Η Γνώμη μας

«Με ποια κριτήρια  θα πρέπει να γίνουν οι επιλογές και ο συνολικός σχεδιασμός;

Με συνέργειες θα  πρέπει να χειρισθεί ο Δήμος Αλεξανδρούπολης την διαμόρφωση της παραλιακής ζώνης.

Θα πρέπει να  ανοίξει ένας ειλικρινής διάλογος με συμμετοχή αρμόδιων επιστημόνων, επαγγελματιών και σχετικών φορέων και να καθορισθούν τα βήματα και οι προτεραιότητες.

Όταν αναφερόμαστε στην διαμόρφωση της παραλιακής ζώνης της Αλεξανδρούπολης, δεν μπορούμε να μην λάβουμε υπόψιν μας τον διεθνή περίγυρο της Αλεξανδρούπολης, δεδομένου ότι αυτός θα επηρεάζει άμεσα και τις υποδομές και τις λειτουργίες της,  με την αύξηση των επισκεπτών και την χρήση των συγκοινωνιακών μέσων.

  1. Έχουμε λοιπόν χερσαία σύνορα με Ε.Ε. που σημαίνει ότι οποιοσδήποτε μπορεί  να φθάσει οδικώς στην Αλεξανδρούπολη από το κέντρο της Ευρώπης, χωρίς να περάσει από τελωνεία , ελέγχους και θάλασσες.
  2. Η σύνδεση με το Μπουργκάς και τον Εύξεινο Πόντο μετατρέπουν  την Αλεξανδρούπολη σε «Δαρδανέλια της ξηράς».
  3. Σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων βρίσκονται 20 εκατομμύρια καταναλωτές και εν δυνάμει επισκέπτες, στις πόλεις Φιλιππούπολη, Αδριανούπολη , Κωνσταντινούπολη.
  4. Η Αλεξανδρούπολη είναι ο μοναδικός Δήμος της χώρας που διαθέτει τέσσερα διεθνή μέσα μεταφοράς και έναν οδικό άξονα 2.500 ετών , την ViaEgnatia, η οποία με την χωρική επένδυση ως πολιτιστική διαδρομή, θα δημιουργήσει μια μεγάλη τουριστική ροή από τις γύρω περιοχές.

 Τα κριτήρια της διαμόρφωσης

Αφού λάβουμε υπόψη μας τα παραπάνω θα πρέπει να διαμορφώσουμε τις επιλογές μας με τα παρακάτω κριτήρια:

  1. Η εγγύτητα του πολίτη με την θάλασσα. Πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα ο πολίτης να προσεγγίσει τη θάλασσα, κατά μήκος μιας προκυμαίας σε όλες τις εποχές και σε όλες τις ώρες. Η ψυχαγωγία, ο περίπατος , η συναναστροφή, αλλά  και  καταστήματα να μεταφερθούν κάτω από τον φάρο.
  2. Η εξασφάλιση των έργων από τους δυνατούς χειμερινούς θαλάσσιους κυματισμούς με την κατασκευή προσήνεμου μόλου.
  3. Θα πρέπει να αντιμετωπισθεί ως μια ολοκληρωμένη χωρική επένδυση που θα φέρνει εισόδημα και απασχόληση στους πολίτες και δεν θα επιβαρύνει το Δήμο με την συντήρηση και το μισθολογικό κόστος.
  4. Θα πρέπει να εξυπηρετεί τις κυκλοφοριακές ανάγκες , τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων  από και προς το λιμάνι. Συνεργασία με ΟΣΕ για μεταφορά σιδηροδρομικών γραμμών και παροπλισμένων συρμών.  Σύνδεση με περιφερειακό και  πρόβλεψη για  δημιουργία συνδυασμένων τερματικών σταθμών τοπικών και δυτικοευρωπαϊκών δικτύων, μόνιμους  χώρους για λαϊκή και δημοτική αγορά, χώρους στάθμευσης  κλπ.
  5. Να αποτελεί πόλο έλξης πολιτών, επισκεπτών και τουριστών, με εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας, εστίασης, θαλάσσιας πληροφόρησης (ενυδρείο, θαλάσσιο μουσείο κλπ)
  6. Να αποτελεί κέντρο Ναυταθλητισμού και ελλιμενισμού ψαρόβαρκων και μικρών σκαφών αναψυχής με όλες τις σχετικές υποδομές εξυπηρέτησης .

Δεν θα πρέπει να μελετούμε το θέμα αποσπασματικά, αλλά συνολικά στα πλαίσια του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού που θα περιλαμβάνει όλη την  ευρύτερη παραλιακή ζώνη από την Αρχαία Ζώνη (Μεσημβρία) ως το Δέλτα του Έβρου με επικέντρωση  στο αστικό της τμήμα από τον Μαΐστρο έως τη Ν. Χιλή.  Με βάση αυτή την γενική χωροταξική μελέτη θα πρέπει να υλοποιούνται οι επί μέρους μελέτες και τα έργα.

Το ζήτημα της ιδιοκτησίας της ζώνης κάτω από τον φάρο λύνεται εύκολα με μια προγραμματικές συμβάσεις  στην οποία συμβάλλονται τα ενδιαφερόμενα μέλη, ο Δήμος, ο ΟΛΑ , η Περιφέρεια και οι ιδιώτες που θα χρηματοδοτήσουν κάποια από τα έργα, σε περιπτώσεις ΣΔΙΤ.

Ο Δήμαρχος και η δημοτική αρχή συνολικά, θα πρέπει να αναλάβει άμεσα να ανοίξει ένας ειλικρινής διάλογος με συμμετοχή αρμόδιων επιστημόνων, επαγγελματιών και σχετικών φορέων και να καθορισθούν τα βήματα και οι προτεραιότητες.

Η έννοια της «συνέργειας» που τόσο λείπει από τον τόπο μας θα πρέπει να βρει στην περίπτωση αυτή την απόλυτη έκφρασή του.Άλλα λάθη καθυστερήσεις και σπατάλη πόρων δεν επιτρέπονται.

Σχετικά με τον συντάκτη

Γιάννης Λασκαράκης

Γιάννης Λασκαράκης

Γράψτε ένα σχόλιο

error: