ΟΞΥΜΕΝΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
Μαθητές κάνουν μάθημα σε container, νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους, 55 κενά στην παράλληλη στήριξη μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Επιμέλεια: Κική Ηπειρώτου
Για σωρεία προβλημάτων στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης στον Έβρο, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, κάνει λόγο η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αλεξανδρούπολης. Όπως αναφέρει στην καταγγελία της, μαθητές σε Αλεξανδρούπολη και Φέρες κάνουν μάθημα σε container, νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους, οικογένειες πληρώνουν από την τσέπη τους για βιβλία, ενώ τα κενά στην παράλληλη στήριξη μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, σε όλο τον Έβρο, φτάνουν τα 55!
Όπως σημειώνει η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, η περίφημη «κανονικότητα», αποδεικνύεται από την πραγματικότητα ότι υπήρξε απλά και μόνο μια διαφήμιση του Υπουργείου, αφού εξακολουθούν να υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς, μηδενικοί είναι οι μόνιμοι διορισμοί, ενώ ακόμα υπάρχουν μετακινήσεις, γεγονός που αποδεικνύει την ύπαρξη κενών. Οι αναπληρωτές προσλαμβάνονται με το σταγονόμετρο, ενώ οι δεύτερες και τρίτες αναθέσεις είναι το εργαλείο για την κάλυψη κενών σε ειδικότητες και μη. Σε ό,τι αφορά στα δημοτικά σχολεία, υπάρχουν ακόμη σχολικές μονάδες που αδυνατούν να φτιάξουν κανονικό πρόγραμμα ολοήμερου μέχρι τις 16:00, το οποίο έχει ήδη υποβαθμιστεί, με την εναλλαγή διαφορετικών εκπαιδευτικών στη διάρκειά του μετά την κατάργηση του ενός υπεύθυνου.
«Μαθητές στις Φέρες καθώς και σε δημοτικά της Αλεξανδρούπολης κάνουν μάθημα το έτος 2017 σε container, νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους (παμπάλαια κτίρια, πυλωτές), με εξωτερικές τουαλέτες, χωρίς κατάλληλους χώρους προαυλισμού για τα παιδιά» επισημαίνει η Ένωση και συνεχίζει: «Στα ΕΠΑΛ τα βιβλία στις ειδικότητες Α’ και Β Λυκείου δόθηκαν μόλις αυτή την εβδομάδα και μάλιστα όχι όλα. Τα ξενόγλωσσα βιβλία στο λύκειο πληρώνονται ακόμα από τους γονείς (στα πλαίσια της ΔΩΡΕΑΝ δημόσιας παιδείας!), ενώ η υποχρηματοδότηση αποτελεί καθημερινό εμπόδιο στην στοιχειώδη λειτουργία των σχολείων, αναγκάζοντας τους διευθυντές να απευθύνονται στους συλλόγους γονέων για να καλύψουν βασικές ανάγκες, λες και δεν είναι υποχρέωση της πολιτείας αλλά των γονιών, να ΞΑΝΑπληρώνουν για το σχολείο και τη μόρφωση των παιδιών τους.
Και σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί η προκλητική αδιαφορία που επιδεικνύει η ηγεσία του Υπουργείου όσον αφορά στο ζήτημα της Ειδικής Αγωγής. Οι επίσημες ανάγκες του Έβρου για παράλληλη στήριξη μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανέρχονται περίπου στους 55 εκπαιδευτικούς, ενώ οι ανάγκες για εξειδικευμένο προσωπικό αυξάνονται, μπροστά στη στελέχωση των τμημάτων ένταξης. Την εξειδικευμένη αγωγή και εκπαίδευση που δικαιούνται τα παιδιά που περιμένουν τον δάσκαλο ή τη δασκάλα τους, σίγουρα δεν μπορεί να την παράσχει η υπόσχεση του Υπουργείου για προσλήψεις τον Νοέμβριο. Ήταν ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να υπάρχει το ανάλογο προσωπικό τοποθετημένο ήδη στις θέσεις του, ώστε οι γονείς να μην επωμίζονται τα έξοδα ιδιωτικής στήριξης ή να μην στέλνουν καν τα παιδιά στο σχολείο, οι δάσκαλοι να μπορούν να εκτελέσουν το έργο τους με σταθερότητα και τα παιδιά να δέχονται το είδος της εκπαίδευσης που τους αξίζει και δικαιούνται.
Οι ανάλογες περιπτώσεις ίσως να φτάνουν και τις δεκάδες (π.χ. 10ο Δημοτικό, πάμπολλα νηπιαγωγεία) και ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ είναι ευθύνη της πολιτείας να καλύψει τα κενά ΑΜΕΣΑ και όχι με αναβολές και υποσχέσεις.
Εξάλλου, πάγιο αίτημα της Ένωσης ανέκαθεν υπήρξε ΟΛΑ τα παιδιά μας να μορφώνονται ολόπλευρα και ουσιαστικά, σε ένα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα καλύπτει τις ανάγκες τους, χωρίς να επιβαρύνεται επιπλέον κανένας γονιός. Αρνούμαστε να δεχτούμε ότι η μόρφωση των παιδιών μας λογίζεται ως κόστος για την πολιτεία. Αποτελεί ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ».