Χωρίς ικανοποιητικά αποτελέσματα η κίνηση της αγοράς την Κυριακή 14/7

Παρά τον δροσερό καιρό και τις δελεαστικές εκπτώσεις, οι καταναλωτές της Αλεξανδρούπολης δεν ανταποκρίθηκαν
 Λιγότερο από το 50% των επαγγελματιών άνοιξαν τα καταστήματά τους

Της Κικής Ηπειρώτου

Δώρο… άδωρο αποδεικνύεται τελικώς η λειτουργία των καταστημάτων συγκεκριμένες Κυριακές του χρόνου, με εξαίρεση ίσως την περίοδο των Χριστουγέννων, που είθισται να υπάρχει αύξηση του τζίρου. Για ακόμη μία φορά, την περασμένη, πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων, αρκετοί επαγγελματίες άνοιξαν τα καταστήματά τους, μια και η λειτουργία τους είναι προαιρετική,  δίχως όμως να μείνουν ικανοποιημένη από την αγοραστική κίνηση…

Σε ό,τι αφορά την αγορά της Αλεξανδρούπολης, ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βασίλης Κασαπίδης, μας είπε πως παρά τις προσδοκίες που γέννησε ο καιρός του Σαββατοκύριακου, με τις δροσερές θερμοκρασίες που κράτησαν αρκετούς εκτός παραλίας, ο κόσμος δεν προέβη σε αγορές, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.

Σημείωσε μάλιστα πως παρά την κίνηση που  υπήρχε στο κέντρο, το ενδιαφέρον κατοίκων και επισκεπτών περιορίστηκε σε βόλτες και κατανάλωση στα καφέ. Άλλωστε, σύμφωνα με τον ίδιο, λιγότερο από το 50% των επαγγελματιών άνοιξε τα μαγαζιά του, αφού η εμπειρία από τις προηγούμενες Κυριακές έδειξε πως τελικά μάλλον δεν αξίζει τον κόπο η λειτουργία των καταστημάτων για μία επιπλέον ημέρα. Επιπλέον, ο κ. Κασαπίδης εκτίμησε πως η κίνηση ήταν πιο υποτονική φέτος, σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη Κυριακή, επιβεβαιώνοντας ότι ισχύει η ρήση «κάθε πέρσι και καλύτερα».

6 στους 10 δεν «ψηφίζουν» Κυριακή

Το Ινστιτούτο Ερευνών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) αποτύπωσε την καταναλωτική «μιζέρια» της περασμένης Κυριακής με αριθμούς,  μέσα από ειδική έρευνα που εκπόνησε, σε συνεργασία με εμπορικούς συλλόγους σε όλη την Ελλάδα.  Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι τα αποτελέσματα δεν ήταν ικανοποιητικά για την μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρήσεων.  Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί ότι πολλοί επιχειρηματίες επέλεξαν να μην ανοίξουν τις επιχειρήσεις τους.

Τα αποτελέσματα της έρευνας συνοψίζονται στα εξής πέντε σημεία:

  1. H πλειονότητα των επιχειρήσεων (56%) δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένη από τον κύκλο εργασιών της Κυριακής. Μόνο το 19% των επιχειρηματιών ήταν αρκετά ευχαριστημένοι και μόλις το 2% πολύ ικανοποιημένο.
  2. Σε σύγκριση με τον τζίρο μιας καθημερινής ημέρας, για τη συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων (75%) ο τζίρος της Κυριακής ήταν μικρότερος και μόλις το 6% ότι ήταν μεγαλύτερος.
  3. Σχεδόν ταυτόσημα ήταν τα ευρήματα σε σύγκριση με τον κύκλο εργασιών του Σαββάτου, καθώς το 76% των εμπόρων σημείωσε ότι ο τζίρος της Κυριακής ήταν χαμηλότερος και μόλις το 7% ότι ήταν υψηλότερος.
  4. Σε ποσοστό 58% οι έμποροι υποστηρίζουν ότι το άνοιγμα των Κυριακών δεν έχει συμβάλει καθόλου στην αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα.
  5. Τέλος, το 67% θεωρεί ότι σε ένα γενικότερο πλαίσιο κυρίως οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις έχουν επωφεληθεί από την λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.

Ως εκ τούτου, η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, δεν φαίνεται να ωφέλησε τη συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων. Οι θετικές προσδοκίες που δημιουργούνται ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου/ανάπαυλας δεν συνέβαλαν θετικά στον κύκλο εργασιών των εμπορικών επιχειρήσεων την Κυριακή 14 Ιουλίου, αφού, όπως προκύπτει από την έρευνα, οι περισσότερες από αυτές κατέγραψαν τζίρο χαμηλότερο των αντίστοιχων του Σαββάτου, ή ακόμα και μιας καθημερινής ημέρας, χωρίς μάλιστα τόνωση της επισκεψιμότητας.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας δήλωσε σχετικά: «Η κίνηση στην αγορά, την πρώτη και θεσμοθετημένη Κυριακή των τακτικών εκπτώσεων, ήταν για τις περισσότερες επιχειρήσεις αντίστοιχη με μία μέτρια έως κακή καθημερινή. Και μάλιστα, αυτό συνέβη στο τέλος της πρώτης εβδομάδας των εκπτώσεων, η οποία είναι συνήθως η πιο δραστήρια εισπρακτικά για όλους τους εμπόρους. Το γεγονός αυτό εξηγείται από τις αυξημένες φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις της εποχής, το καλοκαιρινό κλίμα που δεν ευνοεί τις «αστικές» αγορές, αλλά και από την σταθερή πλέον αδιαφορία του καταναλωτικού κοινού απέναντι στο άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Είναι προφανές, πώς ενώ η Ελλάδα ετοιμάζεται και πάλι να βγει στις αγορές, ο καταναλωτής δεν φαίνεται και τόσο διατεθειμένος να βγει στην αγορά…. Γι’ αυτό και πολλές επιχειρήσεις παρέμειναν κλειστές, καθώς ο τζίρος ενός καταστήματος που λειτούργησε την Κυριακή σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι αρκετός ούτε για να καλύψει τα έξοδά του».

 

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο