Τρεις συμπολίτες μας έχασαν την ζωή τους σε έναν μήνα στους δρόμους

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Μαΐου του 2019, στην εδαφική αρμοδιότητα των νομών Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας και Δράμας.

Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Τροχαία Ατυχήματα   

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημειώθηκαν 37 τροχαία δυστυχήματα (έναντι 34 το 2018). Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 3 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (έναντι 2 το 2018)
  • 2 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 5 το 2018)
  • 32 ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 27 το 2018)

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 50 παθόντες (έναντι 48 το 2018). Ειδικότερα καταγράφηκαν: 3 νεκροί (έναντι 2 το 2018), 2 βαριά τραυματίες (έναντι 6 το 2018),

45 ελαφρά τραυματίες (έναντι 40 το 2018).

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν: Οδήγηση σε κατάσταση μέθης. Η απόσπαση προσοχής οδηγού. Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας. Η παραβίαση προτεραιότητας. Η παραβίαση σημάνσεων. Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.

Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Μάιο του 2019, βεβαιώθηκαν συνολικά 7.618 παραβάσεις, από τις οποίες οι 1.755 ήταν επικίνδυνες παραβάσεις, ως ακολούθως: 943 για υπερβολική ταχύτητα, 181 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη), 90  για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 35  για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, 188 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση, 203 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση, 53 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, 35 για αντικανονικό προσπέρασμα, 17 για φθαρμένα ελαστικά, 8 για αντικανονικούς ελιγμούς, 2 για παραβίαση προτεραιότητας.

«Οι θάνατοι από οδικά ατυχήματα στη χώρα μας μειώθηκαν κατά 44% από το 2010»

Η Ελλάδα, κατά την περίοδο 2010-2018, έχει επιδείξει τη μεγαλύτερη πρόοδο στη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας μεταξύ όλων των κρατών-μελών της ΕΕ. Οι θάνατοι από οδικά ατυχήματα στη χώρα μας μειώθηκαν κατά 44% από το 2010, στοχεύοντας στο τέλος της δεκαετίας τον ευρωπαϊκό και εθνικό στόχο για μείωση των θανάτων κατά 50%.

Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο γενικός γραμματέας του υπ. Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, σε χαιρετισμό του στην εναρκτήρια συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «EU ROAD SAFETY EXCHANGE».

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα, στην κατεύθυνση προαγωγής της οδικής ασφάλειας, μέσα σε αυτό το διάστημα, ολοκληρώθηκαν οι νέοι μεγάλοι οδικοί άξονες της χώρας, προωθήθηκαν οι δράσεις εκπαίδευσης και ενημέρωσης των χρηστών με την ανάπτυξη και λειτουργία της πλατφόρμας e-drive academy, εντάχθηκε η κυκλοφοριακή εκπαίδευση στο ωρολόγιο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων της χώρας και εκσυγχρονίστηκε ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Παράλληλα, η βελτίωση της θέσης της χώρας μας φαίνεται να συνεπικουρείται και ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης, δεδομένης της μειωμένης έκθεσης στον κίνδυνο. Ωστόσο, όπως επισήμανε, παρά την αξιοσημείωτη πρόοδο των τελευταίων ετών, το επίπεδο οδικής ασφάλειας στη χώρα μας εξακολουθεί να παραμένει χαμηλό με τα στατιστικά στοιχεία για την Ελλάδα να εμφανίζουν ιδιαίτερα αυξημένες τιμές.

Ενδεικτικά, το 2018 είχαμε 68 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται στους 49. Παράλληλα, λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας μοτοσικλετιστών στη χώρα μας, παρατηρούμε ότι οι ευάλωτοι χρήστες της οδού έχουν ιδιαιτέρως αυξημένο μερίδιο μεταξύ των νεκρών από τροχαία ατυχήματα (36% των νεκρών είναι δικυκλιστές και 16% είναι πεζοί).

Όσον αφορά την ανάγκη συντονισμένης δράσης όλων των τομέων και των χρηστών του οδικού δικτύου, σχεδιάζοντας το πλαίσιο πολιτικής για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας για την περίοδο 2021-2030 προτείνεται μια δομή ενισχυμένης διακυβέρνησης, η οποία και θα περιλαμβάνει, όπως είπε ο γενικός γραμματέας Θάνος Βούρδας, όλους τους συναρμόδιους φορείς και θα προϋποθέτει την ενεργό συμμετοχή όλων, ενώ θα στηρίζεται σε επαρκή και αξιόπιστα δεδομένα αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης και θα αξιοποιεί ανάλογα παραδείγματα και καλές πρακτικές που αποδείχτηκαν αποτελεσματικές για τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.

Οσον αφορά τα θέματα προτεραιότητας, στα οποία μπορεί και χρειάζεται να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή βελτίωση, ανέφερε τα ατυχήματα μοτοσυκλετών, την ταχύτητα, την απόσπαση προσοχής και την ανάπτυξη κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας.

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο

error: