10% μειωμένη η κίνηση στην Αλεξανδρούπολης την περίοδο των εορτών

 Μόνο ένας εμπορικός σύλλογος, σε σύνολο 83, παρουσίασε μικρή αύξηση στις πωλήσεις των καταστημάτων του.

Στις εκπτώσεις εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι έμποροι.

Πτώση 17,6% σημείωσαν, πανελλαδικά, οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της παραμονής της Πρωτοχρονιάς σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Στην περιοχή ευθύνης του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης, η μείωση κυμάνθηκε περίπου στο 10%.

Παρά τις συγκρατημένες τιμές και τις προσφορές η οικονομική δυσπραγία των καταναλωτών του Έβρου αποτυπώθηκε στους τζίρους των καταστημάτων, που με εξαίρεση τα καταστήματα παιχνιδιών και τροφίμων, δεν κινήθηκαν ανοδικά, παρά τις ελπίδες των εμπόρων. Παραδόξως, ούτε οι ξένοι τουρίστες κατάφεραν να δώσουν ώθηση στην κίνηση, παρά το γεγονός ότι και αυτές τις γιορτές προτίμησαν την περιοχή μας και επισκέφτηκαν την αγορά, κάνοντας τα ψώνια τους.

Όπως προκύπτει από έρευνα που έκανε το Ινστιτούτο Εμπορίου Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ σε 83 εμπορικούς συλλόγους της χώρας, μόνο ένας (ΕΣ Κυπαρισσίας) σημείωσε αύξηση στην κίνηση των καταστημάτων του, βεβαίως, μόλις κατά 10%…

Η γενική τάση που προκύπτει από τις εκτιμήσεις των εκπροσώπων τους, είναι ότι η περίοδος των εορτών του 2016, δεν βοήθησε ιδιαίτερα τις μικρές και μεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς στη συντριπτική πλειονότητα τους δήλωσαν ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες συγκριτικά με το 2015. Παρ’ όλη την επικρατούσα υποτονική αγοραστική κίνηση, το λιανικό εμπόριο επιμένει και συνεχίζει τη μεγάλη προσπάθεια για ανάκαμψη, υιοθετώντας προσφορές μειωμένων τιμών στους καταναλωτές, ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο.

Στοιχεία

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα τρεις στις τέσσερις (76%) επιχειρήσεις παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα τζίρου από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς, περίπου μία στις πέντε (17%) κατέγραψε αμετάβλητο κύκλο εργασιών και το 7% των επιχειρήσεων σημειώνει το 2016 τζίρο μεγαλύτερο από τον περυσινό.

Στον κλάδο της ένδυσης και υπόδησης το ποσοστό των καταστημάτων που σημείωσε μειωμένες πωλήσεις ανέρχεται στο 88%. Στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό πτώσης του κύκλου εργασιών εμφανίζεται στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων (58%), καθιστώντας το συγκεκριμένο κλάδο ως τον ανθεκτικότερο του εμπορίου. Επιπλέον, το 28% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι η μείωση ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 40%, το 12% σε ένα εύρος μεταξύ 31% και 40%, ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες ισοκατανέμονται οι απαντήσεις με ένα ποσοστό που αγγίζει το 20%. Ουσιαστικά τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις που είχαν μείωση πωλήσεων φαίνεται να χάνουν πάνω από 30% του τζίρου τους μέσα σε έναν χρόνο, τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς.

Οι έμποροι σε ποσοστό 62% θεωρούν ότι η καλύτερη περίοδος, όσον αφορά στην αγοραστική κίνηση, ήταν οι μέρες πριν από τα Χριστούγεννα. Συγκεκριμένα, η παραμονή και η προπαραμονή των Χριστουγέννων αναφέρονται από το 42%, ως οι ημέρες με την καλύτερη επίδοση, ωστόσο το 40% δήλωσε ότι όλες οι ημέρες κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα.

Ελπίδες στις εκπτώσεις

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ τόνισε: «Ελπίζουμε πως οι 50 ημέρες των χειμερινών εκπτώσεων με συνολικό τζίρο 5,4 δισ. ευρώ, που έχουν ήδη ξεκινήσει, θα μπορέσουν να καλύψουν ένα μεγάλο μέρος του χαμένου τζίρου από τα 4 δισ. ευρώ, των 15 ημερών της εορταστικής περιόδου, που δυστυχώς δε δικαίωσε, για άλλη μια χρονιά, τις αρχικές προσδοκίες του εμπορικού κόσμου.

Το 2017 ξεκίνησε με αντιφατικές συνθήκες, δεδομένα προβλήματα και 17 μεγάλες αλλαγές σε φορολογικό & ασφαλιστικό που επηρεάζουν την καθημερινότητα χιλιάδων συναδέλφων μας. Ωστόσο, ευελπιστούμε πως ο δυναμικός χαρακτήρας της ελληνικής αγοράς, η ευελιξία των Ελλήνων εμπόρων και το πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των επιχειρήσεων και των καταναλωτών θα αποτελέσουν τα απαραίτητα εχέγγυα για την αναστροφή της υφιστάμενης αρνητικής συγκυρίας».

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο