2 μήνες χωρίς καθηγητές πολλά σχολεία στον Έβρο

Περίπου 45 κενά υπάρχουν 2 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς σε Γυμνάσια και Λύκεια του Έβρου.

Πολλά από αυτά, αφορούν βασικές ειδικότητες καθηγητών, που διδάσκουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, και μάλιστα σε περιοχές απομακρυσμένες, όπως οι Μεταξάδες και η Σαμοθράκη, όπου δεν λειτουργούν ούτε καν φροντιστήρια. Αποτέλεσμα, τα παιδιά να μην έχουν διδαχθεί ούτε μία σελίδα σε μαθήματα, από τις επιδόσεις τους στα οποία, σε λίγους μήνες, θα κριθεί, κατά ένα σημαντικό βαθμό, το μέλλον τους…

Το φαινόμενο δεν είναι τοπικό, ωστόσο, ο Έβρος, εντάσσεται στις 5 περιοχές με τα περισσότερα κενά πανελληνίως. Προβλήματα υπάρχουν και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όχι όμως σε αυτό τον βαθμό.

Οι περιοχές όπου εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι:
  • Η Αττική, όπου τα κενά είναι 800. Μόνο στην Α’ Αθήνας υπάρχουν 150-200 κενά
  • Το Ηράκλειο Κρήτης με 140 κενά
  • Οι Κυκλάδες με 95 κενά
  • Ο Έβρος με 45 κενά
  • Τα Δωδεκάνησα με 40 κενά
Οι ειδικότητες με τα μεγαλύτερα κενά είναι:
  • Μαθηματικοί
  • Φυσικοί
  • Φιλόλογοι
  • Βιολόγοι
  • Θεολόγοι

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Α’ ΕΛΜΕ Έβρου Σάκη Καραγεωργίου, η κατάσταση, δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, είναι τραγική.  Μόνο η ειδική αγωγή έχει προχωρήσει με αρκετά ικανοποιητικό βαθμό, αφού, βέβαια, σε αυτή την περίπτωση, τα κονδύλια για τους εκπαιδευτικούς, προέρχονται από το ΕΣΠΑ, κι όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Πάντως, τα προηγούμενα 3 χρόνια, όπως αναφέρει ο κ. Καραγεωργίου, το σύστημα είχε ομαλοποιηθεί, τα όποια κενά καλύπτονταν μέσα σε λίγες εβδομάδες άμεσα και οριστικά.  Τα παιδιά που ετοιμάζονται για τις πανελλαδικές, βρίσκονται σε απόγνωση, ειδικά σε περιπτώσεις όπως αυτή της Σαμοθράκης, όπου λείπουν βασικές ειδικότητες και δεν υπάρχουν ούτε φροντιστήρια στο νησί, ώστε να υπάρχει μία βοήθεια για τα παιδιά από εκεί. Όπως μάλιστα εκτίμησε, μάλλον ούτε με το τρίτο κύμα προσλήψεων αναπληρωτών θα καλυφθούν και τα 45 κενά στο νομό μας, με αποτέλεσμα, να συνεχίσουν να υπάρχουν σχολεία χωρίς καθηγητές, άγνωστό για πόσο ακόμη.

Επιπλέον, όπως είπε, με βάση το σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, το επόμενο διάστημα έρχεται «τσουνάμι» με μείωση  δαπανών για την παιδεία κατά 800 εκ ευρώ, με ισχύ της βάσης του 10 και πολύ λιγότερους εισακτέους στα πανεπιστήμια, αλλά και με εξετάσεις τύπου πανελλαδικών, σε κάθε τάξη του λυκείου. «Θα αντιδράσουμε δυναμικά ως εκπαιδευτικοί, θα μας βρουν απέναντι. Αν ισχύσουν αυτά, θίγεται όχι μόνο όλη η παιδεία, αλλά και η κοινωνία, και γι’ αυτό θα έχουμε συμπαραστάτες γονείς και μαθητές» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Νέες προσλήψεις, αλλά δεν αρκούν

Η υφυπουργός Παιδείας, Μαρία Ζαχαράκη απάντησε την Δευτέρα σε σχετική ερώτηση στη Βουλή αναφέροντας ότι «μέχρι και την Τετάρτη θα έχει γίνει η επόμενη μεγάλη φάση προσλήψεων αναπληρωτών. Θα χρησιμοποιήσουμε κι άδειες άνευ αποδοχών, τις οποίες λάβαμε νωρίτερα φέτος και με την απαραίτητη αναγωγή μπορούμε να καλύψουμε τα κενά σε πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, ειδική αγωγή, γενική, επαγγελματική».

Αποφεύγοντας οποιαδήποτε δέσμευση για τον αριθμό των μόνιμων προσλήψεων στις οποίες πρόκειται να προχωρήσει η κυβέρνηση, η Σ. Ζαχαράκη έκανε λόγο για ανάγκη καταγραφής των «πραγματικών κενών» και ισχυρίστηκε ότι οι ανάγκες καταγράφονται αφού πρώτα έχει γίνει η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του προσωπικού, δηλαδή αφού έχει διαπιστωθεί ότι όλοι οι υπηρετούντες καθηγητές καλύπτουν το ωράριό τους.

Κ.Η.

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο