Διόδια θα χωρίζουν τον Έβρο και την Ροδόπη

Δημοπρατείται η κατασκευή νέου σταθμού διοδίων στη Μέστη, που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει την ερχόμενη άνοιξη.

Στη δημοπράτηση κατασκευής 4 νέων σταθμών διοδίων προχωρά η Εγνατία Οδός. Σύμφωνα με την απόφαση οι νέοι σταθμοί διοδίων θα κατασκευαστούν στην Παμβώτιδα (στα Ιωάννινα), στη Μέστη (στη Ροδόπη) καθώς και στα συνοριακά περάσματα Ιεροπηγής (κάθετος άξονας Σιάτιστα-Ιεροπηγή) και Εύζωνοι (κάθετος άξονας Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι).

Έτσι στην περιφέρεια ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, θα υπάρχουν δύο σταθμοί διοδίων, με αποτέλεσμα το κόστος μετάβασης ενός Εβρίτη από τον τόπο διαμονής τους προς, για παράδειγμα, τη συμπρωτεύουσα, να εκτοξεύεται πάνω από 20 ευρώ. Κι αυτό, μέχρι να έρθουν οι επόμενοι σταθμοί διοδίων, αφού εκτιμήσεις αναφέρουν ότι από Έβρο ως Θεσσαλονίκη θα προστεθούν 1 με 2 σταθμοί ακόμη, ενώ κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει τις νέες τιμές που θα επιβάλει ο ιδιώτης που θα αναλάβει τη διαχείριση της οδού.

Η δημοπράτηση για τους 4 νέους σταθμούς θα διεξαχθεί στις 16 Νοεμβρίου. Το συνολικό κόστος κατασκευής τους είναι 6,9 εκ.ευρώ ενώ συνολική προθεσμία περαίωσης των σταθμών είναι 6 μήνες από τη υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Να σημειώσουμε ότι μόλις πριν λίγες μέρες το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε τη διαδικασία αποκρατικοποίησης του κύριου άξονα της Εγνατίας Οδού (Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη-Κήποι Έβρου) και 3 κάθετων αξόνων (Σιάτιστα-Καστοριά-Ιεροπηγή, Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας).

Συνολικά θα περιλαμβάνουν 18 σταθμούς διοδίων από τους μόλις 8 που λειτουργούν σήμερα σε Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλο, Μάλγαρα, Ανάληψη, Μουσθένη, Ίασμο και Προμαχώνα. Επί της ουσίας η κατασκευή των 4 νέων σταθμών διοδίων είναι μέρος της κατασκευής και λειτουργίας των σταθμών διοδίων που θα αποτελέσουν τη βασική πηγή εσόδων του παραχωρησιούχου.
Εγνατία Οδός

Χαριτόπουλος: «Το κόστος πλέον, για κάθε μετακίνηση στη ζωή μας θα είναι δυσβάστακτο»

«Για δυσάρεστες εξελίξεις που θα επιφέρουν δυσμενείς επιπτώσεις σε μια ήδη υποβαθμισμένη περιοχή» έκανε λόγο μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο κ. Ντίνος Χαριτόπουλος, εκδότης της εφημερίδας «Ελεύθερη Άποψη» και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Αλληλεγγύη – Ανάπτυξη – Ανανέωση» του Δήμου Μαρωνείας Σαπών, υπενθυμίζοντας τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις δια στόματος του πρόεδρου της Εγνατίας Οδού ΑΕ το καλοκαίρι του τρέχοντος έτος, σύμφωνα με τις οποίες νέοι σταθμοί διοδίων αναμένονταν να γίνουν μόνο στα σύνορα με όμορες χώρες. «Η διακίνηση προσώπων, προϊόντων, ακόμα και άλλων πραγμάτων που έχουν να κάνουν με ιδέες ή πολιτισμό», εκτίμησε ο κ.Χαριτόπουλος, «θα αποκτήσουν αρνητικό πρόσημο, αφού το κόστος πλέον, για κάθε μετακίνηση στη ζωή μας θα είναι δυσβάστακτο».

Κατά τον κ. Χαριτόπουλο, ένα άλλο στοιχείο που οδήγησε σε αυτή την απόφαση είναι και αυτό της επικείμενης ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας καθώς «ένα από τα αγκάθια τα οποία έχει να αντιμετωπίσει ο μελλοντικός επενδυτής είναι και τα διόδια, γιατί τα διόδια δεν επιφέρουν αυτά που υπολογίζονταν και προϋπολογίζονταν σ’ αυτή την οικονομική υπόθεση που λέγεται Εγνατία». Ο ίδιος δε εξέφρασε φόβους και για αύξηση των διοδίων, υφιστάμενων και νέων, μετά την ιδιωτικοποίηση «σε περίπτωση που ο ιδιώτης διαπιστώνει ότι δεν έχει εισπράξει αυτά που θα ήθελε» συμπεραίνοντας ότι έτσι όπως διαμορφώνεται η κατάσταση «γυρνάμε 20 χρόνια πίσω, δηλαδή να πηγαίνουμε στην Αλεξανδρούπολη μέσω της παλιάς οδού από τα Δίκελα και να ερχόμαστε στην Κομοτηνή πάλι μέσω της επαρχιακής οδού. Δηλαδή για μας η Εγνατία, δεν θα υπάρχει πια».

Ερωτηθείς τέλος για το αν υπάρχουν περιθώρια αντιδράσεων στην κατεύθυνση ανατροπής της απόφασης ο κ. Χαριτόπουλος διαπίστωσε απουσία οποιασδήποτε θεσμικής παρέμβασης από φορείς της Ροδόπης για το θέμα. «Οι ιθύνοντες επειδή τη Μέστη τη βλέπουμε ως αρχή του νομού, νομίζουν ότι δεν τους αφορά, αλλά τους αφορά. Πιστεύω ότι πρέπει νακινηθούν συντονισμένα σε επίπεδο όχι μόνο Ροδόπης αλλά περιφέρειας. Βουλευτές, περιφερειακοί σύμβουλοι, αντιπεριφερειάρχες, φορείς, επαγγελματίες, επιμελητήρια, πρέπει να αντιδράσουν συντονισμένα και τότε ίσως βγάλουν κάτι. Αλλά πάντως δεν πρέπει να εγκαταλειφτεί με τίποτα η προσπάθεια μέχρι την τελευταία στιγμή» τόνισε κλείνοντας.

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο