room-to-grow-bnner

Άλλα 10 χρόνια διορία για την απομάκρυνση των γραμμών του ΟΣΕ από την Αλεξανδρούπολη

 Στην παράταση ισχύος απόφασης του 2007 προχώρησε το υπουργείο μετά από αίτημα της ΕΡΓΟΣΕ.
 Το έργο προβλέπει νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, με παράκαμψη του αστικού ιστού, και σύνδεση με το λιμάνι.

Άλλα δέκα χρόνια διορία δίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος στον ΟΣΕ για να υλοποιήσει το έργο της αλλαγής της σιδηροδρομικής χάραξης στην ευρύτερη περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, ζωτικό, τόσο για την πόλη, όσο και για το λιμάνι, το οποίο συζητείται τα τελευταία τουλάχιστον 15 χρόνια, δίχως όμως να έχει ακόμη ολοκληρωθεί, αφού έχει συναντήσει ποικίλες αντιδράσεις και εμπόδια.

Η προηγούμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, είχε εκδοθεί πριν από 10 χρόνια και συγκεκριμένα στις 16 Απριλίου 2007. Αφού τα 10 χρόνια παρήλθαν δίχως να αποπερατωθεί το έργο, η ΕΡΓΟΣΕ ζήτησε από το υπουργείο να δοθεί άλλη μία παράταση, ως το 2027. Για τον σκοπό αυτό μάλιστα υπέβαλε προς την αρμόδια υπηρεσία του  υπουργείου Περιβάλλοντος έναν «φάκελο ανανέωσης» του έργου, τον οποίο, αφού  μελέτησε η υπηρεσία, έκρινε ότι «δεν έχουν επέλθει ουσιαστικές μεταβολές των δεδομένων βάση των οποίων εκδόθηκε η αναφερόμενη στο θέμα Κ.Υ.Α». Έτσι, προχώρησε στην έκδοση απόφασης για παράταση ισχύος των περιβαλλοντικών όρων του έργου για δέκα χρόνια ακόμη…

Η σημασία του έργου

Το έργο αφορά στην αλλαγή της σιδηροδρομικής χάραξης στην ευρύτερη περιοχή της Αλεξανδρούπολης με παράκαμψη του αστικού ιστού, τη σύνδεση με το νέο λιμένα Αλεξανδρούπολης, την αποκατάσταση της επικοινωνίας στη ζώνη διέλευσης της νέας χάραξης και την ανακαίνιση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης.

Με το έργο αυτό επιτυγχάνεται :
-Σημαντική μείωση των χρόνων διαδρομής, λόγω άρσης των βραδυποριών και παλινδρομήσεων, με την παράκαμψη του αστικού ιστού.
-Αύξηση της ασφάλειας λόγω απομάκρυνσης από αστική περιοχή.
-Δυνατότητα ανάληψης αυξημένου εμπορευματικού έργου ως αποτέλεσμα του ορθολογικού και λειτουργικού σχεδιασμού των σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων στον Σ.Σ.
-Περιβαλλοντικά οφέλη από την παράκαμψη της πόλης της Αλεξανδρούπολης.
Όπως έγραφαν οι ypodomes.com, τον Μάιο του 2015, «η ΕΡΓΟΣΕ έχει ολοκληρώσει το σύνολο των μελετών του έργου, με τις οποίες ωριμάζει  η κατασκευή του. Για την κατασκευή του  ανωτέρου  έργου απαιτείται η σύνταξη των Τευχών Δημοπράτησης και η κήρυξη απαλλοτριώσεων.
Το έργο έχει περιληφθεί στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών (Σ.Π.Ε.Μ.) 2014-2020 και έχει υποβληθεί πρόταση εξειδίκευσης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία και Θράκη»  2014 – 2020 για χρηματοδότησή του. Ο εκτιμώμενος Προϋπολογισμός του  έργου  ανέρχεται στο ποσό των 85 εκ. €. Στο ανωτέρω ποσό δεν συμπεριλαμβάνεται το κόστος των απαλλοτριώσεων».

Τι έγραφε η ΓΝΩΜΗ το 2013

Σε ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ το Μάρτιο του 2013, αναφέρονταν για το έργο: «Στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, η ΕΡΓΟΣΕ, έχοντας ήδη μελετήσει τη νέα γραμμολογία του σταθμού Αλεξανδρούπολης και τη νέα χάραξη παράκαμψης του πολεοδομικού ιστού της πόλης, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων, πρότεινε την ένταξη του έργου στην 5η  Προγραμματική Περίοδο 2014-2020».

Μιλώντας τοτε στη «ΓΝΩΜΗ», εκπρόσωπος του γραφείου τύπου της ΕΡΓΟΣΕ, σημείωσε πως το έργο μπαίνει σε νέα βάση, καθώς έχουν ήδη ξεκινήσει να πραγματοποιούν επισκέψεις στην περιοχή μας στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου να υπάρξει ένα νέο σχέδιο, χωρίς τα προβλήματα και τα εμπόδια του παρελθόντος.

Υπενθυμίζεται πως τον Ιούνιο του 2006, εκπρόσωπος της ΕΡΓΟΣΕ είχε ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο Αλεξανδρούπολης για το περιεχόμενο της προμελέτης, σχετικά με τη νέα χάραξη. Οι αντιδράσεις τότε, από κατοίκους, των οποίων θίγονταν χωράφια και οικίες, ήταν εντονότατες. Σύμφωνα με την προμελέτη που είχε παρουσιαστεί τότε, η νέα χάραξη θα ξεκινούσε από τη γέφυρα της Εγνατίας στο δρόμο προς Άβαντα, θα έβγαινε έξω από το Μαΐστρο πλησίον του Απαλού, θα συνέχιζε παράλληλα του δρόμου της Αμφιτρίτης και θα συναντούσε τον εθνικό δρόμο. Κατά τη συζήτηση του θέματος, παρόντες ήταν αρκετοί κάτοικοι του Μαΐστρου που αντέδρασαν στην παρουσίαση της προμελέτης από τον κ. Σπυράκο, εκπρόσωπο της ΕΡΓΟΣΕ. Μετά από αυτή την εξέλιξη, στο θέμα είχε παρέμβει και η Νομαρχία Έβρου, προχωρώντας στη συγκρότηση μιας νέας πρότασης, την οποία κατέθεσαν στην ΕΡΓΟΣΕ και η οποία έβρισκε σύμφωνους τους κατοίκους της περιοχής. Σύμφωνα με αυτήν, η σιδηροδρομική γραμμή προτείνονταν να μεταφερθεί περίπου 700 μέτρα βορειότερα, να συναντούσε τον κάθετο άξονα της Εγνατίας και να κατέληγε στην έξοδό της, απέναντι από το πολυκατάστημα Lidl

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο