Ο γαστρονομικός πλούτος του Έβρου «πρωταγωνιστής» της 18ης Alexpo

 Κάλεσμα για συμμετοχή επιχειρήσεων στο σημαντικό εμπορικό γεγονός που διοργανώνει η Αναπτυξιακή Εταιρεία του Επιμελητηρίου Έβρου από 22 ως 26/6. Γνωστοί σεφ θα μαγειρέψουν με εβρίτικα προϊόντα – Τοψίδης: «Στόχος η διασύνδεση πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα ώστε να μένει η υπεραξία στην περιοχή μας».

Τα τοπικά προϊόντα, με έμφαση στην Εβρίτικη γαστρονομία, θα είναι φέτος ο μεγάλος «πρωταγωνιστής» της 18ης Διεθνούς Εκθέσεως Αλεξανδρούπολης. Η πιο…  νόστιμη Alexpo, που θα πραγματοποιηθεί από τις 22 ως τις 26 Ιουνίου, θα αποτελέσει μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τις επιχειρήσεις της περιοχής να προβάλλουν τα προϊόντα τους και για τους καταναλωτές να γνωρίσουν καλύτερα όλα τα καλά που παράγει ο τόπος τους.

«Η φετινή έκθεση έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά στη στρατηγική και τις δράσεις που υλοποιεί το Επιμελητήριο Έβρου για την σύνδεση του πρωτογενούς τομέα, δηλαδή των τοπικά παραγόμενων προϊόντων, με την μεταποίηση και τις τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής μας. Ένας βασικός άξονας που πρέπει να λειτουργήσει για να πετύχουμε τη σύνδεσή αυτή είναι η Γαστρονομία. Καλώ όλες τις επιχειρήσεις, όλων των κλάδων, να συμμετέχουν ως εκθέτες και να στηρίξουν τη διοργάνωση» σημείωσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης. Η φετινή θα είναι η 4η διοργάνωση υπό την προεδρία του ίδιου.

Όπως εξήγησε ο κ. Τοψίδης, η  Γαστρονομία μπορεί να λειτουργήσει προσθετικά, δημιουργώντας συνθήκες προστιθέμενης αξίας για την πρωτογενή παραγωγή αλλά και την μεταποίηση. Στόχος του Επιμελητηρίου, από τον συνδυασμό των δράσεων αυτών, είναι η δημιουργία μιας μοναδικής γαστρονομικής ταυτότητας για τον Έβρο, μια περιοχή με πλούσια γαστρονομική παράδοση που βασίζεται κατά μεγάλο μέρος σε τοπικά παραγόμενα προϊόντα.

Στις 5 ημέρες λειτουργίας της alexpo2018 οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα προϊόντα που παράγονται και μεταποιούνται στον Έβρο. Παράλληλα, σε ειδικό χώρο εντός του εκθεσιακού χώρου θα πραγματοποιηθούν ειδικές εκδηλώσεις για την στοχευμένη ανάδειξη προϊόντων του πρωτογενούς τομέα της περιφερειακής ενότητας Έβρου, αλλά και τους τρόπους που αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν από τις μεταποιητικές μονάδες και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο.

Σχεδιάζονται, λοιπόν, εκδηλώσεις προβολής προϊόντων και γευσιγνωσίας, όπως και εμφανίσεις γνωστών σεφ που θα μαγειρέψουν ζωντανά, μπροστά στο κοινό συνταγές που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά από τοπικά προϊόντα.

Επίσης, το κοινό που θα επισκέπτεται τον εκθεσιακό χώρο θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει πολιτιστικές εκδηλώσεις αποτελούμενες από μουσικές συναυλίες και χορευτικές παραστάσεις.

Απολογισμός 2016 και στόχοι για φέτος

Το 2016 στην έκθεση συμμετείχαν περίπου 150 επιχειρήσεις, το 80-85% των οποίων ήταν από τον Έβρο και οι υπόλοιπες από ΑΜΘ και κεντρική Μακεδονία, σε αντίθεση με προηγούμενες διοργανώσεις, όπου μόνο το 50% των συμμετοχών ήταν από το νομό μας. Σε ό,τι αφορά τους επισκέπτες ήταν περίπου 38.000, ενώ στόχος είναι φέτος να φτάσουν τις 40.000.

Σχετικά με το χρόνο διεξαγωγής της έκθεσης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου σημείωσε πως αυτός κρίθηκε ως ο καταλληλότερος από την συντριπτική πλειοψηφία καταναλωτών και επιχειρήσεων, όπως προέκυψε από τις απαντήσεις τους σε σχετικά ερωτηματολόγια. «Είναι μία περίοδος λίγο πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου και πιστεύω ότι συμβάλλουμε στην τόνωση της αγοράς και στην αύξηση της κίνησης», τόνισε ο κ. Τοψίδης.

Οι τιμές των περιπτέρων θα παραμείνουν οι ίδιες, με 60 ευρώ/τμ για τις επιχειρήσεις του Έβρου και 70 ευρώ/τμ για τις επιχειρήσεις εκτός Έβρου (τιμές με ΦΠΑ).

«Στόχος να διατηρήσουμε τις υφιστάμενες επιχειρήσεις»

Ο κ. Τοψίδης σημείωσε πως στόχος των εκθέσεων δεν είναι μόνο η επίτευξη εμπορικών συμφωνιών, που ως ένα βαθμό υπάρχουν, αλλά κυρίως να μπορέσουν οι πολύ μικρές επιχειρήσεις και συνεταιρισμοί, που δεν έχουν ίσως κεφάλαιο για διαφήμιση, να έρθουν σε επαφή με το καταναλωτικό κοινό και να κάνουν γνωστά τα προϊόντα τους. Για τις μεγάλες επιχειρήσεις, είναι μια ευκαιρία προβολής των νέων προϊόντων τους, αλλά και γνωριμίας με τον κόσμο, ώστε να ακούσουν την κριτική τους και να βελτιωθούν και να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου αναγνώρισε ότι οι προσπάθειες που έγιναν σε προηγούμενες διοργανώσεις με επισκέψεις εμπορικών ακολούθων και εκπροσώπων επιμελητηρίων από άλλες χώρες, δεν έφεραν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Έτσι, ο νέος  βασικός στόχος είναι η έμφαση στην τοπική παραγωγή, στις επιχειρήσεις του Έβρου που όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης έμειναν στην περιοχή.

«Οι μονάδες που υπάρχουν σήμερα δημιουργήθηκαν και λειτουργούν, κατά 95%, από ανθρώπους που είναι και κάτοικοι αυτής της περιοχής. Είναι αυτοί που τους αγαπάμε περισσότερο, είναι ευπατρίδες, οι οποίοι ήρθαν και επένδυσαν τον πλούτο και το μόχθο τους εδώ. Διατήρησαν τις επιχειρήσεις τους, ενώ είχαν την ευκαιρία να μεταφέρουν την έδρα τους στους γνωστούς ‘φορολογικούς παραδείσους’. Αυτούς προσπαθούμε να στηρίξουμε… Προσπαθούμε να  συνδέσουμε την πρωτογενή με τη δευτερογενή παραγωγή, δηλαδή με τη μεταποίηση. Να καταφέρουμε ό,τι παράγει η περιοχή μας να το μεταποιούμε εδώ, ώστε να μένει η υπεραξία αυτή στον τόπο μας, να δημιουργούνται θέσεις εργασίας, να κρατήσουμε τους νέους στην περιοχή. Να μην παράγουμε το ελαιόλαδο και μετά να το παίρνει η Ιταλία και η Ισπανία, να το συσκευάζει εκεί και να το πουλά αποκομίζοντας όλα τα οφέλη».

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, τέλος, τόνισε πως σε αντίθεση με την πολιτική της κεντρικής εξουσίας, που στοχεύει στην προσέλκυση νέων επενδύσεων, αφήνοντας τις υπάρχουσες στην τύχη τους, το Επιμελητήριο στοχεύει στην σταθεροποίηση, διατήρηση και ανάπτυξη των υφιστάμενων επιχειρήσεων, και σε δεύτερη φάση στη δημιουργία νέων.

Κική Ηπειρώτου

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο