Οικονομία

Αμείωτο το ενδιαφέρον Κοπελούζου για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Το έντονο ενδιαφέρον του για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που έχει έτσι κι αλλιώς εκφραστεί από την επιχειρούμενη επένδυση του LNG, επαναδιατύπωσε ο επικεφαλής του ομίλου Κοπελούζου κατά τη διάρκεια της 82ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Την ίδια στιγμή, ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης προχώρησε σε υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου στην διακίνηση των εμπορευμάτων, αυτό της Καντόνια στην Κίνα.

Ως γνωστόν, το επόμενο μεγάλο project του ΤΑΙΠΕΔ στη ναυτιλία, μετά την πώληση μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, είναι η αξιοποίηση 10 περιφερειακών λιμένων.

Πρόκειται για τα λιμάνια Ελευσίνας, Ηρακλείου, Καβάλας, Λαυρίου, Ραφήνας, Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Πάτρας και Κέρκυρας.

Τους επόμενους μήνες θα οριστικοποιηθεί το σχέδιο για την αξιοποίησή τους, είτε με πώληση μετοχών, είτε με παραχωρήσεις επιμέρους δραστηριοτήτων, είτε μέσω συστάδων επιμέρους δραστηριοτήτων.

Το πιο ώριμο λιμάνι για αξιοποίηση είναι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο έχει κομβική θέση, αφού βρίσκεται σε σημείο, το οποίο συνδέεται άμεσα με την Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).

Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα. Σε αυτά συγκαταλέγεται ο όμιλος Κοπελούζου, ο επικεφαλής του οποίου, Δημήτρης Κοπελούζος, σύμφωνα με το bankwars.gr αποκάλυψε – στο περίπτερο του ΤΑΙΠΕΔ στη ΔΕΘ – το ενδιαφέρον για την αξιοποίησή του. Άλλωστε, οι εταιρείες «Gastrade» (όμιλος Κοπελούζου) και «Gaslog» (όμιλος Λιβανού) αποτελούν το επενδυτικό σχήμα που θα κατασκευάσει τον υπεράκτιο σταθμό αποθήκευσης και αεριοποίησης LNG στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης.

Μνημόνιο συνεργασίας με το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου στην διακίνηση των εμπορευμάτων, το Καντόνια στην Κίνα, υπέγραψε την Παρασκευή η διοίκηση του ΟΛΑ

Σημαντική συμφωνία με μεγάλο κινεζικό λιμάνι

Μνημόνιο συνεργασίας με το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου στην διακίνηση των εμπορευμάτων, το Καντόνια στην Κίνα, υπέγραψε την Παρασκευή η διοίκηση του ΟΛΑ. Το μνημόνιο υπέγραψαν οι δυο πρόεδροι και διευθύνοντες Σύμβουλοι των λιμανιών Χρήστος Δούκας και Li Quan zhan αντίστοιχα.

Η συμφωνία σκοπεύει να διανείμει την καλύτερη πρακτική και εξειδίκευση σχετικά με την διαχείριση και την λειτουργία του λιμένα, ενισχύοντας την επικοινωνία και την συνεργασία σε επενδύσεις. Επίσης στοχεύει στην προώθηση καινοτόμων τεχνολογιών, ανταλλαγή προσωπικού, αποτελεσμάτων και πληροφοριών στο εμπόριο και τις μεταφορές, με σκοπό την βελτίωση των δυνατοτήτων του λιμένος προς το συμφέρον της τοπικής οικονομίας.

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ Ορεστιάδας, οι δυο πλευρές θα εφαρμόσουν εις βάθος σχέδια συνεργασίας στους παρακάτω τομείς:

α) Επικοινωνία και επισκέψεις. Θα επιδιώξουν να υποστηρίξουν η μια την άλλη στην δημιουργία γραφείων αντιπροσώπευσης και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων. Επίσης θα ενθαρρύνουν ένα πρόγραμμα επισκέψεων ώστε να προωθήσουν την συνεργασία σε ποικίλους τομείς όταν κριθεί κατάλληλο, συμπεριλαμβανομένου μεταφορές προϊόντων, βιομηχανίες και πολιτισμού λιμένος.

2) Ανταλλαγή πληροφοριών. Οι δυο πλευρές θα καθιερώσουν ένα μηχανισμό ανταλλαγής, ώστε να υπάρχει αμοιβαία τακτική ενημέρωσης σχετικά με την εκάστοτε ανάπτυξη λιμένος.

3) Εκπαίδευση. Οι δυο πλευρές θα φέρουν εις πέρας το πρόγραμμα εκπαίδευσης που αφορά τους (ειδικούς) διοίκησης και τους ειδικούς τεχνικών θεμάτων παρουσιάζοντας η μια στην άλλη τις σχεδιαζόμενες ανταλλαγές των ειδικών διοίκησης. Θα εφαρμοσθούν φιλικές ανταλλαγές σε γενικά πεδία εξειδίκευσης, όπως μηχανήματα φόρτωσης, εκφόρτωσης, εξοπλισμός, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, μηχανική ασφαλείας, εφαρμογές πληροφοριών τεχνολογίας καθώς επίσης και ανταλλαγή απαραίτητων αγαθών μαθαίνοντας και δουλεύοντας μαζί για την κοινή ανάπτυξη.

4) Πράσινο λιμάνι. Οι δυο πλευρές θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του πράσινου λιμένος και θα επιβλέψουν την συνεργασία σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση ρύπων λιμένος. Θα συνεργαστούν ανταλλάσσοντας τις καλύτερες δυνατές πρακτικές εφαρμογών σε αυτόν τον τομέα.

«Από τις συζητήσεις που προηγήθηκαν φαίνεται καθαρά ότι, υπάρχουν δυνατότητες για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που ήταν κρυμμένες. Αναγνώρισαν ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί να παίξει στρατηγικό ρόλο στην διακίνηση εμπορευμάτων που ξεκινούν από την Κίνα και καταλήγουν στην Ευρώπη και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό», σχολίασε σε δηλώσεις του ο κ. Δούκας και υπογράμμισε πως «με αυτήν την συνεργασία το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπαίνει στον παγκόσμιο χάρτη διακίνησης προϊόντων»

«Δεσμευτήκαν να στηρίξουν την προσπάθεια που κάνουμε σε ότι, αφορά το μοντέλο της ανάπτυξης του λιμένα με τον Δημόσιο χαρακτήρα του φορέα Διαχείρισης, (του ΟΛΑ δηλαδή,) αλλά με παρόχους υπηρεσιών που μπορεί να είναι επενδυτές ιδιώτες, ή οποιοιδήποτε άλλοι επιθυμούν να επενδύσουν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης», είπε ο κ.Δούκας.

«Αυτό το μνημόνιο συνεργασίας είναι προς όφελος και των δυο πλευρών», σχολίασε ο πρόεδρος του λιμανιού της Καντόνα Li Quan zhan και υπογράμμισε πως «το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης κατέχει μια πολύ σημαντική γεωγραφική θέση».

Τις μεγάλες προοπτικές που ανοίγονται για την πόλη της Αλεξανδρούπολης επεσήμανε ο δήμαρχος Ευάγγελος Λαμπάκης ο οποίος δήλωσε και στους δυο προέδρους των λιμένων ότι θα στηρίξει αυτή την υπογραφή συμφωνίας, θα είναι συνέχεια παρών και θα βοηθάει ώστε να πάει το λιμάνι μπροστά.

Σχετικά με τον συντάκτη

Η Γνωμη

Η Γνωμη

Γράψτε ένα σχόλιο

error: