Αύξηση 218% στις ροές προσφύγων και μεταναστών 

Πάνω από 53.000 άτομα έχουν περάσει από την Τουρκία στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες, από το Αιγαίο και τα σύνορα του Έβρου
Εκτιμήσεις για αύξηση των ροών από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και αύξηση περιπολιών και στο οδικό δίκτυο της ΑΜΘ

Διαρκώς αυξανόμενες είναι φέτος οι πιέσεις των μεταναστευτικών εισροών που δέχεται η χώρα τόσο από τα θαλάσσια όσο και από τα χερσαία σύνορά της, με τον ρόλο της «βαλβίδας» να ανήκει εξ ολοκλήρου στην Τουρκία, η οποία ανάλογα με την πολιτική κατάσταση που επικρατεί στα εσωτερικά της και τις πιέσεις που επιθυμεί να ασκήσει στο εξωτερικό της, εργαλειοποιεί τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, όπως άλλωστε παρατηρούν υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Τις μεγαλύτερες πιέσεις προφανώς τις έχουμε δεχτεί από τα θαλάσσια σύνορα και ειδικά προς τα νησιά του Β. Αιγαίου, ωστόσο σημαντικό μερίδιο στις εισροές έχει και ο Έβρος.

Πρόσφυγες και μετανάστες σε βάρκα ανοιχτά της Λέσβου 

Ενδεικτικά, από τον Μάιο και μετά παρατηρείται μία συνολική αύξηση της τάξεως του 218% έχοντας δεχτεί παραπάνω από 40.000 μετανάστες και πρόσφυγες, με περίπου το ¼ να προέρχεται από τα χερσαία σύνορα το Έβρου και ολόκληρο τον χρόνο έως τώρα έχουμε δεχτεί συνολικά πάνω από 53.000 μετανάστες και πρόσφυγες με περίπου 11.000 από τον Έβρο.

Ενδεικτικά, μόνο τις πρώτες 3-4 ημέρες του Νοεμβρίου οι αστυνομικές δυνάμεις που πραγματοποιούν αυστηρούς ελέγχους και μπλόκα σε οχήματα που κρίνονται ύποπτα κατά μήκος της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης εντόπισαν 60 παράτυπους μετανάστες και συνέλαβαν 6 διακινητές. Στην τελευταία περίπτωση της Ξάνθης, 41 μετανάστες είχαν στριμωχτεί σε φορτηγό ψυγείο που οδηγούσε ένας Γεωργιανός με ό,τι κινδύνους θα μπορούσε να προκαλέσει αυτό για την σωματική τους ακεραιότητα.

Σημειώνεται ότι είναι πολλές οι περιπτώσεις που λόγω της επικίνδυνης οδήγησης των διακινητών, των υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσουν για να αποφύγουν τα μπλόκα και του συνωστισμού των διακινούμενων στα οχήματα αυτά, έχουν προκληθεί πολύνεκρα τροχαία δυστυχήματα και οι διακινητές θέτουν σε κίνδυνο τόσο τους διακινούμενους όσο και αθώους που κινούνται στους ίδιους δρόμους.

Αύξηση περιπολιών σε Έβρο και ΑΜΘ

Η εναλλακτική των διακινητών για την χερσαία είσοδο στην ενδοχώρα μέσω Έβρου ενδεχομένως να αποκτήσει όσο μπαίνουμε στον χειμώνα ακόμα μεγαλύτερες πιέσεις, καθώς έχει παρατηρηθεί όλα αυτά τα χρόνια που το μεταναστευτικό είναι έντονο, τους χειμερινούς μήνες με την επικινδυνότητα της διέλευσης του Αιγαίου να αυξάνεται κατακόρυφα, οι διακινητές να επιλέγουν τα χερσαία σύνορα. Εξαιτίας αυτής της πραγματικότητας τα μέτρα και η συχνότητα των περιπολιών των Αρχών στα ελληνοτουρκικά σύνορα και στο οδικό δίκτυο της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης είναι ακόμα πιο αυστηρά και έντονα.

Ο “τρίτος δρόμος” μέσω Έβρου

Ακριβώς λόγω της καλύτερης φύλαξης που υπάρχει στα χερσαία σύνορα απ’ ότι στα θαλάσσια εξαιτίας αντικειμενικών παραγόντων, το τελευταίο χρονικό διάστημα οι διακινητές έχουν ανακαλύψει και μία τρίτη οδό, σε συνδυασμό χερσαίας και θαλάσσιας διαδρομής, δηλαδή, είτε μέσω Σαμοθράκης είτε μέσω Δέλτα Έβρου στο Β. Αιγαίο και από εκεί στις ακτές της Ανατολικής Μακεδονίας και γίνονται προσπάθειες από τις Αρχές να ελεγχθεί και αυτό το νέο μέτωπο που έχει ανοίξει.

Μεμονωμένα περιστατικά οι αντιδράσεις

Υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και ειδικά στον τομέα της Μεταναστευτικής Πολιτικής χαρακτηρίζουν μεμονωμένα τα περιστατικά σε Γιαννιτσά, Σέρρες ακόμα και στην Κω αφού όπως τονίζουν από τις τελευταίες επτά περιπτώσεις μετακινήσεων οικογενειών από τα νησιά προς συμβεβλημένα ξενοδοχεία της ενδοχώρας, μόνο σε αυτές τις περιπτώσεις παρατηρήθηκαν αντιδράσεις τις οποίες μάλιστα αποδίδουν ευθέως σε συγκεκριμένα κόμματα και πολιτικούς φορείς της άκρας δεξιάς.

Στις υπόλοιπες περιπτώσεις δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα και αντιδράσεις ενώ σημειώνεται πως όλο το έτος έως τώρα έχουν μετακινηθεί 10.000 μετανάστες και πρόσφυγες στην ενδοχώρα από τα νησιά και το τελευταίο δίμηνο με πολύ πιο εντατικούς ρυθμούς.

Παρότι δεν φαίνεται η ανακούφιση στα νησιά λόγω των συνεχιζόμενων εισροών, τουλάχιστον έχουν αυτή την φορά κάτι να περιμένουν τόσο οι μετανάστες όσο και οι κάτοικοι των νησιών και ειδικά με τον νέο νόμο, η ελπίδα όλων των εμπλεκόμενων φορέων είναι πράγματι να τρέξει η διαδικασία πιο σύντομα, να στελεχωθούν υποστελεχωμένες υπηρεσίες όπως ήδη συμβαίνει και να τρέξουν οι διαδικασίες ασύλου ώστε να προκύψει από εκεί ποιοι πράγματι θα μείνουν και για ποιους θα ακολουθηθεί η διαδικασία των επιστροφών, ειδικά όταν με το προηγούμενο δυσκίνητο νομικό μοντέλο η νέα κυβέρνηση παρέλαβε 75.000 αιτήματα ασύλου σε εκκρεμότητα σε πρώτο και δεύτερο βαθμό…

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο