room-to-grow-bnner

Η προοπτική Ναυτικού Μουσείου στην ατζέντα Δούκα – Χατζηγεωργίου

Για το θέμα δημιουργίας ενός Ναυτικού Μουσείου κοντά ή δίπλα στο λιμάνι συζήτησαν, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΟΛΑ και η υφυπουργός Εσωτερικών, με αρμοδιότητα τη Μακεδονία και τη Θράκη, Ελευθερία Χατζηγεωργίου.

«Συζητήσαμε για τη δημιουργία ενός Ναυτικού Μουσείου, για το οποίο δεν χρειάζονται πολλά χρήματα και το υπουργείο πιστεύω θα το βάλει στις προτεραιότητές  του,  θα έχουμε συνεχώς επαφή και επίκειται ραντεβού  και στη Θεσσαλονίκη, με ατζέντα καλύτερα οργανωμένη και με περιεχόμενο με συγκεκριμένους τομείς και προτάσεις. Στόχος είναι να μπορέσουμε να φτιάξουμε ένα Μουσείο, όπου θα συλλέξουμε την ιστορική μνήμη  των Αλεξανδρουπολιτών, σκάφη που χάνονται, ναυτικούς χάρτες, ναυτικά ημερολόγια, υλικά που φτιάχτηκαν παλιά σκάφη, τα οποία έχουν οι πολίτες στο σπίτι τους. Θα μπορέσουμε έτσι να επιδείξουμε τη ναυτική μας παράδοση. Θα δούμε πώς μπορεί να προχωρήσει και νομίζω το υπουργείο ίσως στηρίξει με μία μικρή χρηματοδότηση ώστε να προχωρήσει».

«Οι προοπτικές που ανοίγονται είναι μεγάλες για το λιμάνι»

Στην Αλεξανδρούπολη κ. Χατζηγεωργίου ενημερώθηκε από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Χρήστο Δούκα, για τις προοπτικές που ανοίγονται, το αμέσως επόμενο διάστημα, σχετικά με το λιμάνι.«Ξεκινάει μία αναπτυξιακή πορεία σε σχέση με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Θα παρακολουθούμε αυτές τις διαδικασίες, θα είμαστε σε συνεχή και αγαστή συνεργασία με τη διοίκηση του ΟΛΑ… Οι προοπτικές που ανοίγονται είναι μεγάλες και θα είμαστε συνεχώς σε συνεργασία, ώστε να δούμε ποιες θα είναι οι αμέσως επόμενες κινήσεις που πρέπει να γίνουν , ώστε το λιμάνι πραγματικά ν’ αποτελέσει πόλο αναπτυξιακό, πραγματικό σημείο ανάπτυξης, όχι μόνο της πόλης αλλά και της ευρύτερης περιοχής και να πάρει επιτέλους η Αλεξανδρούπολη το ρόλο που της αξίζει στην ευρύτερη περιοχή, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και συνολικά την ευρωπαϊκή…», σημείωσε η υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης, μετά τη συνάντησή της με τον κ. Δούκα.

«Θετικό το οικολογικό αποτύπωμα του LNG στο Λιβόρνο»

Για τα συμπεράσματα της επίσκεψης αντιπροσωπείας του ΟΛΑ στο Λιβόρνο της Ιταλίας, ένα λιμάνι παρόμοιο με αυτό της Αλεξανδρούπολης, όπου εδώ και περίπου 4 χρόνια λειτουργεί πλωτή μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου, έργο αντίστοιχο με τον LNG που σχεδιάζεται για την πρωτεύουσα του Έβρου, μίλησε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Χρήστος Δούκας. Στο Λιβόρνο της Ιταλίας, μια ιδιαίτερα ανεπτυγμένη τουριστικά περιοχή,η αποστολή από τον Λιμένα της Αλεξανδρούπολης, είχε την ευκαιρία να ξεναγηθεί σε όλες τις εγκαταστάσεις του λιμένα του Λιβόρνο και να αποκτήσει σημαντικές εμπειρίες από την οργάνωση των λιμενικών δραστηριοτήτων του, που θα χρησιμεύσουν στις επόμενες  καθοριστικές κινήσεις για την ανάπτυξη του Λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Παράλληλα, έγιναν συναντήσεις με εκπρόσωπους του Λιμένα, με εκπροσώπους της εταιρίας OLT  Offshore LNG Toscana και της εταιρίας FRATELLI NERI S.p.A., η οποία διαχειρίζεται τις εγκαταστάσεις στη Χερσαία Ζώνη του λιμένα και τα σκάφη που υποστηρίζουν την πλωτή εξέδρα  FSRU TOSCANA.

Μιλώντας στον Δέλτα FM και την εκπομπή «Οι Απέναντι», ο κ. Δούκας σημείωσε πως το λιμάνι του Λιβόρνο είναι ένα λιμάνι παρόμοιων δυνατοτήτων, δραστηριοτήτων και τεχνικών χαρακτηριστικών με το δικό  μας, και η επίσκεψη αυτή είχε μεγάλη σημασία, κυρίως επειδή εκεί λειτουργεί από το 2015 πλωτός σταθμός LNG.

«Θέλαμε να δούμε τι συμβαίνει σε μια κατεξοχήν τουριστική περιοχή της Ιταλίας που οι Ιταλοί, όπως ξέρετε, φροντίζουν τον τουρισμό σαν τα μάτια τους. Τα αποτελέσματα που είδαμε και συζητήσαμε με όλους τους φορείς εκεί, θα τα παρουσιάσουμε σε μία πλήρη εικόνα και θα τα καταθέσουμε στους θεσμικούςφορείς. Το συμπέρασμα, αναφορικά με το περιβαλλοντικό και οικολογικό αποτύπωμα του έργου αυτού στην περιοχή του Λιβόρνο, είναι μόνο θετικό. Βεβαίως, τονίζουμε πως μεταξύ της πλωτής εξέδρας και του λιμανιού, υπάρχει ένα προστατευόμενο θαλάσσιο πάρκο. Ας δούμε, λοιπόν, όχι με αναθέματα, αλλά πιο σοβαρά την ιστορία αυτή», ενώ σημείωσε πως το θέμα της χωροθέτησης έχει οριστικοποιηθεί και η εξέδρα θα στηθεί στα 16 χλμ από την Αλεξανδρούπολη και στα 10-11 χλμ από τη Μάκρη.

Θετικά αποτιμήθηκε η επίσκεψη στο λιμάνι του Λιβόρνο της Ιταλίας

«Πρόταση – ‘’πυροβολισμός στον αέρα’’»

Κληθείς να σχολιάσει το ομόφωνο αίτημα του δημοτικού συμβουλίου Αλεξανδρούπολης, το οποίο, μετά από πρόταση του Δημάρχου  Βαγγέλη Λαμπάκη, ζητά από τον ΟΛΑ, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες με το masterplan, (χρονικά αυτό τοποθετήθηκε στη συνεδρίαση του ΔΣ σε περίπου 2-3 χρόνια), να παραχωρηθεί στο Δήμο η χρήση του πάρκινγκ δίπλα από τον Άγιο Εύπλου, προκειμένου να σταθμεύουν δωρεάν οι οδηγοί.

«Ομολογώ ότι το άκουσα, δεν έχω, όμως, ενημερωθεί πλήρως, αφού λείπαμε στην Ιταλία. Μπορώ να βγάλω ένα πρώτο συμπέρασμα, ότι καλό είναι να κρατάμε χαμηλούς τόνους σε τέτοιες διαδικασίες.Ιδιαίτερα αυτοί που θεσμικά γνωρίζουν τη διαδικασία και ξέρουν με ποιο τρόπο  μπορεί η πόλη να αποκτήσει χώρους και δραστηριότητες που θα ευνοήσουν και την πόλη και την κοινωνία. Εκτιμώ ότι αυτές οι βιαστικές κινήσεις είναι εξαιτίας άλλων ζητημάτων που δεν αφορούν την ουσία του πράγματος, ενδεχομένως δηλαδή να είναι αποτέλεσμα ενός προεκλογικού αυτοδιοικητικού  κλίματος. Εμείς, με ηρεμία, έτσι  κι αλλιώς θα ανοίξουμε τη διαδικασία αυτή, με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι καθ’ όλα  νόμιμη, καθαρή  και γνωστή σε όλους τους δημότες της περιοχής, έτσι ώστε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Αυτά τα σπασμωδικά δεν οδηγούν πουθενά, είναι πυροβολισμοί στον αέρα».

Η διαδικασία που θα ακολουθήσει ο ΟΛΑ, σύμφωνα με τον κ. Δούκα, είναι ότι μόλις ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων στο λιμάνι, κάτι που θα γίνει το πολύ σε ένα μήνα, όπως είπε, ακολούθως, την «ακριβώς επόμενη ημέρα», συγκεκριμένα, «θα ανοίξουμε τη βεντάλια και θα δούμε συλλογικά τις προτάσεις σχετικά με το πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε στηδυτική χερσαία ζώνη, ένα χώρο όπου δραστηριότητες, όπως ο ναυταθλητισμός, ο θαλάσσιος τουρισμός,τα μικρά και μεσαία σκάφη αναψυχής, τα ιστιοφόρα, ηψυχαγωγία, να ενταχθούν και να χωροθετήσουν τη χερσαία ζώνη κι αυτό να το περιγράψουμε και να το αποτυπώσουμε στο μάστερ πλάν. Αυτό είναι η πρώτη προϋπόθεση για να μπορεί να γίνει οτιδήποτε. Χωρίς το μάστερ πλαν ο καθένας απλώς κάνει πυροβολισμούς στον αέρα και αυτό το ξέρουν όλοι και δεν θέλω να μπω σε καμία πολεμική, δεν είναι του χαρακτήρα μου, αλλά θα πρέπει να βάζουμε τα πράγματα με ώριμο και σοβαρό τρόπο». Αυτή η  διαδικασία, ο κ. Δούκας εκτιμά ότι θα κρατήσει περίπου 3 μήνες και θα εκπονηθεί από ειδικούς μελετητές που θα αποτυπώσουν τις χρήσεις που θέλει η πόλη και που δεν έχουν σχέση με τις λιμενικές υπηρεσίες, ώστε στη συνέχεια να αποδοθούν, όχι στο Δήμο, όπως είπε, αλλά στο υπουργείο Οικονομικών, όπου ανήκουν. Εκεί, ο κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορεί να ζητήσει την απόδοση του κάθε χώρου σε αυτόν, για συγκεκριμένους λόγους και με συγκεκριμένο σχέδιο.

«Αυτή η άποψη που προτάθηκε στο ΔΣ και ενδεχομένως δεν ήταν καλά οργανωμένη και μελετημένη, τι σχέση έχει με τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθεί ένα συντεταγμένο κράτος,; Ο κόσμος βλέπει και βγάζει τα συμπεράσματά του», ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΛΑ, παραδεχόμενος ότι όντως έχουν υπάρξει καθυστερήσεις από την πλευρά του Οργανισμού για το θέμα του μάστερ πλαν.

«Αργήσαμε κάποιους μήνες αλλά το κάνουμε, οι άλλοι  έμεναν μόνοστα ευχολόγια και στα ‘θα’ που ποτέ δεν έγιναν γιατί ποτέ δεν υπήρχε σχέδιο καιεθνική πολιτική. Τώρα υπάρχουν τα πάντα. Είναι όλα αποτυπωμένα σε νόμους και κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από αυτή τη διαδικασία. Προφανώς και αργήσαμε,αλλά το τρένο μπήκε στις ράγες».

Κ.Η.-Γ.Π

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο