«Ράβε ξήλωνε»

Του Δρ. Κυριάκου Παναγιώτου

Το πιο σημαντικό για τη νέα Ακαδημαϊκή και σχολική χρονιά που ξεκινά σε λίγες μέρες είναι να κυλήσει ομαλά από την έναρξη ως την μετάβαση στους βασικούς πυλώνες  των μαθημάτων τόσο για την τριτοβάθμια όσο και για τις άλλες δύο πλέον επίμαχες δομές την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια.

Φέτος όμως και ειδικά πριν λίγο χρονικό διάστημα με την είσοδο της νέας κυβέρνησης διαβάζουμε νέες εξαγγελίες και μια σειρά από αλλαγές και προτάσεις, οι οποίες αν υλοποιηθούν εύλογο είναι να συνυπάρξει και  η γνωμοδότηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής μέσα από έναν προγραμματικό διάλογο με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Θα σταθώ λακωνικά σε δυο τρια πράγματα που ήλθαν στο φως της δημοσιότητας σχετικά με την είσοδο από την επόμενη χρονιά των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (να συναποφασίζουν οι σχολές για τον αριθμό των φοιτητών που θα εισαχθούν σ’ αυτές) καθώς και τη θέσπιση εκ νέου βαθμολογικών κριτηρίων που φρονώ πως απέτυχαν, όταν είχε τεθεί η εφαρμογή τους και  στο παρελθόν.

Καλόπιστα ας περιμένουμε τις θεσμικές εξαγγελίες της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας σε συνάρτηση με το γεγονός  πως έχει ωριμάσει και στην χώρα μας η μόνιμη θέση ενός υφυπουργού παιδείας ή έστω αναπληρωτή υπουργού (όπως σε άλλα κράτη της Ε.Ε.), προκειμένου να μην αλλάζει κάθε λίγο και λιγάκι η ύλη, (ειδικά για τους υποψηφίους της γ΄λυκείου), οι σχολές προτίμησης,  και ο βαθμός εισαγωγής. Οι όποιες αλλαγές καλό είναι να έχουν μια μεταβατική ισχύ μετά από πέντε συναπτά  έτη.

Το ίδιο ισχύει και για την εξεταστική περίοδο για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση,  από κει που κατάφερε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου παιδείας να ξεφύγει από το αντιπαιδαγωγικό – εξετασιοκεντρικό σύστημα «επί ένα μήνα τα παιδιά να διαγωνίζονται» και κατέληξε μόνο στα τέσσερα μαθήματα, για το Γυμνάσιο και τα έξι κατά προσέγγιση για το Λύκειο, φήμες επιτάσσουν να επανέλθουμε στο παρελθόν.

Αν ατενίσουμε το μέλλον με αισιοδοξία, σήμερα απαιτείται το τρίπτυχο : α) αποφυγή της παπαγαλίας, κοινώς αποστήθισης και μερική κατάργηση των απλών τεστ ή διαγωνισμάτων των δυο τετραμήνων τουλάχιστον στα δευτερεύοντα μαθήματα β) ενίσχυση της κριτικής ικανότητας των παιδιών και προαιρετική χρήση του πολλαπλού εγχειριδίου γ) διερεύνηση της έρευνας και των καθημερινών εργασιών των μαθητών μέσα στην τάξη, με ανάλογη προετοιμασία από το σπίτι. Διαφορετικά κινδυνεύουμε να επανέλθουμε στο εξαίρετο ποίημα «Αυτόν τον κόσμο τον καλό τον χιλιομπαλωμένο/ βρε ράβε ξήλωνε ράβε ξήλωνε δουλειά δουλειά δουλειά να μη σου λείπει»

Υ.Γ.) Ο Κυριάκος Παναγιώτου είναι Φιλόλογος Επιστημονικά Υπεύθυνος του Αριστοτελείου Φιλολογικού Φροντιστηρίου «Ρήγα Φεραίου και Κωλέττη 2 (γωνία) στην Αλεξανδρούπολη.

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο