν:Κρις Πάιν,Τζεφ Μπρίτζες, Μπεν Φόστερ

Το Hell or High water είναι ένα νέο-γουέστερν σε ένα απόκοσμο τοπίο, κάτω από τον εκτυφλωτικό ήλιο του Τεξας με ισχυρές δόσεις μαύρου χιούμορ, βγαλμένο από το σύμπαν των αδερφών Κοέν.

Ο Τόμπι και ο Τάνερ είναι δύο αδέλφια: Ο Τάνερ που είναι πρώην κατάδικος και ο Τόμπι  χωρισμένος που προσπαθεί να φτιάξει μια καλύτερη ζωή για το γιο του. Καθώς πλησιάζει η ημερομηνία που η τράπεζα θα κατάσχει το οικογενειακό ράντζο (στο οποίο έχει βρεθεί πετρέλαιο) τα δύο αδέρφια καταστρώνουν ένα σχέδιο για να μαζέψουν τα χρεωστούμενα του δανείου: Ληστεύουν υποκαταστήματα της τράπεζας σε μικρές πόλεις του δυτικού Τέξας με στόχο να μαζέψουν το ποσό που απαιτείται. Στο κατόπι τους θα βρεθεί ένας Ρέιντζερ που βρίσκεται τρεις βδομάδες μακριά από τη συνταξιοδότηση και ο συνεργάτης του κατά το ήμισυ Ινδιάνος.

Ο Ντέιβιντ Μακένζι σκηνοθετεί υποδειγματικά ένα νέο-γουέστερν με το κοινωνικό μήνυμα να ξεπηδά από τη δράση: Τα δύο αδέρφια ανεξάρτητα από τους λόγους που τα δικαιώνουν είναι δυο εγκληματίες, ο Ρέιντζερ με τον κυνισμό και τα ρατσιστικά κρεσέντα του σύμβολο μιας εποχής που αρνείται να συνταξιοδοτηθεί, η οπλοκατοχή και η αυτοδικία ορίζουν μια χώρα στο έλεος μια νέας εποχής. Υποδειγματικό και το μινιμαλιστικό σάουντρακ της ταινίας από τους Νικ Κέηβ και Γουόρεν Έλις.

  1. Νερούδα / Neruda

Ημερομηνίες προβολής: 3-5 Ιουλίου 2017

Χιλή. 2016

Σκηνοθεσία: Πάμπλο Λαραΐν

Σενάριο: Γκιγιέρμο Καλντερόν

Διάρκεια:107’

Παίζουν: Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Μερσέντερ Μοράν, Λουίς Νιέκο.

Περισσότερο ένα διεισδυτικό πορτρέτο παρά μια συμβατική βιογραφία ο “Νερούδα” σκιαγραφεί με πρωτότυπο τρόπο τη στιγμή κατά την οποία ο Χιλιανός ποιητής γίνεται σύμβολο ελευθερίας και ποιητικός μύθος.

Το 1948 κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου ο γερουσιαστής Πάμπλο Νερούδα κατηγορεί την κυβέρνηση για προδοσία του Κομμουνιστικού Κόμματος και διώκεται. Ένας αστυνομικός αναλαμβάνει να τον συλλάβει. Ο Νερούδα προσπαθεί να διαφύγει από τη χώρα με τη γυναίκα του, αλλά καταφέρνει μόνο να κρυφτεί. Εμπνευσμένος από τα δραματικά γεγονότα της ζωής του ως φυγάς ο Νερούδα γράφει το “Canto General”. Καθώς στην Ευρώπη ο θρύλος του κυνηγημένου από την αστυνομία ποιητή μεγαλώνεικαι καλλιτέχνες με επικεφαλής τον Πάμπλο Πικάσο κραυγάζουν για την ελευθερία του, ο Νερούδαπαίζει ένα παιχνίδι γάτας και ποντικιού με τον αστυνομικό που τον κυνηγά αφήνοντας συνεχώς στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν σε αυτόν.

Η ταινία του Πάμπλο Λαραΐν (“Νο” , “Jackie”) συμμετείχε στο φεστιβάλ Καννών και ήταν υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας, ενώ υποδειγματική είναι η ερμηνεία του Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάρ στο ρόλο του αστυνομικού.

  1. Η καλύτερη στιγμή τους / Their finest

Ημερομηνίες προβολής: 6-9 Ιουλίου 2017

Αγγλία. 2016

Σκηνοθεσία: Λόνε Σέρφινγκ

Σενάριο: Γκάμπι Τσιάπε

Διάρκεια:117’

Παίζουν:Τζέμα Άρτερτον, Σαμ Κλάφλιν, Μπιλ Νάι, Τζακ Χιούστον, Τζέικ Λέισι.

Μια πνευματώδης ρομαντική και συγκινητική ιστορία μιας νεαρής γυναίκας που καταφέρνει να βρει τον δρόμο και τη φωνή της, κατά τη διάρκεια ενός φρικτού πολέμου.

Στο Λονδίνο του 1940, με το ηθικό της χώρας στο ναδίρ, η νεαρή Κατρίν, μια άπειρη σεναριογράφος  προσλαμβάνεται από το τμήμα Κινηματογράφου του Βρετανικού Υπουργείου Πληροφοριών για να φτιάξει μια ταινία που θα τονώσει το πεσμένο ηθικό του λαού, αλλά και θα εμπνεύσει την Αμερική να προσφέρει την βοήθειά της. Δουλεύοντας κάτω από τη συνεχή απειλή των βομβαρδισμώνη Κατρίν βουτάει κατευθείαν στα βαθιά χαρίζονας στην ταινία τη θηλυκή της ματιά και ευαισθησία.

Το φίλμ της Λόνε Σέρφινγκ ξεχειλίζει από αγάπη για το ίδιο το σινεμά ενώ συγχρόνως είναι μια ταινία γυναικείας χειραφέτησης , το πορτρέτο μιας ηρωίδας που αποφασίζει ότι δεν θα δακρύζει μελοδραματικά αλλά θα γράψει η ίδια την ιστορία της. Δίνει φωνή σε ένα γυναικείο χαρακτήρα που πασχίζει να χαράξει πορεία σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο ξεφεύγοντας από την σκιά των ανδρών σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο και διεκδικώντας την αναγνώριση των προσωπικών θριάμβων της.

6 . Get out!/ Τρέξε!

Ημερομηνίες προβολής: 7 Ιουλίου, 14 Ιουλίου, 21 Ιουλίου 2017

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 24:15

ΗΠΑ. 2017

Σκηνοθεσία /Σενάριο: Τζόρνταν Πιλ

Διάρκεια:113’

Παίζουν: Κάθριν Κίνερ, Ντάνιελ Καλούγια, Άλισον Ουίλιαμς

Περισσότερο από ένα θρίλερ φρίκης το ντεμπούτο του Τζόρνταν Πίλ διεισδύει στο βαθιά ριζωμένο φυλετικό ρατσισμό της Αμερικής φέροντας όλα τα στοιχεία που κάνουν μια ταινία τρόμου κλασσική.

Ο Κρις Γουάσιγκτον, ένας νεαρός έγχρωμος φωτογράφος και φίλη του, η όμορφη Ρόουζ επισκέπτονται για ένα ξέγνοιαστο Σαββατοκύριακο την έπαυλη των γονιών της. Η πρώτη εντύπωση που θα αφήσει στον Κρις η γνωριμία του με τα πεθερικά δεν θα είναι άσχημη, καθώς ο φανατικός δημοκρατικός μπαμπάς και η ανέμελη μαμά με πνευματικά χαρίσματα υπνωτισμού, θα δείξουν φιλικοί κι ευχάριστοι. Όμως ο Κρις δεν θα νιώσει και τόσο άνετα μέσα στο σπίτι, αντιλαμβανόμενος την ύπαρξη δύο- έγχρωμων όπως κι εκείνος- υπηρετών με ιδιαίτερα παράξενη συμπεριφορά, αλλά και από την επιθετική στάση του αδελφού της Ρόουζ. Κατάσταση που σταδιακά θα χειροτερεύει.

Όπως σε όλα τα σπουδαία θρίλερ, ακόμη και αν μαντέψετε το γρίφο πιο γρήγορα από τη βίαιη επίλυσή του, η γοητεία βρίσκεται στους χαρακτήρες, όπου οι  κακοί δεν κρατάν πριόνι αλλά ανήκουν σε μια ήσυχη,”υπνωτιστική” ελίτ. Χωρίς αμφιβολία το πιο ενδιαφέρον θρίλερ της προσφατης παραγωγής.

7.Δολοφονικά Αμαξίδια/Kills on Wheels / Tiszta Szivvel

Ημερομηνίες προβολής: 10 Ιουλίου -12 Ιουλίου 2017

Ουγγαρία. 2016

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Ατίλα Τιλ

Διάρκεια: 105’

Παίζουν: Ζάμπολκς Θούροζι, Ζόλταν Φενίβεσι, Άνταμ Φέκετε

Ταινία ενηλικίωσης, γκανγκστερικό θρίλερ και υπερηρωικό animation, όλα χωρούν στα θαρραλέα αμαξίδια από την Ουγγαρία που κέρδισαν τον Χρυσό Αλέξανδρο στο Φεστιβάλ Θασσαλονίκης.

Ο Ζόλι και ο Μπάρμπα είναι δύο νέοι, συγκάτοικοι σε ένα κέντρο φροντίδας ανθρώπων με κινητικά προβλήματα στη Βουδαπέστη. Ο Ζόλι κινείται με τη βοήθεια αναπηρικού αμαξιδίου ενώ ο Μπάρμπα πάσχει από ελαφριάς μορφής εγκεφαλική παράλυση. Οι ανιαρές ζωές των δυο νέων αλλάζουν ραγδαία όταν ο πρώην πυροσβέστης Ρουπάζοφ εισχωρεί στις ζωές τους. Αρκετά μεγαλύτερος, παράλυτος από την μέση και κάτω γεγονός που δεν τον κρατάει μακριά από την επικίνδυνη ζωή του μαφιόζου.Οι δυο νέοι γοητευμένοι ακολουθούν τα βήματα του καινούριου φίλου τους. Ο Ρουπάζοφ θα διδάξει στα αγόρια τα μυστικά της ωριμότητας και θα τα πείσει ότι η ζωή υπάρχει για να τη ζεις πατώντας στα δυο σου πόδια έστω και καθιστός!

Ο Ούγγρος Ατίλα Τιλ σκηνοθετεί δύο μη επαγγελματίες ηθοποιούς  με κινητικά προβλήματα, σε μια ταινία που δε μιλά για τον ρατσισμό αλλά τον αποκλείει. Το φιλμ είναι ελαφρύ και διασκεδαστικό, χειριζόμενο ανθώπους και ήθη που έχουν μάθει να ζούν στο σκοτάδι της διάκρισης. Και δεν το κάνει βαρυσήμαντα, αλλα με την πιο αφοπλιστική διάθεση για κινηματογραφικό και κοινωνικό παιχνίδι.

8.La la land

Ημερομηνίες προβολής: 13 Ιουλίου-16 Ιουλίου 2017

ΗΠΑ. 2016

Σκηνοθεσία / Σκηνοθεσία: Ντάμιεν Σαζέλ

Διάρκεια:128’

Παίζουν:Ράιαν Γκόσλινγκ, Έμα Στόουν, Ρόζμαρι Ντεγουίτ, Τζον Λέτζεντ.

Η ταινία των έξι Όσκαρ, η ταινία φόρος τιμής στα φαντασμαγορικά κλασσικά μιούζικαλ, η feelgood ταινία της χρονιάς.

Στο LA, την πόλη των Αγγέλων η Μία μια σερβιτόρα που προσπαθεί να γίνει ηθοποιός ερωτεύεται τον Σεμπάστιαν, έναν πιανίστα παθιασμένο με την jazz. Ο σκηνοθέτης Ντάμιεν Σαζέλ παίζει με τις συνθήκες της κλασσικής Hollywood ταινίας που θέλει τον άντρα να μένει άναυδος με την ομορφιά της πρωταγωνίστριας και μετατρέπει τον Σεμπάστιαν σε αντικείμενο του πόθου. Η διάφανη, συγκινητική και διασκεδαστική ερμηνεία της Έμμα Στόουν – που της χάρισε το Όσκαρ Πρώτου Γυναικείου Ρόλου – ντύνει τη Μία με κοριτσίστικο αυθορμητισμό κόντρα στο ρόλο της femme fatale.

Το La la land είναι ένα εντυπωσιακό μιούζικαλ που ενώ έχει πολλά στοιχεία του είδους σε πολλά σημείαγίνεται αυτοαναφορικό. Ενώ κινείται σε έναν ονειρικό κόσμο και διακατέχεται από αίσθημα ευφορίας, καταφέρνει να αμφισβητήσει και να αναδείξει παράλληλα τη ματαιότητά του. Εξάλλου όλα συμβαίνουν στην πόλη που “δεν προσκυνά κανέναν και δεν εκτιμά κανέναν”. Η ταινία τιμήθηκε με έξι Όσκαρ μεταξύ των οποίων τα Σκηνοθεσίας, Πρώτου Γυναικείου Ρόλου και φυσικά Σάουντρακ και Τραγουδιού.

  1. Frantz

Ημερομηνίες προβολής: 17 Ιουλίου-19 Ιουλίου 2017

Γερμανία. 2016

Σκηνοθεσία Σενάριο: Φρανσουά Οζόν

Διάρκεια:113’

Παίζουν:Πιέρ Νινέ, Πόλα Μπέερ, Έρνστ Στέζνερ

Λίγο μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, σε ένα μικρό χωριό της Γερμανίας, η Άννα επισκέπτεται τον τάφο του μνηστήρα της κάθε μέρα, ώστε να τιμήσει τη χαμένη της αγάπη που σκοτώθηκε στον πόλεμο. Μια μέρα, ο Αντριέν, ένας μυστηριώδης νεαρός Γάλλος, έρχεται και αυτός και αφήνει λουλούδια στον ίδιο τάφο. Η παρουσία του σύντομα, γίνεται έναυσμα για μια σειρά από απροσδόκητες αντιδράσεις, σε ένα περιβάλλον που αντανακλά τις πληγές από την ήττα των Γερμανών.

Επενδύοντας απόλυτα, τόσο εικαστικά όσο και συναισθηματικά, στο δράμα εποχής που υπηρετεί, ο Φρανσουά Οζόν, αποκαλύπτει ότι τελικά οι πιο σημαντικές ιστορίες στον πόλεμο είναι αυτές που κρατάει ο καθένας κρυφές μέσα του. Με την ασπρόμαυρη φωτογραφία του Frantz εξερευνά ένα θλιμμένο κόσμο, ανάμεσα στον Α’ και τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όπου τα πάντα μοιάζουν ακόμα να ορίζονται από τον θάνατο. Υπάρχουν στιγμές που το χρώμα πλημμυρίζει τα κάδρα, όμως αυτή η ασπρόμαυρη πραγματικότητα είναι ο ουσιαστικός κόσμος της ταινίας και εκεί όπου πάντα επιστρέφουν οι ήρωές της.

Πολλοί κριτικοί επισήμαναν την αλληγορία για το πρόσφατο Brexit και ο Οζόν παραδέχτηκε πως, ενώ κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας δεν είχε καθόλου στον νου του τις πολιτικές παραπομπές, όντως το «Frantz» μιλάει ευκρινώς για την ξενοφοβία σε μια Ευρώπη που κινείται σε παράδοξες κατευθύνσεις και θυμίζει τόπο σε καιρό πολέμου. Εξαιρετικό είναι και το πρωταγωνιστικό δίδυμο Πάουλα Μπέερ (βραβείο πρωτοεμφανιζόμενης στο Φεστιβάλ Βενετίας) και Πιέρ Νινέ («Yves Saint Laurent», «Ο Συγγραφέας»).

  1. Το κοινόβιο / Koiiektivet /The commune

Ημερομηνίες προβολής: 20 Ιουλίου-21 Ιουλίου 2017

Δανία. 2016

Σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ

Σενάριο: Τομπίας Λίντχολμ, Τόμας Βίντερμπεργκ

Διάρκεια:111’

Παίζουν: Ούλριχ Τόμσεν, Τρίνε Ντίρχολμ, Φάρες Φάρες

Ακατάταχτη ταινία, που παρά το τραγικό της στοιχείο, φλερτάρει και με την κωμωδία. Δανία, δεκαετία του ’70. Ο Έρικ είναι καθηγητής αρχιτεκτονικής στο πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης. Είναι παντρεμένος με την Άννα, μια πετυχημένη παρουσιάστρια ειδήσεων. Το ζευγάρι κληρονομεί ένα πολύ μεγάλο σπίτι και, μαζί με την έφηβη κόρη τους, αποφασίζουν να μετακομίσουν εκεί και να δημιουργήσουν ένα κοινόβιο. Με την οικογένεια στο επίκεντρο της ιστορίας, καλούμαστε να ζήσουμε το όνειρο της κοινής συμβίωσης και συμμετέχουμε στις συναντήσεις και τα πάρτι τους. Φιλία, αγάπη κι αλληλεγγύη συνυπάρχουν αρμονικά κάτω από μία στέγη, έως ότου μια ερωτική σχέση υποβάλλει ολόκληρο το κοινόβιο σε δοκιμασία.

Ο Βίντερμπεργκ κι ο Λίντχολμ ξέρουν να γράφουν χαρακτήρες που σε γοητεύουν και να στήνουν με εξαιρετικό τρόπο σκηνές που θα μπορούσαν να γλιστρήσουν εύκολα στον μελοδραματισμό ή την κωμωδία, τις οποίες το φιλμ μεταμορφώνει σε ένα απολαυστικό, χορταστικό σινεμά που ακόμη κι αν δεν παίρνει ιδιαίτερα ρίσκα βλέπεται με αμείωτο ενδιαφέρον, τόσο χάρη στην σιγουριά με την οποία το χειρίζεται ο Βίντερμπεργκ όσο και στους εξαιρετικούς του ηθοποιούς.

Βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Τρίνε Ντίρχολμ και τη δυναμική, εξωστρεφή μα σιωπηλά απελπισμένη Άννα της.

  1. Το δίχτυ/The net/ Geumul

Ημερομηνίες προβολής: 2 Αυγούστου -3 Αυγούστου 2017

Κορέα. 2016

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Κιμ Κι Ντουκ

Διάρκεια:114’

Παίζουν: Ρίοο Σεούνγκ-μπουμ, Κιμ Γιούνγκ-μιν, Λι Γουόνγκ-γκουν

Ο Κιμ Κι-Ντουκ επιστρέφει με το «Δίχτυ», ένα συγκλονιστικό πολιτικό θρίλερ που απλώνεται στα θολά νερά που χωρίζουν τη Βόρεια από τη Νότια Κορέα.

Ο Βορειοκορεάτης ψαράς Ναμ Τσουλ-γου ξεβράζεται στη Νότια Κορέα όταν τα δίχτυα του μπερδεύονται στην μηχανή της βάρκας του και εκείνη παρασύρεται από τα νερά του ποταμού. Ο ίδιος συλλαμβάνεται και ανακρίνεται ως πιθανός κατάσκοπος, αλλά  η πραγματική του οδύσσεια ξεκινά όταν, δείχνοντας αθώος, οι αρχές προσπαθούν να τον πείσουν να ομολογήσει για να τον «σώσουν» απ’την επιστροφή στην πολιτικά ανελεύθερη πατρίδα του. Όπως τα ψάρια που αλιεύει με το δίχτυ του, έτσι και ο Ναμ Τσουλ-γου βρίσκεται παγιδευμένος σε ένα γιγάντιο ιστό συμφερόντων πολύ υψηλότερων από το μπόι του, σαφής αλληγορία για μια χώρα η οποία έχει παρασυρθεί σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι εσωτερικής διαμάχης. Όταν τελικά βρεθεί πίσω στην πατρίδα και την οικογένειά του, η καφκική πορεία του ήρωα θα γίνει ο απόλυτος εφιάλτης, μετατρέποντας αυτό το κοινωνικοπολιτικό δράμα σε πικρό υπαρξιακό θρίλλερ.

Με ουσιαστικό πυρήνα και δυνατές εικονοποιήσεις ο Κιμ Κι-Ντουκ κοιτάζει πίσω από τη βιτρίνα του νοτιοκορεάτικου θαύματος, όπου τη λάμψη των οικονομικών και τεχνολογικών επιτευγμάτων συντροφεύουν η σκοτεινή απληστία και τα ασυγκράτητα ανθρώπινα πάθη.

  1. Μια πόλη δίπλα στην θάλασσα/ Manchester by the sea

Ημερομηνίες προβολής: 4 Αυγούστου- 6 Αυγούστου 2017

ΗΠΑ. 2016

Σκηνοθεσία Σενάριο: Κένεθ Λόνεργκαν

Διάρκεια: 137’

Παίζουν: Κέισι Άφλεκ, Μισέλ Γουίλιαμς, Κάιλ Τσάντλερ, Λούκας Χεντζ

Η πόλη δίπλα στη θάλασσα είναι το Μάντσεστερ της Μασαχουσέτης και ο ισόβια ραγισμένος πρωταγωνιστής είναι ο Λι Τσάντλερ (σε συγκλονιστική ερμηνεία του Κέισι Άφλεκ) ένας λακωνικός, σβησμένος θυρωρός στο Κουίνσι, λίγο έξω από τη Βοστώνη, που φαίνεται να κουβαλάει ένα ανείπωτο κακό, ένα άχθος που δεν προθυμοποιείται να μοιραστεί με κανέναν. Ο θάνατος του αδελφού του αναγκαστικά τον φέρνει στη γενέτειρά του και ελλείψει μητέρας, ο ανιψιός του, ο Πάτρικ, μένει ουσιαστικά ορφανός. Τον λόγο που ο Λι πανικοβάλλεται όταν βλέπει πως δεν υπάρχει άλλη λύση παρά να αναλάβει εκείνος την κηδεμονία του Πάτρικ τον μαθαίνουμε με σταδιακές αναδρομές, αποσπασματικές, αλλά εύγλωττες, σαν κομμάτια και θρύψαλα μιας ζωής που κόπηκε απότομα και άφησε μια βαθιά χαραγματιά στην ψυχή του Λι.

Πρόκειται για ένα λιτό στην πλοκή του σενάριο, στηριγμένο στη σχέση δύο αταίριαστων χαρακτήρων, οι οποίοι καταλαβαίνουν πως, για να συμβιώσουν, πρέπει να κάνει ο ένας χώρο για τον άλλον. Η ταινία μιλάει για το πένθος, τις τραγωδίες που επισκέπτονται πάντα χωρίς προειδοποίηση τους ανθρώπους, και όλα όσα απομακρύνουν τους ανθρώπους από τον εαυτό τους. Είναι εντυπωσιακή η φυσικότητα των διαλόγων και η καθαρότητα των αντιφατικών συναισθημάτων που πλημμυρίζουν τους ήρωες, με τον εκπληκτικό στην κάθε ανάσα και στο κάθε βλέμμα Κέισι Άφλεκ να γίνεται ένας αξέχαστα αμήχανος Λι, τραυματισμένος κι ενοχικός, εσωστρεφής, κυκλοθυμικός και βαθιά συγκινητικός.

Οσκαρ και Χρυσή Σφαίρα α΄ αντρικού ρόλου για τον Κέισι Άφλεκ, καθώς και Οσκαρ Σεναρίου.

  1. Μια βόλτα στην Γαλλία/ Tour de France

Ημερομηνίες προβολής: 7 Αυγούστου- 9 Αυγούστου 2017

Γαλλία. 2016

Σκηνοθεσία Σενάριο: Ρασίντ Ντζαϊντανί

Διάρκεια: 95’

Παίζουν: Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Σαντέκ, Λουίζ Γκρινμπέρ

Ο Φαρούκ είναι ένας εικοσάχρονος, αραβικής καταγωγής ράπερ από τα προάστια του Παρισιού. Εξαιτίας μιας βεντέτας με έναν άλλο μουσικό, βρίσκεται σε κίνδυνο και πρέπει για κάποιο διάστημα να μείνει μακριά από την πρωτεύουσα. Ο φίλος του και παραγωγός του, Μπιλάλ, του προτείνει να πάρει τη θέση του και να συνοδεύσει σε ένα ταξίδι στα λιμάνια της Γαλλίας τον πατέρα του, Σερζ, ο οποίος ακολουθώντας τα βήματα του κλασικού ζωγράφου Ζοζέφ Βερνέ θέλει να ζωγραφίσει εκ νέου τα έργα του. Παρά τις διαφορές τους, μια αναπάντεχη φιλία γεννιέται ανάμεσα σε αυτόν τον πολλά υποσχόμενο, αντικομφορμιστή νέο και σε αυτόν τον παραδοσιακό, συντηρητικό Γάλλο από τα Βόρεια, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού που τους οδηγεί στη Μασσαλία, για μια τελευταία συναυλία.

Από το Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών, όπου έκανε πέρσι την παγκόσμια πρεμιέρα του, μέχρι το 18ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Αθήνας, όπου και κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί το φιλμ του Ρασίντ Ντζαϊντανί αποτέλεσε απαραίτητη προσθήκη για δεκάδες κινηματογραφικά φεστιβάλ την περασμένη χρονιά. Η ιστορία του αταίριαστου, από κάθε άποψη, διδύμου που ανακαλύπτει σταδιακά και μέσα από μια επίπονη προσωπική αναζήτηση ότι αυτά που τους ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που τους χωρίζουν, μοιάζει σίγουρα χιλιοειπωμένη. Ωστόσο, προσαρμοσμένη όπως είναι στη σύγχρονη Γαλλία των διαπολιτισμικών συγκρούσεων και στην Ευρώπη της μισαλλοδοξίας και της ξενοφοβίας, φαντάζει πιο επίκαιρη από ποτέ.

  1. Μικροί κύριοι/ Little men

Ημερομηνίες προβολής: 10 Αυγούστου- 13 Αυγούστου 2017

ΗΠΑ. 2016

Σκηνοθεσία: Άιρα Σακς

Σενάριο:Άιρα Σακς, Μαουρίσιο Ζακαρίας

Διάρκεια:85’

Παίζουν: Γκρεγκ Κινίαρ, Παουλίνα Γκαρσία, Τέο Τάπλιτζ, Μάικλ Μπαρμπιέρι

Ο Τζέικ είναι ένα ευαίσθητο γυμνασιόπαιδο που ονειρεύεται να γίνει καλλιτέχνης. Μετακομίζοντας στο Μπρούκλιν, γίνεται φίλος με τον Τόνι, γιο της γυναίκας που νοικιάζει το μαγαζί του παππού του. Μετά το θάνατο του τελευταίου όμως οι οικονομικές διαφορές των γονιών τους θα οδηγήσουν τις 2 οικογένειες σε μια σκληρή και άγονη αντιπαράθεση. Η ταινία εξερευνά το πώς η καθημερινότητα μιας πόλης που αλλάζει συνεχώς επηρεάζει τις σχέσεις μεταξύ των ενήλικων της περιοχής, αλλά κυρίως το αντίκτυπο που έχει στα παιδιά και στις φιλίες τους.

Χωρίς εξάρσεις και μελοδραματισμούς, η ταινία αποτελεί μια συνηθισμένη, σχεδόν κοινότοπη ιστορία αντρικής φιλίας κι ενηλικίωσης και, φωτίζοντας με κομψό τρόπο τις φευγαλέα πολύτιμες στιγμές της (απαρατήρητες στο παρόν, σημεία αναφοράς για τις μελλοντικές αναμνήσεις ), την κάνουν ξεχωριστή, τόσο συναισθηματικά όσο και κινηματογραφικά.

Ο Σακς έχει στενή σχέση με τη Νέα Υόρκη, όπου εγκαταστάθηκε πριν από τρεις δεκαετίες και αποτελεί το φυσικό ντεκόρ των πιο πρόσφατων ταινιών του όπως και των «Μικρών Κυρίων».Οι ταινίες αυτές, υποδείγματα συναισθηματικού ρεαλισμού, είναι δράματα χαρακτήρων, συνήθως ανάλαφρα και με γουντιαλενικό άρωμα, τα οποία περιστρέφονται γύρω από θέματα αναζήτησης ταυτότητας και αποτυπώνουν με χαλαρή ειλικρίνεια τον περίπλοκο συναισθηματικό κόσμο των ηρώων.

15.Elle/Εκείνη

Ημερομηνίες προβολής: 14 Αυγούστου – 16 Αυγούστου 2017

https://www.youtube.com/watch?v=QGbMtojtCbo

Γαλλία, Γερμανία. 2016

Σκηνοθεσία: Πολ Βερχόφεν

Σενάριο: Ντέιβιντ Μπιρκ, Φιλιπ Ντιζαν

Διάρκεια: 130’

Παίζουν:  Ιζαμπέλ Ιπέρ, Λοράν Λαφίτ, Αν Κοσινί, Σαρλ Μπερλίνγκ

Η Μισέλ, διευθύντρια μιας εταιρίας με video games πέφτει θύμα άγριου βιασμού μέσα στο σπίτι της από έναν μασκοφορεμένο άνδρα. Αποφασίζει να μην αναφέρει τίποτα στην αστυνομία ή τους φίλους και συνεργάτες της, συνεχίζοντας κανονικά τη ζωή της: την ανάπτυξη ενός καινούριου παιχνιδιού, τον επικείμενο γάμο του γιου της, τη νέα σχέση του πρώην συζύγου της, την παράνομη σεξουαλική σχέση της με τον άνδρα της καλύτερης φίλης της, το γεγονός ότι η μητέρα της θέλει να παντρευτεί έναν νεαρό άνδρα που την εκμεταλλεύεται και την «επιστροφή» του ισοβίτη πατέρα της, ο οποίος ετοιμάζεται να ζητήσει ακόμη μια φορά αναστολή της ποινής του.

Το «Elle», φτιαγμένο από έναν master, o οποίος ισορροπεί με αξιοθαύμαστη δεξιοτεχνία ανάμεσα στο σασπένς και το μελόδραμα, το τραγικό με το ελαφρύ και το σοκαριστικό με το ανώδυνο, για να ολοκληρώσει μια σπουδή πάνω στη «βασανισμένη» ψυχή μιας γυναίκας και την ίδια στιγμή να επιχειρήσει μια βουτιά στην κόλαση με τον πιο σαρδόνιο τρόπο που έχουμε δει πρόσφατα στο σινεμά – και σίγουρα κι έξω από αυτό. Το ιδεολογικά διφορούμενο μυθιστόρημα του Φιλίπ Ντιζάν «Oh…» από το 2012, διασκευάζεται με χιούμορ, βία, τόλμη και… γαλλική φινέτσα από τον πάντα προκλητικό Πολ Βερχόφεν. Εντυπωσιακός ο σκηνοθετικός αυτοέλεγχός του, υποδειγματική η ισορροπία δραματικού βάθους και ειρωνικής αποστασιοποίησης, ερμηνευτικό ρεσιτάλ από μια μεγαλειώδη Ιζαμπέλ Ιπέρ.

  1. Bacalaureat/ Η αποφοίτηση

Ημερομηνίες προβολής: 17 Αυγούστου- 20 Αυγούστου 2017

Ρουμανία. 2016

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Κριστιάν Μουνγκίου

Διάρκεια:128’

Παίζουν:Άντριαν Τιτιένι, Μαρία-Βικτόρια Ντράγκους, Λία Μπούγκναρ

Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα: ένα θρησκευτικό μότο το οποίο βρίσκει άμεση κοινωνική εφαρμογή στην τελευταία ταινία του ανθρώπου που έβαλε τη Ρουμανία στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη με το «4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Μέρες». Η «Αποφοίτηση», η οποία απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας στο τελευταίο Φεστιβάλ Κανών, ακολουθεί τα βήματα του Ρομέο, ενός γιατρού που ζει σε ένα ορεινό χωριό της Τρανσυλβανίας και έχει μεγαλώσει τη 18χρονη κόρη του προετοιμάζοντάς την να φύγει για σπουδές στο εξωτερικό. Το σχέδιό του βρίσκεται πολύ κοντά στην επιτυχία, αφού η Ελίζα έχει κερδίσει μια υποτροφία για σπουδές Ψυχολογίας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πρέπει απλώς να περάσει τις τελικές εξετάσεις, κάτι πολύ εύκολο για μια τόσο καλή μαθήτρια όσο εκείνη. Όμως, μια μέρα πριν από τις εξετάσεις συμβαίνει ένα ατύχημα που θέτει σε κίνδυνο την αναχώρησή της. Τώρα ο Ρομέο καλείται να λάβει μια απόφαση. Υπάρχουν τρόποι να λύσει το πρόβλημα, αλλά κανένας από αυτούς δεν συμβαδίζει με τις αρχές που ο ίδιος έχει διδάξει στην κόρη του.

Η ταινία έχει τη μορφή ενός αστυνομικού θρίλερ που καθοδηγεί το θεατή στο να αναζητήσει ενόχους και θύματα. Στο πρόσωπο του Ρομέο συναντάμε έναν ήρωα θύτη και θύμα μαζί και μέσα από το βλέμμα του νιώθουμε όλη την αγωνία του για το μέλλον, την ενοχή για το παρελθόν, την απελπισία για να μείνει ζωντανός και να πετύχει τους στόχους του. Η ματιά που ρίχνει ο Μουντζίου επάνω του παραμένει μέχρι τέλους διερευνητική, ποτέ καταγγελτική ή προκατειλημμένη. Σεναριογράφος και σκηνοθέτης με κοφτερή ματιά, ο Μουντζίου γεμίζει τον ήρωα του με εκπλήξεις και αντιφάσεις, ενώ παίζει διαρκώς με τον τρόπο που η κοινωνική πραγματικότητα αλλάζει όψεις όσο την παρατηρούμε μέσα από τα μάτια του, αποκαλύπτοντάς μας τις πολλές όψεις μιας θολής, περίπλοκης αλήθειας. Που όσο την πλησιάζουμε τόσο πιο επώδυνη γίνεται.

  1. Ο πιστός / (M)uchenik / The student

Ημερομηνίες προβολής: 21 Aυγούστου-23 Αυγούστου 2017

Ρωσία. 2016

Σκηνοθεσία: Κίριλ Σερεμπρένικοφ

Σενάριο: Κίριλ Σερεμπρένικοφ, Μάριους φον Μαγενμπουργκ

Διάρκεια:118’

Παίζουν: Πιοτρ Σκβόρτσοφ, Βικτόρια Ισάκοβα, Γιούλια Άουγκ.

Ο Venya είναι ένας έφηβος στο λύκειο, σε μια πόλη της σύγχρονης Ρωσίας. Διαβάζοντας τη Βίβλο κι έχοντάς την ως πρότυπο για τη ζωή του, αρχίζει και συμπεριφέρεται περίεργα στο σχολείο, στην μητέρα του και στις προσωπικές σχέσεις του. Στην αρχή ένα ασήμαντο περιστατικό στην πισίνα του σχολείου θα τον αναγκάσει να υιοθετήσει μια βγαλμένη από τις σελίδες της Βίβλου ρητορική,αρχικά για να υπερασπιστέι τον εαυτό του και στη συνέχεια για να ξεχωρίσει.Η συμπεριφορά του ριζοσπαστικοποιείται και συγκρούεται με την ανοιχτόμυαλη καθηγήτρια Βιολογίας στα μαθήματα σεξουαλικής παιδείας και εξέλιξης.Καθώς αμφισβητεί μεγαλόφωνα τις ιδέες και την ηθική των πάντων αποκτά έναν ακόλουθο, έναν συμμαθητή του με κινητικά προβλήματα, που σαν άλλος «Μεσσίας» προσπαθεί να γιατρέψει και την εύνοια της  όμορφης συμμαθήτριάς του.

Η ταινία βασίζεται στο γερμανικό θεατρικό έργο του Marius von Mayenburg. Ο σκηνοθέτης προσαρμόζει το σενάριο στη Ρωσία του σήμερα, μια Ρωσία όπου η εκκλησία έχει ισχυρή θέση στην κοινωνία. Ελάχιστα αλληγορική, αντίθετα συγκεκριμένη και ξεκάθαρη η ταινία καυτηριάζει τη θρησκευτική μισαλλοδοξία, τη δογματική επιχειρηματολογία τησ “επίσημης αλήθειας” και την οπορτουνιστική συμπεριφορά της εκκλησίας.

  1. Quo vado? / Πού πάω θεέ μου;

Ημερομηνίες προβολής: 24 Αυγούστου- 27 Αυγούστου 2017

Ιταλία. 2016

Σκηνοθεσία: Τζενάρο Νουνζιάντε

Σενάριο: Τζενάρο Νουνζιάντε, Τσέκο Ζαλόνε

Διάρκεια: 86’

Παίζουν: Τσέκο Ζαλόνε, Ελεονόρα Τζιοβανάρντι

Η πιο επιτυχημένη ταινία στο ιταλικό box office σε απόλυτα νούμερα είναι μια ξεκαρδιστική σάτυρα των μεσογειακών κοινωνικών συμπεριφορών.

Μέχρι πού θα έφτανε ένας δημόσιος υπάλληλος για να μην χάσει τη θέση του; Μα μέχρι την άκρη του κόσμου! Ο Κέκο από μικρό παιδί ονειρευόταν να γίνει δημόσιος υπάλληλος και το κατάφερε. Ο μοναδικός κανόνας που ακολουθεί με ευλάβεια είναι να μην παραιτηθεί ποτέ. Όταν η νέα κυβέρνηση διαπιστώνει πως ο κρατικός μηχανισμός λειτουργεί με υπεράριθμους δημοσίους υπαλλήλους θα τους αναγκάσει να παραιτηθούν οικειοθελώς ή θα τους στείλει σε συνεχείς μεταθέσεις. Ο Κέκο, όμως, αρνείται να εγκαταλείψει τον δημόσιο υπάλληλο μέσα του ακόμη και αν μετατεθεί στα πιο «αντιτουριστικά» πόστα ανά την επικράτεια! Εντέλει, καταλήγει στον Αρκτικό Κύκλο όπου ο Κέκο θα γνωρίσει τον έρωτα.

Άμεσο,σκωπτικό και με γνήσιο χιούμορ,καυτηριάζοντας το “τοτέμ” της θέσης στο Δημόσιο, το “Qvo Vada?” είναι μια απόλυτα χαλαρωτική και ουσιαστικά αστεία ταινία.

  1. Ο επιφανής πολίτης/ El Ciudadano Iluste/ The Distinguished Citizen

Ημερομηνίες προβολής: 28 Αυγούστου- 30 Αυγούστου 2017

Αργεντινή. 2016

Σκηνοθεσία: Γκαστόν Ντιπράτ, Μαριάνο Κον

Σενάριο:Αντρέ Ντιπράτ

Διάρκεια:118’

Παίζουν: Όσκαρ Μαρτίνεζ, Ντάντι Μπριέβα, Νόρα Νάβας

Βραβευμένο στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας το ευχάριστο, πικρό και σαρκαστικό αυτό φιλμ, εκτοξεύει εύστοχες παρατηρήσεις για την ουσία της τέχνης.

Ο Ντανιέλ Μαντοβάνι είναι ένας νομπελίστας συγγραφέας παγκοσμίου φήμης που ζει στην Ευρώπη. Έχοντας αρνηθείγια σαράντα χρόνια κάθε πρόσκληση για εμφάνιση ή διάλεξη στην γενέτειρά του, μια μικρή πόλη στην Αργεντινή ονόματι Σάλας, εντέλει αποφασίζει να αποδεχθεί την πρόσκληση και να κάνει το μεγάλο ταξίδι προς τη γενέτειρα και το παρελθόν του. Εξάλλου, το Σάλας πάντα αποτελούσε πηγή έμπνευσης για τα βιβλία του. Μόνο που ο συγγραφέας δεν παρουσίασε ακριβώς την αγαθή πλευρα των συντοπιτών του και τώρα έρχεται αντιμέτωπος με την έχθρα και την απογοήτευσή τους.

Το φιλμ κοιτάζει με αιχμηρό χιούμορ μια σειρά από θέματα, από τη στενομυαλιά της επαρχίας μέχρι την ευθύνη ενός συγγραφέα και το δίκοπο μαχαίρι της φήμης. Ο πρωταγωνιστής Όσκαρ Μαρτίνεζ αποδίδει εξαιρετικά τη διττή φύση ενός ανθρώπου που έχει συναίσθηση της ταπεινής του καταγωγής αλλά δεν μπορεί και να αντισταθεί στην υπεροχή που του δίνει το ταλέντο του και το νεοαποκτηθέν του status.

  1. Aquarius

Ημερομηνίες προβολής: 31 Αυγούστου- 3 Σεπτεμβρίου 2017

Βραζιλία. 2016

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιο

Διάρκεια:145’

Παίζουν:Σόνια Μπράγκα, Κάρλα Ρίμπας, Ουμπέρτο Καράο.

Η νέα Βραζιλία έρχεται σε σύγκρουση με την παλιά με μια γυναίκα-σύμβολο που δίνει τη δική της μάχη απέναντι στην κυνικότητα των καιρών μας.

Η Κλάρα είναι μια 65χρονη χήρα, συνταξιούχος κριτικός μουσικής από πλούσια οικογένεια της Βραζιλίας. Είναι η τελευταία κάτοικος του Aquarius, ενός ιστορικού κτιρίου, καθώς τα γειτονικά κτίσματα έχουν αγοραστεί από μία πολυεθνική που θα απαλλοτριώσει το συγκρότημα. Εχοντας ξεπεράσει την αφαίρεση μαστού και αψηφώντας την ηλικία της είναι μια υπερήφανη,ελευθερη γυναίκα και δε διστάζει να το δείξει – ακομη και να το διατυμπανίσει με στόμφο και αλαζονεία όταν έρχεται σε σύγκρουση με την πολυεθνική.

Μεγάλο ατού της ταινίας είναι η σημαντική Βραζιλιάνα ηθοποιός Σόνια Μπράγκα που σηκώνει δραματουργικά το έργο αποδίδοντας την Κλάρα ως μια γυναίκα που αγωνίζεται για τα στοιχειώδη δικαιώματά της σε κάθε πλευρά των δραστηριοτήτων της.

  1. Τέλειοι ξένοι / Perfetti sconosciuti / Perfect strangers

Ημερομηνίες προβολής: 4 Σεπεμβρίου-7 Σεπτεμβρίου 2017

 

Ιταλία. 2016

Σκηνοθεσία: Πάολο Τζενοβέζε

Σενάριο: Φιλίππο Μπολόνια, Πάολο Κοστέλα

Διάρκεια:97’

Παίζουν: Τζουζέπε Μπατιστόν, Άννα Φολιέτα, Μάρκο Γκιαλίνι, Εντουάρντο Λέο, Βαλέριο Μασταντρέα, Άλμπα Ρορβάχερ, Κασία Σμούτνιακ

Αναμφισβήτητα  η ταινία της χρονιάς για την Ιταλία. Ξεπέρασε τα 2,5 εκατ. θεατές στη χώρα της και απέσπασε τα βραβεία Ντονατέλο (τα ιταλικά Όσκαρ ) καλύτερης ταινίας και σεναρίου. Συγκλονιστική, ρεαλιστική και διδακτική. Διαδραματίζεται όλο σε ένα διαμέρισμα και σε κρατάει γαντζωμένο μέχρι το τελευταίο λεπτό. Μιλάει για τη φιλία, τις σχέσεις, τις σκέψεις και την ψυχοσύνθεση των ανθρώπων.

Η ταινία αφορά 7 φίλους (τρία ζευγάρια κι έναν διαζευγμένο που μόλις έχει ξανακάνει σχέση), με μακρύ παρελθόν μεταξύ τους. Βρίσκονται μαζεμένοι και τρώνε στο καθιερωμένο δείπνο, όταν ξαφνικά πέφτει η ιδέα για ένα παράξενο,  όσο κι επικίνδυνο παιχνίδι: τοποθετούν τα smartphone τους στο τραπέζι και όταν κάποιος τους θα υποστηρίξει πως «δεν έχουμε τίποτα να κρύψουμε», τότε θα αρχίσουν να μοιράζονται τα μηνύματα και τις κλήσεις που λαμβάνουν από εκείνη την στιγμή κι έπειτα,  σε ανοικτή ακρόαση… σαν ένα είδος ηλεκτρονικής ρωσικής ρουλέτας! Αλλά καθώς στην πορεία, σιγά σιγά αρχίζει να αποκαλύπτεται πως κανείς τους δεν είναι απόλυτα «αθώος», η χαρούμενη παρέα των φίλων αναπόφευκτα θα βρεθεί απρόσμενα σε μια εφιαλτικά καταιγιστική ροή ειδήσεων, όπου τα μυστικά θα αρχίσουν να αποκαλύπτονται μετά το άλλο. Η κορύφωση της ταινίας αρχίζει κυρίως μετά το πρώτο μισό, μέσα από μια αγωνία που καθηλώνει και που ολοκληρώνεται με ένα εντελώς απροσδόκητο φινάλε. Το θέμα που θέτει το “Perfetti sconosciuti ”, είναι η εμπιστοσύνη και το πόσο καλά ξέρουμε τελικά τον διπλανό μας. Τελικά ίσως οι «τέλειες σχέσεις» μας απλά να δείχνουν έτσι.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο