Αβεβαιότητα και απαισιοδοξία για τον κάθετο άξονα του Έβρου

Ένα «βουνό» από εμπόδια, εκκρεμή ζητήματα, ασάφειες και εμπόδια καλούνται να διαχειριστούν οι εμπλεκόμενοι φορείς στο θέμα της ολοκλήρωσης του κάθετου άξονα στον Έβρο.

Το έργο, που αποτελεί ένα σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας» για το νομό, φαίνεται πως έχει… δρόμο ακόμη, αφού στα παλιά, άλυτα προβλήματα, έχουν προστεθεί νέα, όπως η τοποθέτηση στηθαίων σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές της ΕΕ, η ανάγκη νέων μελετών σε ορισμένα σημεία, αλλά και επιπλέον χρηματοδότησης…

Σε ευρεία σύσκεψη που προκάλεσε ο δήμαρχος Σουφλίου Βαγγέλης Πουλιλιός το πρωί της Τρίτης, με τη συμμετοχή της Εγνατίας Οδού, του ΟΣΕ, της τροχαίας, βουλευτών, υπηρεσιακών παραγόντων, έγινε μια εποικοδομητική συζήτηση, που όμως άφησε μία μάλλον πικρή γεύση στους συμμετέχοντες. Το συμπέρασμα που έμεινε στους περισσότερους ήταν ότι οι δυσκολίες που πρέπει ακόμη να ξεπεραστούν είναι πολλές, χωρίς να υπάρχουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για ολοκλήρωση του έργου μέσα στο 2017.

Παρόλα αυτά, ακούστηκαν εκτιμήσεις ότι το τμήμα Ψαθάδες – Κισσάριο αναμένεται να παραδοθεί φέτος το φθινόπωρο και στο τέλος του έτους το τμήμα Μάνδρας – Ψαθάδες.

Χαρακτηριστική η δήλωση του κ. Πουλιλιού μετά το πέρας της σύσκεψης: «Τα συμπεράσματα είναι πραγματικά απογοητευτικά. Με όλα αυτά που ακούστηκαν, προσωπικά πιστεύω ότι ο δρόμος αυτός θα καθυστερήσει πάρα πολύ». Ο δήμαρχος Σουφλίου δεν άφησε ασχολίαστη και την απουσία των δημάρχων Αλεξανδρούπολης, Διδυμοτείχου και Ορεστιάδας: «Ευχαριστώ αυτούς που –αδικαιολόγητα- δεν ήρθαν. Αν ερχόταν, ίσως, να μην ήταν τόσο καλή η συζήτηση».

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Σουφλίου, για το ζήτημα της ολοκλήρωσης του οδικού δικτύου πλέον υπάρχει εισαγγελική παρέμβαση και διενεργείται προκαταρκτική εξέταση.

Η θέση της Εγνατίας Οδού

Από την πλευρά της Εγνατίας Οδού παρέστη ο διευθυντής Εποπτείας Έργων της Μιχάλης Δώδος. Αναφερθείς στους λόγους των πολυετών καθυστερήσεων, τόνισε πως αυτές οφείλονταν τόσο σε οικονομικά ζητήματα των εργολαβιών, όσο και στις πλημμύρες που αρκετές φορές, όπως είπε, προκάλεσαν μεγάλα προβλήματα και καθυστερήσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο, το έργο δεν σχεδιάστηκε και δεν μελετήθηκε για να είναι αντιπλημμυρικό, παρά το γεγονός ότι εδώ και δεκαετίες, ο Έβρος πλημμυρίζει σε συγκεκριμένα σημεία, από τα οποία περνά ο δρόμος…

Παράλληλα, όπως είπε, υπάρχουν ανοικτά ζητήματα απαλλοτριώσεων στο τμήμα Μάνδρα-Αρδάνιο, με τις δικαστικές διαδικασίες να έχουν αναβληθεί πολλές φορές, δημιουργώντας πρόσθετες καθυστερήσεις σε 5 κόμβους. Από τα πιο νέα εμπόδια που έχουν προκύψει είναι και η αναγκαία εναρμόνιση των προδιαγραφών που αφορούν στα στηθαία του κάθετου άξονα, στο τμήμα Κισσάριο-Μάνδρα, για την εφαρμογή των οποίων χρειάζεται να εξασφαλιστεί επιπλέον χρηματοδότηση ύψους περίπου 3 εκ ευρώ. Συνολικά, εκτίμησε ότι χρειάζονται 3 μήνες για να προχωρήσουν τα ανοικτά ζητήματα με τα στηθαία και την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής του ΟΣΕ στην περιοχή των Λαβάρων, μήκους περίπου 600 μέτρων. Σημειώνεται πως το πρόβλημα με τη γραμμή προέκυψε επίσης λόγω καθυστερήσεων, αφού οι μελέτες του 2003 κρίνονται σήμερα ακατάλληλες.

Τι λέει ο ΟΣΕ για το θέμα των Λαβάρων

Σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ, η εκπρόσωπος της τεχνικής υπηρεσίας Ελένη Ζαχάκη επιβεβαίωσε την άμεση δρομολόγηση των εργασιών στον σταθμό των Λαβάρων ενώ τόνισε πως η Εγνατία έχει αναλάβει από το 2003 την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής ΟΣΕ Αλεξανδρούπολης-σύνορα Βουλγαρίας και ο ίδιος ο ΟΣΕ δεν αποτελεί πρόβλημα καθώς θα ωφεληθεί από την ολοκλήρωση του έργου. Όπως τόνισε, υπάρχει η σχετική μέριμνα για να τελειώσει ο δρόμος με επανασχεδιασμό που θα ολοκληρωθεί σε χρονικό διάστημα 1,5 μήνα. Γενικότερα τονίστηκε η άμεση ανάγκη για ολοκλήρωση των εργασιών στο τμήμα Ψαθάδες- Κισσάριο που αποτελεί προβληματικό κομμάτι λόγω παρακάμψεων, αν είναι δυνατόν και μέχρι το Πάσχα, καθώς ξεκινούν και οι αγροτικές εργασίες και ειδικά στο Αμόριο δεν υπάρχει σχετική διάβαση για τους αγρότες που να δίνει πρόσβαση στα χωράφια με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος τροχαίων.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών κ. Βενετίδης, σημείωσε πως η συνάντηση αυτή έπρεπε να είχε γίνει πριν από 15 χρόνια, κάνοντας λόγο για τη γραφειοκρατία και τις αλλαγές της νομοθεσίας που δημιουργούν επιπλέον προβλήματα. Όπως σημείωσε η περιφέρεια έχει εγκεκριμένη χρηματοδότηση 39 εκ ευρώ, επισημαίνοντας πως είναι θέμα Εγνατίας, εταιρείας και υπουργείου να κινήσει τις διαδικασίες επιπολέον χρηματοδότησης που είναι αναγκαία, ώστε η περιοχή να αποκτήσει ένα ασφαλές οδικό δίκτυο.

(Με πληροφορίες από ράδιο Έβρος)

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο