9 σταθμοί 9 ιστορίες … μια πολιτιστική διαδρομή στην Αλεξανδρούπολη

Το Σάββατο 25  Μαΐου 2019  πραγματοποιήθηκε η δράση Διαχρονικά 9 σταθμοί 9 ιστορίες. Μια διαδρομή πολιτιστικής ερμηνείας της Αλεξανδρούπολης  μέσα από σταθμούς επιλεγμένους από μαθήτριες του 1ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης.

«Εκ μέρους όλων των συντελεστών της δράσης, (Εθνολογικό Μουσείο Θράκης, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου & Σύνδεσμος Φιλολόγων Έβρου)  σας ευχαριστούμε θερμά για τη στήριξη αλλά και την θερμή αποδοχή της προσπάθειας μας για ενδυνάμωση εφήβων μέσα από εναλλακτικές προσεγγίσεις» σημειώνουν οι υπεύθυνοι.

Η ομάδα δράσης έδωσε τον καλύτερο της εαυτό και μετέφερε στο κοινό μια διαχρονική Αλεξανδρούπολη. Πως την φανταζόταν στο παρελθόν, πως είναι σήμερα και πως θα ήθελαν να είναι. Σε κάθε σταθμό δημιούργησαν μια παρουσίαση/αφήγηση για την διαχρονική σημασία του συγκεκριμένου σταθμού και ένα μικρό θεατρικό δρώμενο.

Ενδυματολογική επιμέλεια: Αγγελική Γιαννακίδου ΕΜΘ

Σχετικά με την δράση.

Τον Φεβρουάριο του 2019  η ομάδα πολιτιστικού προγράμματος 1ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης ( Φρειδερίκη Καρανικόλα, Ειρήνη Μαροπούλου, Χρύσα Καρανικόλα, Νάντια Κωσταρέλλου, Δήμητρα Μοσχίδου, Σοφία Διαμαντάκη, Σοφία Καράμπαλη, Δήμητρα Αθανασίου ) συμμετείχε σε ένα βιωματικό εργαστήριο πολιτιστικής ερμηνείας με υπεύθυνη σχεδιασμού & υλοποίησης την Βαλεντίνα Σωκράτους Υπ. Μουσειοπαιδαγωγικής ΕΜΘ, μαζί με την συμμετοχή των παρακάτω καθηγητών: ΑχιλλέαΤριανταφυλλίδης, Μπολτσή Βασιλική και Δεληκώστα Δήμητρα και την συνεργασία της Σοφίας Τσιροπούλου Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΙΔΕ Έβρου.

Στο διάστημα αυτό, μέσα από εβδομαδιαίες συναντήσεις ασχολήθηκαν  με ιστορική έρευνα μέσα από πολλαπλές πηγές (αρχειακό υλικό, βιβλία, ντοκιμαντέρ, επιτόπια έρευνα, φωτογραφίες, ψηφιακά αρχεία κτλ) και επέλεξαν 9 σταθμούς με στόχο την ανάδειξη της διαχρονικής σημασίας και αξίας του κάθε σημείου σύμφωνα με την ομάδα δράσης.

Με μέσο το μουσειακό θέατρο δημιούργησαν 9 σενάρια για να αναδείξουν μερικές πληροφορίες για την ιστορία της κάθε τοποθεσίας σε 3 χρόνους. Η ομάδα πραγματεύεται τον κάθε σταθμό στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον δίνοντας έτσι μια ολοκληρωμένη δική τους ερμηνεία για τις πολυδιάστατες σημασίες του εκάστοτε σταθμού.

Έτσι στην ομάδα προστέθηκαν και μαθητές από την θεατρική ομάδα του 3ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης: Αδαμαντία Κουκάκη, Βασιλεία Αντωνούδη, Μαμαγιώργη Κυριακή, Μαμαγιώργη Μαρία, Ρουμελιώτη Αναστασία, Ξανθούλη Θεοφανία, Βαλάκα Ελένη, Δαστερίδου Μάγδα, Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης, Χατζηκωνσταντίνου Μαρία μαζί με τις υπεύθυνες καθηγήτριες τους Πολύμνια Αγγελώνια και Μαρία Ψύλλα. Οι δύο ομάδες δούλεψαν με την υπεύθυνη του εργαστηρίου και έδωσαν ζωή στα σενάρια της ερευνητικής ομάδας.

Ακολουθούν φωτογραφίες της δράσης. (φωτογραφίες: Τσιροπούλου Σοφία)

Γαλλικός Σταθμός: Απο τους πρώτους κάτοικους της πόλης, οι Αρμένιοι εργάτες του τρένου. Έκτισαν την κοινότητα τους έδω και έδωσαν ζωή στον τόπο. Ο Κάρεν Καζενιάν μονολογεί για το πόσο δύσκολη είναι η ξεντιά και πως παίρνει κουράγιο από τον Άγιο Καραμπέτ την πρώτη εκκλησία της πόλης.
Γαλλικός Σταθμός:Η Φραντσέσκα Πικολίνο και ο Andre Laurent συνομιλούν ένα πρωινό του 1906 για το κοσμοπολίτικο Δεδέαγατς.
Φάρος: Σήμα κατατεθέν της πόλης μας με διαχρονική αξία και συμβολισμούς.

Ζαρίφειος Ακαδημία: 2019. Γιαγιά και εγγονή συζητούν για το προνόμιο της εκπαίδευσης και μοιράζονται αναμνήσεις του ίδιου σχολείου.
Εθνολογικό Μουσείο Θράκης: Από τα ωραιότερα κτίρια της πόλης μας, με πλούσια ιστορία και σημασία, συνεχίζει τα τελευταία 20 χρόνια να προσφέρει μέσα από τον πολιτισμό στην τοπική κοινωνία.

Λιμάνι: Η περιηγήση συνεχίζεται και η αφήγηση δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες για τη διαχρονικότητα των σταθμών

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο

error: