Αργούν ακόμη τα διόδια στο Αρδάνιο

Εκτός των αρχικών χρονοδιαγραμμάτων φαίνεται πως είναι η κατασκευή και λειτουργία σταθμού διοδίων στην περιοχή του Αρδανίου στον Έβρο, σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις της Εγνατίας Οδού. Αντιθέτως, πανέτοιμα όπως υπολογίζονταν σε λίγες μέρες θα είναι τα διόδια της Μέστης, τα οποία και θα μπουν σε λειτουργία τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη.

Τα διόδια της Μέστης συμπεριλαμβάνονται στους τέσσερις σταθμούς διοδίων που θα λειτουργήσουν τις επόμενες μέρες μαζί με αυτά σε Παμβώτιδα, Ιεροπηγή και Ευζώνους. Η λειτουργία των σταθμών περιλαμβάνεται στην απόφαση που υπέγραψαν στις αρχές Ιουνίου, υπό την πίεση των θεσμών, οι συναρμόδιοι υπουργοί Χρ. Σπίρτζης και Ευκλ. Τσακαλώτος, καθορίζοντας ένα νέο χρονοδιάγραμμα για τη λειτουργία των νέων διοδίων στην Εγνατία και τις καθέτους της. Σύμφωνα με αυτό, θα πρέπει να λειτουργήσουν:

• Την 10η Οκτωβρίου οι σταθμοί Θεσσαλονίκης (322ο χλμ.), Ασπροβάλτας (396ο χλμ.), Καβάλας (476ο χλμ.) και Στρυμονικού (45ο χλμ. κάθετου άξονα Λαγκαδά – Προμαχώνα).

• Την 1η Νοεμβρίου οι μετωπικοί σταθμοί Σιάτιστας (186ο χλμ.) και Αρδανίου (648ο χλμ.) και όλοι οι πλευρικοί σταθμοί.
Ωστόσο, όπως γράφει η «Καθημερινή», σύμφωνα με τον πρόεδρο της Εγνατίας Α.Ε. Απόστολο Αντωνούδη, η εταιρεία είναι έτοιμη να λειτουργήσει στις αρχές Σεπτεμβρίου την πρώτη ομάδα διοδίων. «Οι σταθμοί έχουν κατασκευαστεί και θα στελεχωθούν από την εταιρεία στην οποία έχει ανατεθεί η λειτουργία των διοδίων. Το μόνο που απομένει είναι η κοινή απόφαση των δύο συναρμόδιων υπουργείων», Οι νέοι σταθμοί στην Εγνατία θα «χρεώνουν» 2,40 ευρώ για τα Ι.Χ., όπως και οι υπόλοιποι (πλην Μαλγάρων, που χρεώνουν 1,20 ευρώ).

Η συνέχεια όμως δεν είναι το ίδιο απλή. Οπως αναφέρει ο κ. Αντωνούδης:

• Ο διαγωνισμός για τον σταθμό διοδίων Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε και αναμένεται η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την υπογραφή της σύμβασης.

• Ο διαγωνισμός για τα διόδια Ασπροβάλτας ολοκληρώθηκε και εκκρεμεί η απόφαση χρηματοδότησης.

• Ο διαγωνισμός για τα διόδια Καβάλας και Στρυμονικού δεν πραγματοποιήθηκε και επομένως είναι αδύνατον να ολοκληρωθεί μέσα στο έτος. Επομένως πρέπει το υπ.

Υποδομών να εγκρίνει τη χρηματοδότηση του 2018.

• Τέλος, για τους σταθμούς σε Σιάτιστα και Αρδάνιο και τους πλευρικούς βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη η εκπόνηση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, επομένως είναι αδύνατον να αδειοδοτηθούν και να δημοπρατηθούν μέσα στη χρονιά. «Ηταν γνωστό όταν υπογραφόταν η κοινή υπουργική απόφαση τον Ιούνιο ότι δύσκολα θα μπορούσε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα. Ελπίζουμε ότι οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι αρχές ή μέσα του 2018».

Να σημειωθεί ότι το υπ. Υποδομών προετοιμάζει τις προδιαγραφές για να αναθέσει μελέτη για την εγκατάσταση αναλογικού συστήματος διοδίων. Αυτό ίσως και να εξηγεί την έλλειψη σπουδής από πλευράς υπουργείου για τη δημιουργία των νέων σταθμών.

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο