Χρ. Δούκας: «Δεν «παγώνει» η αξιοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης»

Το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι ακόμη έντονο και η διαγωνιστική διαδικασία «έρχεται» σύντομα, λέει ο πρόεδρος του ΟΛΑ 

 Στη διάψευση των δημοσιευμάτων που πριν λίγες μέρες έκαναν λόγο για το «πάγωμα» της αξιοποίησης-ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, προχώρησε ο Πρόεδρος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας. Μάλιστα, όπως είπε, το ενδιαφέρον των επενδυτών συνεχίζεται αμείωτο και εκτίμησε πως η διαγωνιστική διαδικασία δεν αργεί.

Μιλώντας στον Δέλτα Fm και τους «Απέναντι» ο κ. Δούκας, αναφορικά με τα σενάρια για «πάγωμα» της αξιοποίησης του λιμανιού, λόγω της συμφωνίας με τις ΗΠΑ, ανέφερε πως «η διαδικασία αξιοποίησης του λιμανιού είχε παγώσει από αρχές Αυγούστου, καθώς έπρεπε να ενημερωθεί η νέα πολιτική ηγεσία και να δει το Υπουργείο τις διαδικασίες και το μοντέλο αξιοποίησης. Κακώς αποδίδουν το «πάγωμα» στη συμφωνία με τις ΗΠΑ, δεν έχει αλλάξει κάτι. Δεν επηρεάζει καθόλου η συμφωνία την εξέλιξη του λιμανιού. Δεν συμπεριλαμβάνει τίποτα διαφορετικό απ’ ό,τι συμβαίνει ήδη στο λιμάνι, εδώ κ 2,5 χρόνια… το λιμάνι συμβάλλει στη διαμεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού για τις ασκήσεις του ΝΑΤΟ, στο οποίο είναι μέλος και σύμμαχος η Ελλάδα. Αυτό αποτυπώθηκε τώρα και στην αμυντική συμφωνία Ελλάδας-ΗΠΑ. Προφανώς θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται για αυτές τις διαμεταφορές και προφανώς ο έλεγχος είναι ελληνικός, δεν υπάρχει παραχώρηση στις ΗΠΑ. Όλα είναι κάτω από ελληνική κυριαρχία και έλεγχο… Οι χρήσεις του λιμανιού καθορίζονται από το master plan του και είναι πολύ συγκεκριμένες χρήσεις».

Παράλληλα, ο κ. Δούκας, απαντώντας στο εάν υπάρχει ακόμη έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του λιμανιού, όπως πριν λίγους μήνες, σημείωσε πως από εδώ και στο εξής θα είναι καθημερινές οι επαφές με επενδυτές, ενώ εκτίμησε πως πολύ σύντομα θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Όσο για το ποιο μοντέλο θα επιλέξει κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ, από αυτά της πλήρους ιδιωτικοποίησης, της μερικής ιδιωτικοποίησης και των υποπαραχωρήσεων, εξέφρασε την άποψη πως οι υποπαραχωρήσεις είναι ο προσφερότερος, οικονομικά και εθνικά, τρόπος αξιοποίησης. Τέλος, για το ενδεχόμενο αντικατάστασής του, σημείωσε πως δεν έχει κάποια πληροφόρηση.

Η ιστορία της βυθοκόρου «Όλγα»

Ο Αμερικανός Υπουργός Εξωτερικών Μάικ Πομπέο έκανε ξεχωριστή αναφορά, κατά την παρουσία του στη χώρα μας, στην ιστορία της βυθοκόρου «Όλγα» η οποία απομακρύνεται με κονδύλια των ΗΠΑ από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

«Θα κλείσω -και μετά θα δεχτώ ερωτήσεις- με μια μικρή ιστορία. Είναι η ιστορία της «Όλγας». Για όσους δεν γνωρίζουν η «Όλγα» είναι μια ναυαγισμένη βυθοκόρος. Βούλιαξε στο λιμάνι (εν. της Αλεξανδρούπολης) πριν από εννέα χρόνια – έχει μήκος 150 πόδια και ζυγίζει 800 τόνους.

Αυτό είναι πρόβλημα. Η μεγάλη μάζα μετάλλου και τα υπολείμματα που συγκεντρώθηκαν στην κορυφή του ναυαγίου εμπόδισαν την πρόσβαση στον εμπορικό προβλήτα, που όμως ήταν πολύ κρίσιμη για ΝΑΤΟϊκές επιχειρήσεις. Επίσης, εμποδίζει τη χωρητικότητα του λιμανιού για εμπορικούς σκοπούς.

Αλλά οι ΗΠΑ ήρθαν για να βοηθήσουν. Δώσαμε περισσότερα από 2 εκ δολλάρια για να απομακρύνουμε την «Όλγα» από τον υγρό της τάφο. Ο αμερικανικός στρατός, ο ελληνικός στρατός, εργολάβοι και μία ομάδα δυτών ξεκίνησαν να δουλεύουν μαζί τον Αύγουστο. Τεμαχίζουν την «Όλγα» σε κομμάτια των 30 τόνων και τα ανασύρουν από τον βυθό.

Τα καλά νέα είναι ότι το πρότζεκτ προχωρά. Θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του μήνα, οπως έχει σχεδιαστεί. Και πλέον οι στρατοί μας, θα είναι σε θέση να κάνουν από κοινού χρήση του λιμανιού και των στρατηγικών δυνατοτήτων του. Επίσης, νέες εμπορικές ευκαιρίες θα παρουσιαστούν σύντομα».

Κ.Η.-Γ.Π.

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο