Οργή και πολλά ερωτηματικά στους κατοίκους και τους φορείς της Βόρειας Ελλάδας προκαλούν υπηρεσιακά στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ που παρουσιάζουν ως προαπαιτούμενο για την έναρξη του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού την τοποθέτηση 20 επιπλέον σταθμών πλευρικών διοδίων στον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας, στους 18 μετωπικούς που είτε λειτουργούν είτε έχουν προγραμματιστεί.
Η πρόταση αυτή του ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να αποτελεί αίτημα ορισμένων εκ των κατασκευαστικών εταιρειών και των funds που έχουν εκφράσει αρχικό ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό.
Την εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ για συνολικά 38 νέα διόδια, που αποκάλυψε η Voria.gr επιβεβαιώνει ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Απόστολος Αντωνούδης, ο οποίος εκφράζει την αντίθεσή του σε αυτό το ενδεχόμενο, εξηγώντας, πάντως, ότι για να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο απαιτείται η υπογραφή υπουργικής απόφασης από τους συναρμόδιους υπουργούς κ.κ. Τσακαλώτο και Σπίρτζη.
Οι πληροφορίες της Voria.gr αναφέρουν ότι ο υπουργός Μεταφορών κ. Σπίρτζης είναι κατηγορηματικά αντίθετος στα επιπλέον διόδια και διαβεβαιώνει τους στενούς συνεργάτες του ότι ο ίδιος δεν πρόκειται να υπογράψει μία τέτοια απόφαση. Μάλιστα, στις αμέσως επόμενες μέρες σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί σύσκεψη μεταξύ των κ.κ. Σπίρτζη, Τσακαλώτου και Αντωνούδη προκειμένου να ξεκαθαριστεί οριστικά το πλαίσιο της παραχώρησης της Εγνατίας (σσ: αυτή αποτελεί προαπαιτούμενο της συμφωνίας με τους Θεσμούς), καθώς πρέπει να ακολουθήσει η δημοσίευση των τευχών δημοπράτησης και η προκήρυξη του διαγωνισμού, που το ΤΑΙΠΕΔ έχει προσδιορίσει για τον Απρίλιο.
Το επιχείρημα των στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ για αυτή την εκτός κάθε λογικής εισήγηση είναι ότι με τα επιπλέον 20 πλευρικά διόδια δεν υπάρχουν διαφυγές, δηλαδή δεν θα μπορεί κάποιος να μπαίνει στον δρόμο, να κάνει κάποια χιλιόμετρα και να βγαίνει δίχως να πληρώσει τίμημα.
Και υποτίθεται ότι με αυτόν τον τρόπο θα διασφαλιστεί μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό καθώς το προσφερόμενο «πακέτο» θα είναι πιο ελκυστικό, με τη χρέωση στην Εγνατία να φθάνει στα επτά λεπτά το χιλιόμετρο από τρία που είναι σήμερα.
Είναι προφανές ότι αυτή η πρόταση δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή από την κυβέρνηση καθώς, σε διαφορετική περίπτωση, θα καταντήσει αδιάβατος ένας οδικός άξονας – πρότυπο που αποτελεί ένα από τα πιο σοβαρά αναπτυξιακά όπλα της Βόρειας Ελλάδας.