Έπεσαν οι υπογραφές για τα διόδια της Μέστης

 Με έκπτωση 62% η εταιρεία Άκτωρ πηρέ το έργο της κατασκευής συνολικά 4 σταθμών μετωπικών διοδίων στην Εγνατία Οδό.

Οι νέοι σταθμοί θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί στο επόμενο εξάμηνο.

Υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής του σταθμού μετωπικών διοδίων στη Μέστη, μεταξύ Ροδόπης και Έβρου, παρά τα ‘παραθυράκια ελπίδας’ που άφηναν κατά τις επαφές τους με τοπικούς φορείς εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ και των αρμόδιων υπουργείων.

Η σύμβαση υπεγράφη μεταξύ της Εγνατίας Οδού και της εταιρείας ΑΚΤΩΡ και αφορά συνολικά την κατασκευή 4 νέων σταθμών διοδίων. Η εταιρεία κέρδισε το διαγωνισμό δίνοντας τη μεγαλύτερη έκπτωση (62%). Έτσι, ο συμβατικός προϋπολογισμός για τους τέσσερις σταθμούς διοδίων διαμορφώθηκε στα 2,8 εκατ. ευρώ. Το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στο επόμενο εξάμηνο.

Εκτός από τη Μέστη, προωθείται η κατασκευή σταθμών στην Παμβώτιδα (Ιωάννινα), στους Ευζώνους (κάθετος άξονας Θεσσαλονίκης – Ευζώνων) και στην Ιεροπηγή (κάθετος άξονας Σιάτισα – Ιεροπηγή).

Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να ξεσηκώσει νέο κύμα αντιδράσεων σε τοπικό επίπεδο, αφού όλο το προηγούμενο διάστημα υπήρχαν διαβεβαιώσεις πως όχι μόνο δεν θα προχωρήσει η κατασκευή νέων διοδίων στη Μέστη, αλλά ότι όπου κι αν μπουν νέα διόδια θα είναι αναλογικά και όχι μετωπικά.

Συζήτηση για διόδια και στο Αρδάνιο;

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με το voria.gr, οι εργαζόμενοι που σχεδίαζαν να απεργήσουν ανέστειλαν την κινητοποίησή τους καθώς δεν έγινε, μετά από αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ, ο διαγωνισμός για τον μετωπικό σταθμό στον Αλιάκμονα ενώ για σήμερα Πέμπτη 23/3 είναι προγραμματισμένη η υποβολή προσφορών για τον σταθμό στο Βενέτικο.

Συγκεκριμένα το ΤΑΙΠΕΔ ζήτησε να δοθεί παράταση για την κατάθεση προσφορών και για τους δύο αυτούς σταθμούς στις 27 Απριλίου.

Να ληφθεί υπόψη ότι το ΤΑΙΠΕΔ θεωρεί ότι οι σταθμοί σε Αλιάκμονα και Βενέτικο δεν θα έχουν μεγάλη αποδοτικότητα σε ό,τι αφορά τα έσοδα και έχει αντιπροτείνει την λειτουργία σταθμών διοδίων σε Σιάτιστα και Αρδάνιο Έβρου (!).

Η Εγνατία Οδός Α.Ε. υλοποιεί την ΚΥΑ του πρώην υπ. Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη που προέβλεπε την λειτουργία 18 σταθμών διοδίων στον οριζόντιο άξονα και τους τρεις βασικούς καθέτους ( Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα- Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας), δίχως όμως να προσαρμόζεται στη σαφή οδηγία για την εγκατάσταση, από το 2017, αναλογικών σταθμών διοδίων.

Για να ολοκληρωθεί το δίκτυο των 18 σταθμών διοδίων, πρόκειται να τοποθετηθούν σταθμοί σε τέσσερα ακόμη σημεία, στη Θεσσαλονίκη (στο ύψος του Ωραιοκάστρου), στο Στρυμονικό, στην Καβάλα και στην Ασπροβάλτα. Στις επόμενες ημέρες αναμένονται οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ώστε να προχωρήσει η ωρίμανση των μελετών και για τους σταθμούς αυτούς.

Ωστόσο, μετά και την απαίτηση από πλευράς ενδιαφερομένων ιδιωτών για τοποθέτηση επιπλέον 20 πλευρικών σταθμών στους 18 μετωπικούς που θα είναι σε λειτουργία ( ήδη λειτουργούν οι 10) και τη σφοδρή αντίδραση του υπουργού Χρ. Σπίρτζη, όλα σε σχέση με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, είναι υπό συζητήση και σε αναβρασμό, με αποτέλεσμα να υπάρχει αμφιβολία για το εάν θα τηρηθούν οι χρόνοι της διαγωνιστικής διαδικασίας που θέλει να τρέξει το ΤΑΙΠΕΔ με στόχο ο διαγωνισμός να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος της φετινής χρονιάς.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο